Dieta cebulowa

Dieta cebulowa to zdrowa dieta odchudzająca. Opiera się na warzywach cebulowych, do których należą m.in.: szczypior, czosnek i por. Warzywa te (z wyjątkiem czosnku) nie są kaloryczne, ale za to bogate w substancje odżywcze. Bezpieczna dieta trwa 2-3 tygodnie i może pomóc schudnąć 0,5-1 kilograma w ciągu tygodnia. Ten sposób żywienia dostarcza organizmowi 1100 kcal w ciągu dnia. Nie jest polecany kobietom w ciąży i karmiącym piersią oraz osobom, które mają tendencję do wzdęć.

Polecane wideo:

Charakterystyka diety cebulowej

Dieta cebulowa została wymyślona przez Kanadyjczyków, którzy zauważyli, że częste jedzenie warzyw cebulowych w odpowiednich proporcjach pozwala na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej oraz poprawia przemianę materii. Cebula nie zawiera dużo kalorii, ale za to ma dużą wartość odżywczą. Jest bogata w witaminę C oraz witaminy z grupy B. Ponadto zawiera insulinę i oligofruktozę. Polecana jest dla osób z nadwagą i otyłością. Dieta cebulowa obejmuje kurację siedmiodniową. Podstawą diety jest zupa cebulowa, która poprawia przemianę materii oraz podnosi odporność organizmu. Potrawa oczyszcza układ trawienny, nie wolno jej solić. Przygotowanie zupy cebulowej jest proste i szybkie, a jedna porcja wystarczy na kilka dni. Skuteczna dieta odchudzająca nie wymaga dużych nakładów finansowych. Warzywa każdy ma w swoim domu. Przeciwwskazania do diety cebulowej obejmują osoby, które mają problemy z układem pokarmowym (tj. wzdęcia, zaparcia) oraz kobiety w ciąży i karmiące.

Jadłospis w diecie cebulowej

Dzień z cebulą białą

  • Śniadanie: 2 cienkie kromki chleba graham, 2 cienkie plasterki sera żółtego, sałatka z pomidorów z cebulką (2 średnie pomidory, 2 cebulki dymki), szklanka herbaty z cytryną bez cukru.
  • Drugie śniadanie: Gruszka, szklanka herbaty bez cukru.
  • Obiad: Filet z indyka (120 g) obsmażony na patelni teflonowej bez tłuszczu, z 2 łyżkami brązowego ryżu i surówką z kapusty włoskiej, szklanka wody mineralnej.
  • Podwieczorek: Banan, szklanka wody niegazowanej.
  • Kolacja: Omlet, szklanka zielonej herbaty.

Dzień z cebulą czerwoną

  • Śniadanie: Kromka chleba żytniego, pasta jajeczna z sardynką, szklanka maślanki naturalnej.
  • Drugie śniadanie: Jabłko, szklanka zielonej herbaty.
  • Obiad: Sałatka z tuńczyka.
  • Podwieczorek: Mały jogurt naturalny z ziarnami zbóż, 2 łyżki otrębów pszennych.
  • Kolacja: Grillowany dorsz, surówka z kalarepki i cukinii, szklanka wody mineralnej niegazowanej.

Dzień ze szczypiorkiem

  • Śniadanie: 2 kromki pieczywa chrupkiego, serek twarogowy light wymieszany z łyżką szczypiorku, ½ papryki czerwonej, pomidor, szklanka mleka 0,5%.
  • Drugie śniadanie: Mandarynka, kiwi, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
  • Obiad: 2 małe ziemniaki posypane szczypiorkiem, 120 g obsmażonej na patelni teflonowej cielęciny, sałata lodowa na ostro.
  • Podwieczorek: 10 śliwek, szklanka herbaty owocowej.
  • Kolacja: Sałatka z sosem szczypiorkowym.

