Gumy do ćwiczeń – czym są, do czego służą, ćwiczenia

Marzysz o zgrabnych pośladkach, smukłych ramionach i talii, a może chcesz, by twoje ciało było rozciągnięte? Takie efekty możesz uzyskać ćwiczeniami na siłowni bądź ćwiczeniami fitness, a co powiesz na nowy gadżety, który może być z tobą wszędzie gdzie chcesz, a efekty jego używania są takie same jak dźwiganie ciężarów.

1. Gumy do ćwiczeń – czym są

Gumy do ćwiczeń wykonane są, z lateksu, który jest materiałem niezwykle wytrzymałym i odpornym a uszkodzenia. Są po prostu nie do zdarcia, dlatego nie powinniśmy się obawiać, że guma nagle strzeli podczas wykonywana ćwiczenia. Oczywiście istnieją także opcje gum bez lateksowych, dla osób skłonnych do alergii.

Gumy do ćwiczeń charakteryzuje ich długość, można je przywiesić do drążka, krzesła, szafki czegokolwiek i wykonywać ćwiczenia. Doskonale odpowiadają każdej długości ciała, dlatego jeżeli wymyślimy sobie dowolne ćwiczenie z pomocą gum do ćwiczeń, to spokojnie będzie ono do zrealizowania.

Zobacz film: "Ćwiczenie z wykorzystaniem gumy elastycznej"

Gumy do ćwiczeń wzmacniają mięśnie
Gumy do ćwiczeń wzmacniają mięśnie (123RF)

Gumy do ćwiczeń mają różne kolory, zazwyczaj kolor informuje o tym jaki opór ma dana guma. Im wyższy stopień oporowości gumy tym lepiej ćwiczenia wpłyną na rozwój i przyrost mięśni. Gumy do ćwiczeń zazwyczaj wyglądają jak długa taśma, ale są też takie, które są złączone, zamknięte i z pomocą których można wykonywać wiele ćwiczeń wzmacniających. Na rynku fitness są także gumy, dostosowane do rąk, z uchwytami, dlatego mamy ułatwiony chwyt.

2. Gumy do ćwiczeń – do czego służą?

Jak sama nazwa wskazuje gumy służą do ćwiczeń. Z ich pomocą możemy wykonać naprawdę każde ćwiczenie, na dowolną partię ciała, gumy o dużym oprze doskonale nadają się do wzmacniania mięśni pleców, ramion, barków. Robiąc taki trening będziemy tak samo czuli mięśnie, co po ciężarach.

Oprócz tego z pomocą gum do ćwiczeń możemy trenować mięśnie ud, pośladków. Istnieje wiele rozwiązań do których dobrze posłużą nam gumy oporowe. Gumy do ćwiczeń nadają się też, do końcowego rozciągania mięśni.

Dieta dla sportowców i osób aktywnych fizycznie
Dieta dla sportowców i osób aktywnych fizycznie [9 zdjęć]

To jedna z najczęściej stosowanych diet wśród sportowców. Jej mechanizm polega na dostarczaniu organizmowi...

zobacz galerię

3. Gumy do ćwiczeń – ćwiczenia

Przedstawię kilka ćwiczeń na daną partię ciała z pomocą gum.

Plecy, barki. Stań w lekkim rozkroku, stopy na szerokość bioder. Plecy proste, a brzuch wciągnięty. Weź do rąk gumę i podnieś ręce nad głowę. Ręce odchyl maksymalnie w tył, w tej pozycji rozszerzaj gumy i powoli złączaj ręce, dając im odpocząć. Pamiętaj, że wykonujemy ćwiczenie powoli, aby poczuć jak pracują nasze mięśnie.

Biceps. Usiądź w siadzie prostym. Gumę do ćwiczeń zahacz o zadarte stopy, a końcówki gumy chwyć w prawą i lewą rękę. Łokcie blisko tułowia, plecy muszą być proste, a mięśnie brzucha napięte, złącz maksymalnie łopatki. Gumy przyciągaj ja najdalej w tył i rozluźniaj ręce.

PYTANIA I ODPOWIEDZI LEKARZY NA TEN TEMAT

Wszystkie odpowiedzi lekarzy

Uda. Obwiąż gumę na wysokości kostek (chyba, ze posiadasz taką, której nie trzeba wiązać). Przyjmij pozycję półprzysiadu. Możesz zejść jeszcze niżej. W tej pozycji idź do przodu 8 kroków i wróć 8 kroków w tył, aby nogi ćwiczyły równo miernie.

Gumy do ćwiczeń są dobrym rozwiązaniem, z tego względu, że niczemu nie ujmując ćwiczeniom z obciążeniem, a ćwiczenia można wykonywać dosłownie wszędzie. Gumy nie są drogie.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!