Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Skuteczność szczepionki przeciw grypie A(H1N1) w sezonie 2009-2010

Avatar placeholder
07.08.2014 08:56
Skuteczność szczepionki przeciw grypie A(H1N1) w sezonie 2009-2010
Skuteczność szczepionki przeciw grypie A(H1N1) w sezonie 2009-2010

Czasopismo PLoS Medicine donosi o wynikach badań skuteczności szczepionki przeciw grypie A(H1N1), czyli tzw. świńskiej grypie w ostatnim sezonie grypowym. Wynika z nich, iż dostępna na rynku szczepionka zapewniała dobrą ochronę przed tym szczepem grypy, szczególnie u osób poniżej 65 roku życia.

spis treści

1. Grypa A(H1N1) a szczepionka

W czerwcu 2009 roku, po ogłoszeniu pandemii grypy A(H1N1) na rynku pojawiły się trzy szczepionki. Już po pierwszej dawce wywoływały one silne reakcje immunologiczne, jednak potwierdzenie ich skuteczności wymagało oceny szczepionek na skalę całej populacji. W tym celu w czasie sezonu grypowego 2009-2010 w 7 krajach europejskich (Irlandia, Hiszpania, Portugalia, Francja, Włochy, Węgry i Rumunia) monitorowano pacjentów z objawami grypopodobnymi. Od chorych wykazujących tego typu objawy pobierano wymazy z nosa lub gardła, a następnie przeprowadzano analizę laboratoryjną próbki. Notowano przy tym podstawowe informacje na temat pacjenta (płeć, wiek, ewentualne choroby przewlekłe, otyłość, ciąża, palenie papierosów), a także to, czy pacjent szczepił się przeciw grypie A(H1N1) lub grypie sezonowej. Po przeprowadzeniu analizy zebranych informacji, chorych dzielono na 4 grupy: pacjentów, którzy szczepili się ponad 14 dni przed wystąpieniem objawów grypy, chorych, którzy zaszczepili się na 8-14 dni przed manifestacją objawów, pacjentów zaszczepionych mniej niż 8 dni przed zachorowaniem oraz chorych niepoddanych szczepieniu.

2. Wyniki badań

Z badań wynika, iż skuteczność pojedynczej dawki szczepionki przeciw grypie A(H1N1) wynosi od 65 do 100%. Najwyższa jest u osób poniżej 65 roku życia, które nie cierpią na żadne choroby przewlekłe. Pewną ochronę można sobie zapewnić już w 8 dni od podania szczepionki. Jednocześnie potwierdzono, iż szczepionka przeciw grypie sezonowej nie zapewniała ochrony przed zachorowaniem na grypę wywoływaną przez wirusa H1N1.

3. Zagrożenie grypą A(H1N1)

H1N1 jest obecnie dominującym w Europie szczepem grypy. Najwyższą aktywność grypy wywoływanej tym szczepem notuje się w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz Danii. Mniejsza aktywność obserwowana jest we Francji, Włoszech, w Belgii, Hiszpanii, Norwegii, Luksemburgu, Portugalii oraz na Malcie.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze