Pierwszy dzień w nowej pracy

Nowa praca to ogromne wyzwanie dla każdej osoby. Jest momentem, w którym dochodzi do konfrontacji naszej wiedzy i umiejętności z nowymi zadaniami i oczekiwaniami. Każdy z nas stara się wypaść jak najlepiej i zyskać sobie nie tylko uznanie nowego szefa, ale także sympatię współpracowników. Niestety, nie w każdej firmie panuje przyjazna atmosfera. Wielu początkujących pracowników, napotykając na nieprzyjaznych kolegów z pracy, nieświadomie uczestniczy w intrygach zawodowych. Jak przetrwać pierwszy dzień w pracy?

Rozpoznaj stan zdrowia psychicznego on-line

Jak zrobić dobre wrażenie w nowej pracy?

O tym, jak istotne jest pierwsze wrażenie, nie trzeba nikogo przekonywać. Bardzo często decyduje o dalszych relacjach z innymi osobami. Od tego, jak się zaprezentujesz na początku, zależy sposób postrzegania twojej osoby i jej ocena. Nie chodzi tu wyłącznie o pierwsze wrażeniepojawiające się w momencie zapoznania, ale także o pierwsze kilka dni w nowej pracy, gdy poznajesz zespół, z którym będziesz pracować. Jednym z częstych błędów popełnianych przez początkujących pracowników w nowym miejscu pracy jest przekonanie, że potrafią zrobić coś lepiej niż osoby z dłuższym stażem i większym doświadczeniem. Usilnie próbują zaprezentować swoje pomysły i przekonać do nich pozostałą część firmy. Taka postawa nigdy nie przyczynia się do dobrej atmosfery w pracy. Często jest przyczyną negatywnej oceny i braku akceptacji ze strony bardziej doświadczonych współpracowników.

Jak zyskać sympatię w nowym miejscu pracy?

Nowy pracownik

W nowej pracy ważne jest pierwsze wrażenie, jednak nie należy nic robić na siłę, zwłaszcza zrażać do siebie resztę pracowników. Może to utrudnić dalszą...

Zyskanie sympatii i przyjaźni współpracowników jest niezwykle ważne dla twojego komfortu psychicznego i dobrego samopoczucia w nowym miejscu pracy. Żeby wywołać pozytywne wrażenie, wystarczy pamiętać o kilku drobnych radach:

  • staraj się nie robić rzeczy, które mogłyby przeszkadzać osobom z twojego otoczenia,
  • bądź miły i uprzejmy, zaproponuj zrobienie kawy kolegom z pracy lub kupienie lunchu, gdy wychodzisz na przerwę w pracy,
  • powstrzymaj się od złośliwych i dwuznacznych komentarzy, mogących urazić osoby, które jeszcze dobrze cię nie znają,
  • staraj się wykazywać zainteresowanie sprawami, o których mówią twoi znajomi z pracy,
  • komplementuj strój, fryzurę i sposób ubierania swoich współpracowników – komplementy zawsze wywołują sympatię u tych, do których są adresowane,
  • pytaj o zainteresowania swoich znajomych z pracy – może na tej podstawie uda wam się zbudować wzajemne porozumienie.

Jak unikać plotek w pracy?

Plotki w pracy to niezwykle cenne źródło nieoficjalnych informacji na temat szefa i pozostałych współpracowników. Musisz jednak pamiętać, że nie wszystkie są prawdziwe, a część z nich może wynikać z zazdrości i zawiści pozostałych pracowników. Dlatego też plotki w pracy należy traktować z dystansem i nie oceniać innych na ich podstawie, przynajmniej wtedy, gdy jest się jeszcze początkujących pracownikiem. Dopóki nie znasz dobrze swoich współpracowników, musisz zachować wszelkie nieoficjalne informacje dla siebie, ponieważ nie wiesz, czy nie są one celową intrygą ze strony innych.

Nowa praca to ogromne wyzwanie dla każdej osoby. Jednocześnie jest szansą do samorozwoju i wspinania się po kolejnych szczeblach kariery, dlatego tak ważna jest dobra atmosfera w pracy, która bez wątpienia ułatwi ci realizację własnych celów.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Kariera
najnowsze pytania

DYSKUSJE NA FORUM

Pomocni lekarze

Artykuły Kariera
Kariera

Rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowa kwalifikacyjna

Interview to kulminacyjny punkt rekrutacji, do którego należy się bardzo dokładnie przygotować. Brak przygotowanej uprzednio strategii odpowiedzi na trudne pytania może być jedyną przyczyną porażki.

Kariera

Mobbing w miejscu pracy

Mobbing w miejscu pracy

Mobbing może objawiać się całkowitą ignorancją pracownika lub psychicznym nękaniem, nastraszaniem, wydawaniem poleceń nieadekwatnych do jego możliwości.

Kariera

Seks za awans (WIDEO)

Seks za awans (WIDEO) Odtwórz wideo

Niektóre osoby wykorzystują swoją seksualność do tego, aby osiągnąć jakieś dobra - na przykład awans czy podwyżkę. Co ciekawe, seks w zamian za awans zdarza się zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. O seksie za awans szczegółowo opowiada Arkadiusz Bilejczyk,...

Kariera

Rozmowa z nowym pracodawcą

Rozmowa z nowym pracodawcą

Błędy rekrutacyjne zdarzają się każdemu. Najczęstszymi są nieodpowiedni strój i brak merytorycznego przygotowania.

Kariera

Sprawdź, jak zwiększyć swoją kreatywność

Sprawdź, jak zwiększyć swoją kreatywność

Relaks Weź prysznic, pójdź na spacer lub przejedź się rowerem. Badania neurologiczne wykazały, że mózg często potrzebuje zupełnie oderwać się od problemu, aby znaleźć rozwiązanie. Może się więc okazać, że wykrzykniesz „Eureka!" dopiero po chwilowej przerwie. Praktyka...

Kariera

Syndrom ocalonego

Syndrom ocalonego

Zwolnienie z pracy to stresujący czas nie tylko dla osoby, która straciła zatrudnienie, ale i dla tych, którzy zachowali stanowiska pracownicze. W takiej sytuacji wiele osób zaczyna zastanawiać się, dlaczego udało się im zachować posadę i czy nie są następni...

Kariera

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej

specyfiki pracy czy możliwych ścieżek kariery. Chodzi nie tylko o zdobycie informacji o firmie, ale też o udowodnienie pracodawcy, że rekrutowanemu zależy

Kariera

Pytania do pracodawcy

Rozmowa kwalifikacyjna zazwyczaj kojarzona jest z pytaniami kierowanymi przez pracodawcę do kandydata na określone stanowisko. Jednak podczas rozmowy o pracę kandydat także może zadawać pytania. W trakcie przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej, warto...

Kariera

Trudni współpracownicy

profesjonalizm w pracy? Jak nie pozwolić innym, by nasza kariera zawodowa obróciła się wniwecz? Rodzaje toksycznych współpracowników Ogólnie rzecz biorąc

Kariera

Wypalenie zawodowe - przyczyny, objawy, leczenie

Wypalenie zawodowe - przyczyny, objawy, leczenie

Wypalenie zawodowe może pojawić się w każdej grupie zawodowej. Jednak przeprowadzone badania dowodzą, że problem ten dotyczy głównie zawodów, w których występuje częsty i bliski kontakt z innymi ludźmi: pielęgniarki, pracownicy ratownictwa i hospicjów,...