Dieta ananasowa

Dieta ananasowa bazuje na cytrusach – ananasach i grejpfrutach. Posiłki układa się w taki sposób, by w dwóch z nich były wyżej wymienione owoce. Ananasy dostarczają organizmowi bromelinę – enzym, który ułatwia trawienie, a grejpfruty – błonnika wpływającego na oczyszczanie organizmu z toksyn. W ciągu dnia spożywa się pięć posiłków – trzy główne i dwa mniejsze. Należy pić herbatki i wodę mineralną, minimum 1,5 l dziennie. Dietę można stosować 1-2 tygodnie. Można ją powtórzyć po miesiącu przerwy.

Polecane wideo:

Jadłospis w diecie ananasowej

Dzień 1

  • Śniadanie: 3/4 szklanki świeżego soku ananasowego, 1 kromka ciemnego pieczywa posmarowana jedną łyżeczką miodu.
  • Drugie śniadanie: 1 szklanka soku z grejpfruta bez cukru.
  • Obiad: 100 g mięsa z kurczaka pieczonego w folii lub z rusztu, sałatka owocowa z ananasem i grejpfrutem.
  • Podwieczorek: 1 kubeczek jogurtu naturalnego.
  • Kolacja: 100 g rostbefu z rusztu, 5 liści sałaty z sosem winegret, 1/2 grahamki.

Dzień 2

  • Śniadanie: 1 szklanka soku grejpfrutowego, 1/2 grahamki i 1 plasterek szynki.
  • Drugie śniadanie: 150 g jogurtu owocowego light z ziarnami zbóż i kawałkami ananasa.
  • Obiad: 150 g pstrąga z rusztu, 1/2 szklanki makaronu z posiekanym pomidorem, 200 g gotowanego szpinaku.
  • Podwieczorek: 1/2 grejpfruta i 1 plasterek ananasa.
  • Kolacja: 2 plasterki chudej szynki, 1 średnia pokrojona cykoria polana sokiem z 1/2 cytryny i jedną łyżeczką oleju, 2 kromki chleba razowego.

Dzień 3

  • Śniadanie: 1 szklanka chudego mleka z dwoma łyżkami płatków owsianych i dwoma kukurydzianych z miodu, 1/2 banana.
  • Drugie śniadanie (dieta grejpfrutowa): 1 porcja grillowanego grejpfruta.

Grillowany grejpfrut (4 porcje) – 2 różowe grejpfruty, 1 łyżeczka słodziku, 4 małe łyżki odtłuszczonych lodów waniliowych. Grejpfruty przekroić na pół, obierać, pokroić na cząstki. Każdą cząstkę posypać słodzikiem. Przełożyć do żaroodpornych salaterek, piec na ruszcie przez kilka minut, aż nabiorą złotej barwy. Na wierzchu ułożyć kulkę lodów.

  • Obiad: 150 g ugotowanego makaronu z sosem z pomidorów, 1 główka sałaty z łyżką oliwy i sokiem z cytryny, 1 szklanka soku ananasowego.
  • Podwieczorek: 2 plasterki ananasa.
  • Kolacja: 1 grejpfrut posypany jedną łyżeczką cukru.

Dzień 4

  • Śniadanie: 1 szklanka mleka z dwoma łyżkami płatków kukurydzianych i jedną łyżką otrąb pszennych, 1/2 grejpfruta.
  • Drugie śniadanie: 150 g jogurtu owocowego light z plasterkiem ananasa.
  • Obiad: 100 g piersi z kurczaka upieczonej z dodatkiem oleju i szałwii, 1/2 szklanki białego ryżu z jednym pokrojonym grejpfrutem i jedną łyżką oleju, 200 g brokułów z rusztu.
  • Podwieczorek: 1 jabłko.
  • Kolacja: 50 g ryżu z cukinią, 1 kromka pieczywa i 1 plasterek ananasa.

