Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Historia o cukrzycy, malowana cukrem

Avatar placeholder
30.11.2022 14:19
Historia o cukrzycy, malowana cukrem
Historia o cukrzycy, malowana cukrem (Materiał Partnera)

Artykuł sponsorowany Kampanii „Dłuższe życie z cukrzycą”

Motto tegorocznych obchodów Światowego Dnia Cukrzycy (World Diabetes Day, WDD) brzmi „Edukacja chroni nasze jutro”. O tym dlaczego ważna jest wiedza o cukrzycy i jej powikłaniach, także wśród rodziny i bliskich osoby chorej, mówi film, który powstał z okazji WDD 2022 w ramach kampanii edukacyjnej „Dłuższe życie z cukrzycą”.

Edukacja chroni nasze jutro

Film pt. „Nie całkiem słodka opowieść o uratowanym sercu” to pierwsze wideo edukacyjne na temat cukrzycy przygotowane techniką malowania cukrem. Opowiada o serdecznej relacji wnuczki i dziadka, który przekazuje dziewczynce miłość do muzyki i udziela jej lekcji gry na skrzypcach. Gdy zaczyna chorować na cukrzycę, dziewczynka z kolei, by pomóc ukochanemu dziadkowi, uczy się czym jest cukrzyca i jak wspierać bliską osobę w codzienności z chorobą. Historia bohaterów filmu uświadamia, że równie ważna jest wiedza o chorobie samego pacjenta, jak i zrozumienie wśród rodziny i znajomych. To właśnie „edukacja może ochronić nasze jutro” - uratować serdeczną relację, ale także serce pacjenta, o które trzeba się szczególnie zatroszczyć przy cukrzycy. Powikłania sercowo-naczyniowe, w tym udary mózgu i zawały serca, są bowiem najgroźniejszymi konsekwencjami cukrzycy. Każdy, u którego cukrzyca została zdiagnozowana lub w którego rodzinie występuje ta choroba powinien mieć świadomość, z jakimi zagrożeniami może się ona wiązać, i wiedzieć co robić, by im zapobiegać.

Świadomy i odpowiedzialny pacjent

Ze względu na specyficzny charakter (potrafi niszczyć organizm powoli i często bez wiedzy chorego), cukrzyca stanowi poważne wyzwanie. Dlatego, jako jedyna choroba niezakaźna, została określona przez Światową Organizację Zdrowia epidemią XXI wieku.

"Mało jest chorób, które, jak cukrzyca, globalnie wpływają na życie pacjenta i wymagają zaangażowania na każdym poziomie życia – mówi prof. dr hab. n. med. Leszek Czupryniak, Kierownik Kliniki Diabetologii i Chorób Wewnętrznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego – To na pacjencie spoczywa odpowiedzialność za to, jak zadba o swoje zdrowie i przyszłość. Dlatego zarówno on, jak i jego otoczenie, powinien rozumieć czym jest i z czym może wiązać się cukrzyca. Dzięki tej wiedzy, dostosowaniu trybu życia i odpowiednio dobranemu leczeniu, osoby z cukrzycą mają szansę żyć w dobrym zdrowiu przez długie lata, a przecież - co pokazuje też film pt. „Nie całkiem słodka historia o uratowanym sercu” - nie żyjemy tylko dla siebie, ale także dla naszych bliskich.

Słowa profesora L. Czupryniaka nabierają szczególnego znaczenia zwłaszcza w kontekście statystyk. Wynika z nich bowiem, że co 8 sekund z powodu powikłań cukrzycowych umiera jedna osoba. W Polsce cierpią na cukrzycę blisko 3 miliony osób, a kolejne pięć jest nią zagrożonych. Wśród najczęściej spotykanych czynników ryzyka cukrzycy dominują siedzący tryb życia, niezdrowe nawyki żywieniowe prowadzące do nadwagi i otyłości, palenie papierosów oraz brak aktywności fizycznej. I chociaż teoretycznie na każdy z wymienionych czynników mamy wpływ, te niepokojące statystyki dowodzą, że Polakom ciągle brakuje wiedzy, determinacji i konsekwencji, aby zmienić swoje życie. Dlatego edukacja potrzeba jest wśród osób z różnych pokoleń, by nie tylko skutecznie leczyć, ale też zapobiegać cukrzycy i jej powikłaniom.

(Materiał Partnera)

Powikłania gorsze niż cukrzyca

Cukrzyca jest chorobą społeczną i może dotknąć każdego. Rozwija się w każdym wieku, zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Leczenie polega zazwyczaj na zrozumieniu istoty choroby, redukcji masy ciała, wprowadzeniu zasad prawidłowego odżywiania i aktywności fizycznej oraz regularnemu przyjmowaniu leków przeciwcukrzycowych.

Choć w powszechnym rozumieniu cukrzyca nie zabija, to uważana jest za jedną z najgroźniejszych chorób cywilizacyjnych ze względu na powikłania, dużo bardziej niebezpieczne niż sama choroba. Należą do nich przede wszystkim: choroby sercowo-naczyniowe (osoby z cukrzycą są dwukrotnie częściej niż osoby zdrowe narażone na wystąpienie zawału serca czy udaru mózgu), retinopatia cukrzycową (skutkująca utratą wzroku), nefropatia (powodująca niewydolność nerek), neuropatia (uszkodzenie nerwów obwodowych) i stopa cukrzycowa (prowadząca niekiedy do amputacji kończyn).

„Nie całkiem słodka opowieść o uratowanym sercu” to wideo, które powinna obejrzeć cała rodzina. Narysowana dosłownie cukrem ok. 5-minutowa historia zwraca bowiem uwagę, jak cukrzyca może zmienić codzienność, ale ta zmiana może przynieść też wiele dobrego. Zdrowie i bliskie relacje to jedne z najważniejszych wartości. Dlatego warto wiedzieć jak chronić siebie i bliskich. Edukacja to najlepsza recepta na dziś i jutro. - radzi prof. L. Czupryniak.

Pokaz historii malowanej cukrem pt. „Nie całkiem słodka opowieść o uratowanym sercu”, odbył się podczas wydarzeń organizowanych z okazji Światowego Dnia Cukrzycy, w tym konferencji Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, które jest patronem honorowym kampanii „Dłuższe życie z cukrzycą”, a także Wirtualnej Konferencji mojacukrzyca.org – partnera kampanii. Wideo można obejrzeć na stronie www.dluzszezyciezcukrzyca.pl i FB Dłuższe życie z cukrzycą, a także na stronach internetowych partnerów kampanii.

Artykuł sponsorowany Kampanii „Dłuższe życie z cukrzycą”

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze