Zabiegi antystresowe

Zabiegi antystresowe zapewniają skuteczną regenerację oraz przywrócenie atrakcyjnego wyglądu w bardzo krótkim czasie. Dzięki oferowanym licznym zabiegom kosmetycznym na ciało, terapiom wodnym i masażom, ośrodki SPA są naturalnym antidotum na stres. Większość przeprowadzonych kuracji związana jest z wodą, bo to właśnie ona pozytywnie wpływa na stan zdrowia i samopoczucie. Zabiegi antystresowe to również masaże ralaksacyjne, kąpiele perełkowe i peelingi. Działanie takich zabiegów SPA polecane jest szczególnie tym, którzy żyją w ciągłym stresie i odżywiają się niewłaściwie.

1. Zabiegi kosmetyczne na ciało

Zabiegi wellness - galeria
Zabiegi wellness - galeria [8 zdjęć]

Wellness to nie tylko pakiet relaksujących i leczniczych zabiegów, ale to przede wszystkim filozofia...

zobacz galerię

Zobacz film: "Czy warto inwestować w suplementy upiększające?"

Zabiegi relaksujące i antystresowe polegają na masażach z zastosowaniem kosmetyków o dużej zawartości skoncentrowanych związków mineralnych m.in. wapnia, sodu, magnezu i jodu. Unikatowa formuła preparatów i właściwe ugniatanie ciała poprawia krążenie, stymuluje metabolizm komórkowy oraz usuwa z organizmu nagromadzone toksyny.

Zabiegi antystresowe są skierowane do kobiet narażonych na czynniki, które niekorzystnie wpływają na ich urodę i dobre samopoczucie. Działanie takich zabiegów SPA polecane jest szczególnie tym, które pracują w klimatyzowanych pomieszczeniach, palą papierosy, niewłaściwie się odżywiają lub żyją w stresie. Niejednokrotnie tempo życia, natłok pracy i codziennych obowiązków sprawia, że nie można znaleźć wolnego czasu na relaks i pielęgnację ciała. Warto jednak minimalizować wpływ takich czynników i zastosować odpowiedni zabieg kosmetyczny na ciało, aby skóra odzyskała młodzieńczy blask a organizm się zrelaksował.

Oto przykładowe sposoby na stres:

  • masaż aromaterapeutyczny – polega na wykonaniu masażu z użyciem olejków eterycznych, służących zrównoważeniu ciała i umysłu;
  • fango – zabiegi błotne z użyciem składników mineralnych w formie zimnej, ciepłej lub gorącej;
  • refleksologia – to forma uciskowego masażu stóp i dłoni, wspomaga naturalną zdolność do regeneracji organizmu;
  • hydromasaż – metoda relaksująco-lecznicza, odbywa się w specjalnej wannie, gdzie wytwarza się odpowiedni ruch wody, który połączony ze specjalnymi zmianami temperatury wywiera zbawienny wpływ na ciało.

2. Masaż rozluźniający

Masaż antystresowy jest uniwersalny, ma na celu zrelaksowanie osoby masowanej i spowodowanie, że uwolni się od napięcia. Równie ważne jest rozluźnienie umysłu, oczyszczenie go z niepotrzebnych myśli i aktywizowanie energii witalnej. Wszystko razem zapewnia potencjał niezbędny do transformacji i adaptacji oraz przywraca równowagę między ciałem a duchem. Masaż ten wykonuje się na strefach zwanych „embrionalnymi”, przez co wewnętrzna energia osoby masowanej zostaje zharmonizowana i odblokowana.

Masaż relaksujący skupia się na głowie, oczach, skroniach, żuchwie, pępku i kręgosłupie, szczególnie na kręgach szyjnych i piersiowych. W zależności od zastosowanego olejku eterycznego, masaż zapewnia dobroczynny wpływ na organizm oraz wzmacnia efekty lecznicze. Punkty, które stymuluje się podczas tego masażu, pokrywają się z położeniem czakrów oraz przebiegiem meridianów energetycznych stanowiących podstawę medycyny Dalekiego Wschodu. Masaż rozpoczyna się od unormowania oddechu osoby masowanej. Istotne jest, aby był powolny, niewymuszony, bez nadmiernego nadymania klatki piersiowej. Pod nos zostaje nałożony olejek relaksacyjny.

3. Regulacja oddechu

Oddech osoby poddającej się masażowi aromaterapeutycznemu powinien przebiegać według schematu: należy powoli wdychać powietrze nosem, żeby wykorzystać właściwości olejku, następnie zrobić krótką pauzę, w trakcie której lotne substancje olejku zdążą dotrzeć do ośrodków węchowych w mózgu, w końcu powoli wypuścić powietrze z płuc. Należy wziąć trzy takie głębokie i spokojne oddechy. Olejek nałożony na kark i ciemiączko pacjenta sprzyja jego relaksacji. Masaż należy wykonać delikatnymi ruchami jedynie końcami palców. W pierwszym etapie masuje się kark aż do czubka głowy. Następnie masażowi zostaje poddany brzuch, na którym wykonuje się lekkie okrężne ruchy, delikatnie głaszcząc miejsce wokół pępka. Powoli wraca się na czoło i stymuluje punkt dołka pomiędzy nierównościami, najpierw lekkimi uciskami, potem coraz mocniejszymi. Na koniec przenosi się palce na skronie i delikatnie, ale stopniowo nasila ucisk. Ważne, aby nie przekroczyć progu bólu. Masaż skroni bardzo silnie działa na cały organizm i wyzwala zablokowaną energię.

Odpowiednio dobrany zabieg w gabinecie to przede wszystkim chwila potrzebnego relaksu, odprężenia oraz pielęgnacja skóry. Jeżeli szukasz sposobu na to, jak się odstresować, możesz wykonać codzienny automasaż twarzy. Można go robić podczas nakładania kremu. Należy pamiętać, że ruchy dłoni muszą być przemyślane i bardzo delikatne. Dobrze jest stworzyć odpowiedni klimat i nastrój.

spis treści
rozwiń
Następny artykuł: Ocena typu stresu

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.