Dzień 5

  • Śniadanie: 2 kromki chrupkiego pieczywa z czterema plasterkami polędwicy, 1 papryka.
  • Drugie śniadanie: 1/2 szklanki soku grejpfrutowego wymieszanego z 1/2 szklanką kefiru i dosłodzonego słodzikiem.
  • Obiad: 100 g pieczonej piersi kurczaka, 1/2 szklanki ryżu, 2 starte marchwie z sokiem z cytryny.
  • Podwieczorek: 1 mały banan i 1/2 plasterka ananasa.
  • Kolacja: 1 porcja sałatki cytrusowej.

Sałatka cytrusowa (4 porcje): 225 g liści szpinaku, 1 różowy grejpfrut, 1 pomarańcza, 1 pokrojona w cienkie plasterki cebula, sos winegret. Szpinak dokładnie umyć i wysuszyć. Porozrywać liście na mniejsze kawałki i ułożyć je na czterech talerzach. Obierać grejpfruta oraz pomarańczę ze skórki, podzielić na cząstki i z kilku kawałków wycisnąć sok. Pozostałe owoce ułożyć na szpinaku i posypać cebulą. Wymieszać sok z cytrusów z sosem vinegret i polać nim sałatkę. Przed oczyszczaniem organizmu wstawić do lodówki.



Dzień 6

  • Śniadanie: 3 łyżki muesli, jogurt naturalny, kawałki ananasa.
  • Drugie: śniadanie: sałatka z grejpfruta, ananasa, truskawek i czerwonej cebuli.
  • Obiad: 150 g ugotowanego makaronu z sosem z pomidorów, 1 główka sałaty z łyżką oliwy i sokiem z cytryny.
  • Podwieczorek: jogurt z ananasem.
  • Kolacja: sałatka z grejpfruta różowego i zielonego, posypana miętą.

Dieta ananasowa jest monotonna i dość jednostronna. Grejpfruty najlepiej zajadać tylko raz dziennie, ale warto włączyć je do menu.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Drób

Indyk z kapustą ananasową

Danie pełne wartościowego białka, witaminy C, B1, B3, oraz zdrowych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega 6. Taka kompozycja produktów to gwarancja optymalnej kondycji fizycznej oraz redukcji wagi ciała. Składniki mały kawałeczek piersi z indyka, kilka...

Dieta na zdrowe oczy

Antyoksydanty w żywności

Antyoksydanty w żywności

Dieta na oczy Zdrowa dieta pomaga neutralizować wolne rodniki, które niekorzystnie wpływają na nasz wzrok.

Dieta przyszłej mamy

Składniki odżywcze w ciąży

Składniki odżywcze w ciąży

Jednym z podstawowych elementów odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg ciąży jest właściwa dieta. Powinna zapewnić we właściwych proporcjach potrzebne składniki odżywcze.

#dzieńdobryWP

#dziejesienazywo: Dieta sokowa na wiosnę

#dziejesienazywo: Dieta sokowa na wiosnę Odtwórz wideo

Dieta sokowa staje się coraz bardziej popularna, szczególnie wiosną i latem, kiedy świeże owoce i warzywa stają się łatwo dostępne. Okazuje (...) się jednak, że taki sposób odżywiania może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dieta...

Dieta przyszłej mamy

Dieta kobiety w ciąży

Dieta kobiety w ciąży

Wyniki badań naukowców z Uniwersytetu Illinois wskazują, iż wysokotłuszczowa dieta kobiety w ciąży może przyczynić się do rozwoju cukrzycy u jej dziecka, nawet jeśli sama matka nie cierpi na cukrzycę ani otyłość.

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety

Zmiana nawyków żywieniowych

Zmiana nawyków żywieniowych

Zmiana błędnych nawyków żywieniowych to dieta na całe życie. Dzięki temu łatwiej zachować smukłą figurę i uchronić się przed nadwagą.