Najlepszy sport dla seniora

Starość to okres w życiu, kiedy organizm zaczyna pracować na zwolnionych obrotach. Nie znaczy to jednak, że senior nie może zachować kondycji fizycznej. Wręcz przeciwnie - aktywność fizyczna jest zalecana aby zachować sprawność.

1. Zalety sportów dla seniora

Aktywność fizyczna ma wiele zalet, nie tylko dla seniora, ale dla każdego i na każdym etapie życia. Sport dla seniora:

  • poprawia krążenie,
  • wzmacnia serce,
  • poprawia kondycję i siłę mięśni,
  • zapobiega otyłości i nadwadze (w połączeniu ze zdrową dietą),
  • poprawia stan stawów, zapobiega ich sztywnieniu,
  • wspomaga koordynację ruchową,
  • daje satysfakcję, co jest bardzo ważne dla zdrowia psychicznego,
  • jeżeli trening można odbywać z innymi ludźmi - pozytywnie wpływa na życie towarzyskie.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

2. Aqua aerobik dla seniora

Aktywność fizyczna w wodzie jest bardzo dobrym pomysłem dla osób starszych. Ćwiczenia na basenie angażują większość mięśni, a równocześnie nie są przeciążające dla organizmu. Najlepiej zapisać się na specjalne grupowe zajęcia dla seniorów pod okiem wykwalifikowanego trenera. Specjalnie dobrane ćwiczenia będą odpowiednie dla grupy wiekowej.

Dodatkową zaletą aqua aerobiku jest fakt, że sama woda dobrze wpływa na kondycję stawów. W porównaniu ze zwykłym aerobikiem, obciążenie stawów jest dużo mniejsze.

3. Joga dla osób starszych

Jednym z głównych problemów osób starszych jest mniejsza ruchomość stawów, a także bóle w stawach. Później dochodzą zapalenia stawów i ich sztywnienie. Aby temu zapobiec senior może rozpocząć trening jogi. Ta forma aktywności ruchowej nie przeciąża stawów, a wręcz przeciwnie - usprawnia je.

Joga także powinna być dopasowana do możliwości osoby starszej, dlatego najlepiej znaleźć ofertę zajęć indywidualnych lub grupowych - przeznaczonych dla osób starszych. Trudniejsze pozycje jogi mogą być niedostępne dla osoby starszej, ale przecież nie o to chodzi. Joga pozwala na odstresowanie, rozluźnienie mięśni, poprawę koordynacji i wspomożenie układu oddechowego i krążenia, także dzięki tym łatwiejszym pozycjom.

4. Nordic walking seniora

Nordic walking to kolejna zalecana dla seniora forma aktywności ruchowej. Chodzenie z kijkami ma podobne zalety, jak poprzednie sporty dla seniora - nie obciąża stawów, można dostosować tempo do własnych możliwości, a także angażuje większość mięśni.

Ruch na świeżym powietrzu to nie tylko sport, ale też możliwość spędzenia czasu ze znajomą osobą. Wystarczy tylko wybrać odpowiednie kijki do nordic walking i wyjść na zewnątrz. Ten sport dla seniora można uprawiać praktycznie wszędzie, my polecamy parki, ale jeśli nie ma żadnego w pobliżu, można zadowolić się marszem po chodniku.

Siedzący tryb życia nie jest zdrowy na żadnym etapie życia. Dlatego polecamy aktywność fizyczną także osobom starszym. Sporty dla seniora mogą być różne. Wszystkie mają jednak te same cele - jak najdłużej utrzymać sprawność osoby starszej, pozytywnie wpływać na jej życie towarzyskie, a przede wszystkim - sprawiać jej satysfakcję.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!