Eliminując z diety cheddar, parmezan i ser hallumi zmniejszysz ryzyko chorób serca

Powszechnie wiadomo, że wysoki poziom cholesterolu może zwiększyć ryzyko wystąpienia chorób serca, zawału i udaru mózgu. Podnoszą go produkty o dużej zawartości tłuszczów nasyconych, np. tłuste mięso, masło i nabiał, w tym także sery.

Zobacz film: "Dlaczego cholesterol jest nam potrzebny? Obejrzyj nasz film:"

Zgodnie z Heart UK (organizacja charytatywna zapewniająca pomoc i wsparcie osobom z podwyższonym poziomem cholesterolu), spożywanie zbyt dużych ilości nasyconego tłuszczu zwiększa poziom cholesterolu LDL we krwi.

Eksperci zalecają ograniczenie spożycia nasyconego tłuszczu do minimum lub zastąpienie go dobrymi tłuszczami, takimi jak te pochodzące z orzechów, nasion czy awokado. Nie oznacza to jednak, że musimy rezygnować ze wszystkich ulubionych potraw.

Według ekspertów warto wyeliminować z diety sery o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych
Według ekspertów warto wyeliminować z diety sery o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych (Shutterstock)

Choć ser może być źródłem tłuszczów nasyconych, jest również bardzo odżywczy.

Ser zawiera wiele składników odżywczych i witamin, takich jak wapń, niezbędny dla kości cynk, witamina B12 i witamina A, które mają decydujące znaczenie dla ogólnego zdrowia.

Ser to także świetne źródło białka dla osób na diecie wegetariańskiej. Jednak jeśli chcesz ograniczyć ilość tłuszczów nasyconych w diecie do minimum, musisz zacząć świadomie wybierać rodzaje sera, które są w twojej diecie.

5 najzdrowszych gatunków sera
5 najzdrowszych gatunków sera [6 zdjęć]

Uważane są za wrogów zdrowej diety, głównie ze względu na zawarty w nich tłuszcz i uczulającą laktozę....

zobacz galerię

Amar Lodhia, założyciel firmy cateringowej "Fit Kitchen" twierdzi, że cheddar, parmezan i ser halloumi zawierają najwyższą ilość tłuszczów nasyconych. Natomiast ser feta i twaróg mają go najmniej, a na dodatek są pełne wapnia i witaminy D.

Jeśli poszukujemy sera, który jest dobrym źródłem białka, warto sięgnąć po ser kozi, a gdy zależy nam na właściwościach probiotycznych - wybierzmy goudę.

PYTANIA I ODPOWIEDZI LEKARZY NA TEN TEMAT

Zobacz odpowiedzi na pytania osób, które miały do czynienia z tym problemem:

Wszystkie odpowiedzi lekarzy

Mascarpone i serki śmietankowe mają dużo tłuszczu nasyconego, w przeciwieństwie do ricotty. Mniejszą ilość znajdziemy w serze stilton, roquefort, edamskim, brie i camembert. Jednak ponieważ większość serów ma znaczne ilości tłuszczu i soli, zaleca się spożywanie ich z umiarem.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy