Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Dr n. med. Agnieszka Laskus

Zalety i wady profesjonalnego wybielania zębów

Zalety i wady profesjonalnego wybielania zębów
Zalety i wady profesjonalnego wybielania zębów

Wybielanie zębów jest zachodzącym na powierzchni szkliwa procesem utleniania, widocznie rozjaśniającym ich odcień. Jedynie w gabinecie specjalistycznym możliwe jest właściwe przeprowadzenie tego typu zabiegów, które gwarantuje ich długotrwały efekt. Preparaty stosowane w warunkach domowych są w stanie jedynie wspomagać uzyskany u stomatologa efekt wybielenia szkliwa oraz przedłużyć jego trwałość.

spis treści

1. Wybielanie zębów w gabinecie stomatologicznym

Pierwszym etapem wybielania zębów u stomatologa jest wizyta konsultacyjna. Lekarz ma wówczas możliwość przeprowadzenia wywiadu z pacjentem, sprawdzenia stanu jego uzębienia oraz zalecenia najodpowiedniejszej metody wybielania zębów, która uwzględnia czynniki zdrowotne, fizyczne oraz finansowe. Drugim etapem procesu wybielania zębów jest ich profesjonalne oczyszczenie. Składają się na nie zabiegi, które pomogą w usunięciu nalotu oraz kamienia nazębnego. Ich uzupełnieniem jest piaskowanie zębów oraz polerowanie ich powierzchni.

2. Metody profesjonalnego wybielania zębów

Jedną z metod wybielania zębów jest metoda nakładkowa – np. Nite White. Istota jej działania opiera się na korzystaniu ze specjalnych szyn z winylu, dopasowanych indywidualnie do kształtu szczęki pacjenta. Jest ona wypełniona środkiem wybielającym (najczęściej jest to nadtlenek karbamidu). Szynę taką zakłada się najczęściej na całą noc, przez okres jednego do dwóch tygodni. Efektem takiej kuracji są wyraźnie wybielone zęby, których odcień utrzymuje się przez kilka lat. Dla zwiększenia jego intensywności oraz przedłużenia trwałości możliwe jest stosowanie tak zwanych kuracji przypominających – raz na kilkanaście miesięcy powtarza się stosowanie szyny, zakładając ją na 1-2 noce.

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

Drugą z metod profesjonalnego wybielania zębów jest metoda naświetleniowa np. Brite Smile. Można ją przeprowadzić jednak jedynie w gabinecie dentystycznym. Jej efekty są bardzo silne (możliwa jest zmiana odcienia zębów nawet o osiem tonów) oraz długotrwałe. Stomatolog rozpoczyna zabieg od nałożenia na zęby żelu tlenowego i żelu ochronnego na dziąsła. Następnie zęby są naświetlane niebieskim promieniowaniem, które aktywuje cząsteczki żelu. Przez około 20 minut utleniają powierzchnię szkliwa, poprawiając tym samym wygląd zębów.

3. Pozytywne i negatywne efekty wybielania zębów

Wybielanie zębów w gabinecie stomatologicznym ma wiele zalet:

  • oczekiwany efekt wybielenia możliwy jest do osiągnięcia już podczas jednej wizyty,
  • cały zabieg przeprowadzany jest przez dentystę w gabinecie – pacjent nie musi wykonywać niczego samodzielnie w domu,
  • zabieg wykonany przez specjalistę jest dużo bardziej komfortowy niż długotrwałe stosowanie metod domowych.

Wybielanie zębów może mieć również efekty negatywne:

  • finalny efekt zmiany odcienia szkliwa, widoczny dopiero po kilku dniach od samego zabiegu, może być dosyć radykalny i wywoływać zróżnicowane reakcje wśród osób w otoczeniu pacjenta,
  • zabieg wybielania może wywoływać ból zębów, o którym niezwłocznie należy poinformować lekarza – może być on skutkiem zwiększonej nadwrażliwości zębów.
Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze