Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Dlaczego otwieramy galerie, a nie kluby fitness? "Ludzie tam nie biegają, nie pocą się"

 Maria Krasicka
01.02.2021 12:44
Kolejki w galeriach handlowych. Od 1 lutego poluzowane obostrzenia
Kolejki w galeriach handlowych. Od 1 lutego poluzowane obostrzenia (EastNews)

W poniedziałek 1 lutego poluzowane zostały niektóre obostrzenia. Ponownie otwarte zostały m.in. galerie handlowe. Czy w obliczu nowych mutacji SARS-CoV-2 jest to dobry pomysł? O zdanie zapytaliśmy eksperta.

spis treści

1. Koronawirus w Polsce. Raport Ministerstwa Zdrowia

W poniedziałek 1 lutego resort zdrowia opublikował nowy raport, z którego wynika, że w ciągu ostatniej doby 2 503 osoby otrzymały pozytywny wynik testów laboratoryjnych w kierunku SARS-CoV-2. Najwięcej przypadków zakażenia odnotowano w województwach: mazowieckim (440), pomorskim (243), kujawsko-pomorskim (219) i dolnośląskim (202).

Z powodu COVID-19 zmarło 9 osób, natomiast z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarły 33 osoby.

2. Galerie handlowe ponownie otwarte

1 lutego zostały poluzowane dotychczasowe obostrzenia dotyczące sklepów w galeriach handlowych, muzeów i galerii sztuki. Te miejsca będą mogły ponownie funkcjonować w ścisłym reżimie sanitarnym. Jednak czy w obliczu wykrycia nowych mutacji koronawirusa w Polsce jest to dobry pomysł? W rozmowie z WP abcZdrowie do sprawy odniósł się dr Michał Sutkowski, prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych.

Zobacz film: "Prof. Krzysztof Simon powiedział, czy szczepionki na koronawirusa zadziałają na nowe mutacje"

- Wszystko trzeba równoważyć. Są nowe mutacje i będą nowe mutacje, ale z drugiej strony u nas tych zakażeń nie jest więcej. Jest natomiast bunt przedsiębiorców, który narasta i trzeba powolutku próbować otworzyć te miejsca, które są najmniej transmitogenne, jeśli chodzi o wirusa. I tak się próbuje robić, monitorując to w dużym reżimie sanitarnym - mówi dr Sutkowski.

Czy otwieranie galerii handlowych to dobry pomysł? Przed pandemią były to miejsca bardzo intensywnie oblegane przez społeczeństwo. Mogłoby się wydawać, że ryzyko zakażenia może być większe w galerii niż w klubie fitness.

- Z badań wynika, że to jest najlepsze miejsce z tych wszystkich, które są zamknięte. Po pierwsze dlatego, że reżim sanitarny jest przestrzegany, ludzie tam nie ćwiczą, nie biegają, nie pocą się. Emisja koronawirusa nie jest aż taka duża. Po drugie istnieje możliwość wpływania na płynność ruchu poprzez zmniejszanie i zwiększanie liczby ludzi, którzy będą tam wchodzili - mówi dr Sutkowski. - Mimo wszystko jest to bezpieczniejsze miejsce, niż salon fitness, restauracje czy inne miejsca, w których ludzie są bardzo blisko siebie bez maseczek. Transmisja wirusa jest dużo mniejsza w takich dużych miejscach jak galerie handlowe - podkreśla.

3. Środki ostrożności dalej obowiązują

Minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślił, że w miejscach dalej objętych obostrzeniami, takich jak restauracje, przebywamy nawet do półtorej godziny bez maseczki. Według niego w galerii handlowej nasze interakcje trwają zaledwie 30 sekund.

- Wszystko zależy od tego, ile czasu spędzamy w galerii handlowej. Niektórzy włóczą się po sklepach pół dnia, ale inni wchodzą i wychodzą, załatwiając najważniejsze rzeczy w 20 minut. Wszystko zależy od kontekstu i naszej postawy wobec pandemii. Nie da się tego zadekretować. Natomiast biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw - są to miejsca najbezpieczniejsze spośród tych, które są teraz zamknięte - mówi Sutkowski.

Osoby ćwiczące i pracujące na siłowniach podkreślają, że ich zdaniem osoby zainfekowane nie pojawią się na siłowni ze względu na ograniczoną wydolność oddechową. Jednak zrobienie zakupów nie będzie dla nich problemem. Czy to nie zwiększa ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa? Według dr. Sutkowskiego nie można stawiać takiej tezy, ponieważ osoby zakażone, które przechodzą infekcję bezobjawowo, mogą nawet nie być osłabione. Podczas wysiłku, bez maseczki, koronawirus może się szeroko rozprzestrzenić wśród innych ćwiczących osób.

- Takie osoby chodzą i do galerii, i do restauracji. Zakładamy, że w takich miejscach może pojawić się każda osoba, która jest zakażona. Więc miejsca, w których są maseczki, dystans i dezynfekcja, są bezpieczniejsze - kwituje dr Sutkowski.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze