Trwa ładowanie...

Pokolenie Y – charakterystyka, milenialsi w pracy i jako konsumenci

Pokolenie Y to osoby urodzone między 1984 a 1997 r. w Polsce i 1980 a 2000 r. w USA. Nazywane milenialsami, następną generacją i cyfrowym pokoleniem, pokolenie Y stawia na samorozwój i indywidualizm.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Jak zaczynał Ekskluzywny Menel?"

spis treści

1. Pokolenie Y – charakterystyka

Pokolenie Y dzieli się na młodszych i starszych. Starsi to ci urodzeni między 1980 a 1990 r., natomiast młodsi to dzisiejsi 20-30 latkowie.

Pokolenie Y to indywidualiści, ludzie obyci z technologią, pewni siebie i wykształceni. Urodzeni po zmianie ustroju, reformie edukacji i w czasach wolnej, łatwo dostępnej informacji, stawiają na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań – posiadanie nie jest dla nich priorytetem.

Hobby, które wzmocni twoje serce
Hobby, które wzmocni twoje serce [7 zdjęć]

Wymyślanie nowych przepisów i odkrywanie smaków może być naprawdę ekscytujące. Początkujący kucharze...

zobacz galerię

2. Pokolenie Y w pracy

Pracownicy pokolenia Y nie lubią ograniczeń, zostawania po godzinach i nerwowej atmosfery. Jeśli coś im nie pasuje, zmieniają stanowisko. Odnajdują się w realiach ery cyfryzacji, nie boją się ryzyka i często decydują się na pracę jako freelancerzy albo założenie własnej działalności.

Pokolenie Y uznaje równość i niechętnie podporządkowuje się szefostwu. Milenialsi wyznają zasadę, że wyżsi rangą pracownicy mają szersze kompetencje, ale nie zasługują z tego powodu na większy szacunek. Korporacje stosują więc politykę swobody, gdzie każdy w firmie zwraca się do współpracowników po imieniu, niezależnie od zajmowanego stanowiska.

3. Pokolenie Y jako konsumenci

Pokolenie Y stawia na indywidualizm i styl. Rzadko interesuje ich jakość produktu – ważne, by miał w sobie ‘’to coś’’.

Inaczej wygląda to w przypadku marek. O ile przedmioty codziennego użytku, np. krzesła do jadalni, mogą być całkowitym pomieszaniem stylów, o tyle metka na ubraniach i dodatkach definiuje pokolenie Y jako ludzi.

Nowoczesne, minimalistyczne lofty i Louis Vuitton z jednej strony, bohema, inspiracje Indyjskie i espadryle z drugiej – pokolenie Y stawia na oryginalność, szyk, elegancję, a przede wszystkim emanowanie pewnością siebie i wyrażanie własnego ‘’ja’’.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.