Odkwaszający detoks warzywno-owocowy Sokołowskiej. Na czym polega?

Wiosna to najlepszy czas, aby przeprowadzić detoks organizmu. Oczyszczanie z wykorzystaniem warzyw i owoców proponuje Beata Sokołowska. Ten sposób ma odmłodzić, uzdrowić organizm, przywrócić równowagę kwasowo-zasadową i poprawić samopoczucie.

Zobacz film: "Jednodniowy detoks lniany - na czym polega?"

1. Zasady detoksu warzywno-owocowego Sokołowskiej

Detoks warzywno-owocowy jest elementem diety alkalicznej propagowanej przez Beatę Sokołowską, psycholog zdrowia, która sama przekonała się o jego skuteczności. Podejrzewano, że choruje na nowotwór, ale gdy zaczęła systematycznie przeprowadzać oczyszczanie organizmu, okazało się, że jest zdrowa.

Ten sposób oczyszczania organizmu z toksyn trwa od 10 dni do 2 tygodni. Najlepiej przeprowadzać go dwa razy w roku (przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu go w życie powinniśmy skonsultować się z lekarzem; nie poleca się go kobietom w ciąży, matkom karmiącym, osobom z niedowagą czy niedożywionym). Na 4 dni przed rozpoczęciem detoksu należy wyeliminować z jadłospisu pokarmy mięsne, słodycze i dania typu fast food. W trakcie 2 pierwszych dni przygotowujących do oczyszczania jemy warzywa i owoce oraz lekkostrawną zupę — krupnik przygotowany z kaszy jaglanej lub ryżowy.

1.1. Co jeść na detoksie warzywno-owocowym?

Trzeciego dnia zaczyna się właściwy detoks. Od tego momentu do 12. dnia oczyszczania jemy świeże i mrożone warzywa (jako podstawę menu) i owoce (jako dodatek), takie jak: buraki, marchew, kapustę, kalafiora, rzodkiewkę, ogórki, pomidory, paprykę, seler, dynię, cebulę, cukinię i wiele innych. Włączamy do jadłospisu następujące owoce: cytryny, grejpfruty, jabłka, kiwi. Nie ma ograniczeń co do ilości spożywanych produktów z listy dozwolonych.

Przeczytaj również:

Te warzywa i owoce jemy na surowo, po ugotowaniu, upieczeniu, w postaci soków rozcieńczonych z ciepłą wodą i zup (pijemy m.in. barszcz czerwony). Bardzo ważne jest, aby w trakcie detoksu spożywać również ciepłe potrawy, ponieważ organizm się wychładza. Każdego dnia powinniśmy zjeść porcję warzyw kiszonych (ogórków, kapusty) i ząbek surowego czosnku. Przygotowywane potrawy możemy przyprawiać, ale warunek jest jeden — używane produkty nie mogą zawierać glutaminianu sodu i cukru.

Przeczytaj również:

W trakcie dwóch ostatnich dni detoksu warzywno-owocowego odżywiamy się tak jak na początku diety. Spożywamy tylko lekkostrawne dania, w tym krupnik. Unikamy słodyczy i mięsa.

Podczas detoksu Sokołowskiej należy przyjmować duże ilości płynów — herbatek ziołowych, owocowych, domowych soków i wody, ponieważ większość toksycznych substancji jest rozpuszczalna w wodzie. Przyjmujemy około 2 litrów płynów dziennie. Najlepiej pić wodę z dodatkiem soku z cytryny lub z solą morską.

Cytrynowe napoje oczyszczające organizm
Cytrynowe napoje oczyszczające organizm [5 zdjęć]

W czasach, gdy nawet świeże warzywa i owoce z własnego ogródka naszpikowane są chemią, a większość produktów...

zobacz galerię

1.2. Produkty zakazane w trakcie detoksu Sokołowskiej

Na czas oczyszczania organizmu z toksyn powinniśmy wyeliminować z jadłospisu takie produkty jak:

  • owoce bogate w cukier, czyli gruszki, banany, daktyle i morele,
  • kawę, herbatę i alkohol,
  • fasolę i groch,
  • orzechy,
  • produkty mleczne,
  • ziemniaki,
  • węglowodany (kasze, zboża, chleb).

Warto pamiętać, że 3-4. dnia detoksu mogą wystąpić takie dolegliwości jak ból głowy, problemy ze skórą, mdłości i wymioty. Możemy odczuwać gorzki smak w ustach (wówczas warto ssać goździki). Te przypadłości są naturalne i nie należy się nimi niepokoić (Beata Sokołowska zaleca odpoczynek). Są one tymczasowe (w takim momencie można wypić szklankę ciepłej wody z cytryną i miodem). Kolejne dni oczyszczania powinny przebiec bez skutków ubocznych.

Przeczytaj również:

Warzywa i owoce
Warzywa i owoce (123RF)

2. Efekty detoksu warzywno-owocowego Sokołowskiej

Dwa tygodnie oczyszczania organizmu zaowocują:

  • przywróceniem równowagi kwasowo-zasadowej,
  • usunięciem toksycznych substancji z organizmu,
  • poprawą samopoczucia,
  • podniesieniem poziomu odporności organizmu,
  • poprawą pracy układu pokarmowego,
  • poprawą stanu cery,
  • redukcją masy ciała,
  • brakiem problemów z zasypianiem, poprawą jakości snu.

W trakcie detoksu warto również pamiętać o ruchu. Codziennie powinniśmy poświęcić 20 minut na spacer w szybkim tempie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy