Tai chi

Tai chi ze względu na połączenie sztuki samoobrony i sztuki medytacji coraz częściej wybierana jest przez osoby pragnące kształtować swoją sylwetkę oraz odnaleźć spokój ducha. A przy okazji obronić się, ponieważ sztuka walki tai chi nie służy do ataku. Współczesny tryb życia i związany z nim stres , płytki sen, złe odżywianie wywołują u ludzi narastające rozdrażnienie i zmęczenie. Dzięki medytacyjnemu wpływowi tai chi można odzyskać równowagę i pozytywne nastawienie do otoczenia.

1. Gimnastyka tai chi Medyt

acja tai chi opiera się na poszukiwaniu wewnętrznej harmonii i ładu, co pomaga w codziennym życiu. Doskonałe do tego są ćwiczenia tai chi. Nauka tai chi jest dedykowana dla ludzi w różnym wieku i o różnym stanie zdrowia, ponieważ trening nie wiąże się z intensywną gimnastyką. Wszystkie ćwiczenia tai chi polegają na wykonywaniu powolnych ruchów, które wzmacniają i uelastyczniają mięśnie oraz poprawiają krążenie krwi. Koordynacja całej postawy w trakcie wykonywania ruchów nie koncentruje się tylko na rozciągnięciu mięśni i wzmocnieniu siły nóg i kręgosłupa. To także praca nad sobą, siłą woli, pozwalającą wytrzymać w pozie odpowiedni czas. W ten sposób tai chi redukuje stres.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

Gimnastyka tai chi to ciąg 108 naturalnych ruchów naśladujących zwierzęta, najczęściej ptaka, małpy, tygrysa i węża. Wszystkie ruchy są zestawione w taki sposób, aby doprowadzić do zmniejszenia napięcia w ciele ćwiczącego, uspokojenia akcji serca, wyregulowania oddechu oraz wyciszenia umysłu. Ćwiczenia tai chi angażują całe ciało, rozluźniają wszystkie stawy. Wykonywane rytmicznie nie nadwyrężają żadnej partii ciała, uczą efektywnego wykorzystywania ciała i poprawiają wytrzymałość organizmu. Bardzo dobrze wpływają na trawienie i metabolizm , wspomagają leczenie chorób zwyrodnienia kręgosłupa .

2. Miecz tai chi Alternatywą dla takiego

treningu tai chi są ćwiczenia z bronią, jednak ten etap jest zarezerwowany dla zaawansowanych uczniów tai chi. Do tego celu używano miecza tai chi, szabli lub włóczni. Trening opiera się początkowo na przyjmowaniu poszczególnych postaw, aby przez ćwiczenia złożone dojść do elementów walki. Miecz tai chi jest uważany na najpotężniejszą broń krótkiego zasięgu w tej sztuce walki. Jest stosunkowo krótki i lekki, jednocześnie śmiertelny w walce.

Dzisiaj miecz tai chi służy do demonstrowania szybkich i perfekcyjnych ruchów, które w walce są niebywale niebezpieczne dla przeciwnika. Trudność polega na tym, że władający mieczem musi utrzymać ciało i umysł w równowadze, przyjąć miecz tai chi jako przedłużenie ciała. Wyzwalana energia przechodzi od ziemi do stóp, przez nadgarstki, do miecza. Ciało, nie ramię, porusza ostrzem. Dla mistrzów tai chi różnica jest natychmiast dostrzegalna. Trening mieczem tai chi jest wymagający, może doprowadzić do samookaleczenia, dlatego nie jest dostępny dla początkujących.

Tai chi jest sztuką samoobrony. Filozofia tai chi nie pozwala wykorzystywać nabytych umiejętności w złych zamiarach, dlatego nauka tai chi przeznaczona jest dla osób dojrzałych emocjonalnie. Technikę tai chi stosuje się tylko wtedy, kiedy negocjacje i pokojowe rozwiązanie konfliktu nie są możliwe.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!