Dzień z czosnkiem

  • Śniadanie: Sałatka owocowa, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
  • Drugie śniadanie: 2 kromki pieczywa chrupkiego, 2 plasterki szynki z kurcząt, ½ papryki, 6 pomidorków koktajlowych, szklanka herbaty bez cukru.
  • Obiad: Kurczak pieczony nacierany czosnkiem z przyprawami, kasza jęczmienna perłowa (1/3 torebki), ½ brokułu gotowanego na parze, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
  • Podwieczorek: Koktajl z maślanki (150 ml), pomarańczy i łyżeczki miodu.
  • Kolacja: Zupa warzywna.

Dzień z porem

  • Śniadanie: Koktajl z owoców mieszanych (banan, 5 truskawek, kiwi, mandarynka, kubek jogurtu naturalnego, 2 łyżki otrębów śliwkowych).
  • Drugie śniadanie: Kromka pieczywa chrupkiego, plasterek sera żółtego, mały ogórek zielony, 3 rzodkiewki, liście sałaty, szklanka herbaty zielonej.
  • Obiad: Indyk zapiekany z papryką, ½ szklanki makaronu razowego, sałatka z pora i ananasa, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
  • Podwieczorek: Szklanka maślanki owocowej.
  • Kolacja: Morszczuk duszony w porach, sałatka z papryki.

Dieta cebulowa poprawia odporność organizmu. Jest szczególnie polecana w okresie jesienno-zimowym. Niestety, może powodować wzdęcia – ze względu na dużą zawartość czosnku.

Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
najnowsze pytania

Dyskusje na forum

Pomocni lekarze

Artykuły Skuteczna dieta odchudzająca - wpływ diety na zdrowie, zasady zdrowego odchudzania, najskuteczniejsze diety
Zupy

Cebulowa zupa

Cebulowa zupa

Zupa cebulowa to bardzo charakterystyczna potrawa, która jednak dzięki leczniczym i niezwykle zdrowym właściwościom cebuli jest jednym z najcenniejszych dań kuchni tradycyjnej.

Zupy

Zupa cebulowa

Zupa cebulowa z pewnością zasmakuje przede wszystkim fanom tego warzywa. Jednak warto choć raz przekonać się do przepisu ze względu na zdrowotne (...) oraz przygotuj żaroodporne naczynie na zupę. Pokrusz chleb, usuwając skórkę. Rozgrzej...

Zupy

TOP 5 zup na zimę

TOP 5 zup na zimę

czosnkowo-cebulowa Prawdziwa bomba składników, które wzmacniają odporność. Idealna na zimowy obiad - rozgrzewa, dodaje energii i łagodzi objawy

Wpływ wegetarianizmu na zdrowie

Zdrowa dieta wegetariańska

Zdrowa dieta wegetariańska

Warzywa w diecie wegetariańskiej Dieta wegetariańska ma wiele zalet. Osoby, które wyrzuciły ze swojego jadłospisu mięso, rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość.

Antykoncepcja hormonalna

Skuteczna dieta

Skuteczna dieta

Dieta proteinowa dr. Dukana jest kuracją lubianą przede wszystkim z powodu swobody w ilości i częstotliwości spożywania posiłków.

Grupa krwi a dieta - dieta dla grupy krwi AB, 0, A, B

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta dobrana do grup krwi 0, A, B, AB to odpowiedni sposób doboru pokarmów, które organizm będzie przyswajał i trawił w taki sposób, w wyniku którego będzie gromadził minimalne ilości toksyn.

Dieta przyszłej mamy

Dieta przyszłej matki

Dieta przyszłej matki

Aby urodzić zdrowe dziecko, przyszła mama powinna sięgać po zdrowe przekąski, takie jak jogurt naturalny, owoce i warzywa. Są one bogate w białko, witaminy i minerały.

Dieta kardio

Dieta dobra dla serca

Dieta dobra dla serca

Ryby są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, dlatego powinny być podstawą posiłków w diecie obniżającej poziom cholesterolu.