Rower stacjonarny - jaki wybrać, porady dla ćwiczących

Jazda na rowerze stacjonarnym to dobry sposób na poprawę kondycji i zrzucenie kilku zbędnych kilogramów. Taki rodzaj ćwiczeń nie obciąża stawów, dlatego mogą z niego skorzystać również osoby w starszym wieku. Co ważne, rower stacjonarny jest łatwy w użyciu, a ryzyko upadku i kontuzji jest minimalne.

Jeśli z łatwością znajdujesz wymówki, by nie pójść na spacer lub nie biegać, rower stacjonarny jest dla ciebie idealny. Po zakupie roweru stacjonarnego nawet w najgorszą pogodę będziesz mogła ćwiczyć w zaciszu swojego domu. Jak wybrać najlepszy rowerek stacjonarny?

spis treści

Zobacz film: "Jak przygotować rower na wiosnę?"

1. Rower stacjonarny - jaki wybrać?

Zanim zdecydujesz się na konkretny model roweru stacjonarnego, zastanów się, ile jesteś skłonna na niego wydać. Obecnie dostępne są różne modele, od tych najprostszych do zaawansowanych technologicznie. Jeśli planujesz jeździć na rowerze stacjonarnym tylko dla relaksu i poprawy kondycji, nie ma sensu kupować najdroższego modelu.

Rowerek stacjonarny z podstawowymi funkcjami w zupełności wystarczy. Przemyśl także sposób jego przechowywania. Jeżeli masz dużą sypialnię, rozmiar roweru stacjonarnego nie będzie problemem, ale w niewielkich pomieszczeniach każdy centymetr się liczy, dlatego nie warto decydować się na duży sprzęt.

Rower stacjonarny to doskonała okazja do ćwiczeń w domowym zaciszu lub w niesprzyjających warunkach pogody
Rower stacjonarny to doskonała okazja do ćwiczeń w domowym zaciszu lub w niesprzyjających warunkach pogody (123RF)

Skorzystaj z internetu i porównaj opinie użytkowników na temat poszczególnych modeli rowerów stacjonarnych. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z jazdą na rowerze stacjonarnym i nie są pewne, czy starczy im motywacji, by systematycznie na nim jeździć, powinny pomyśleć o sprzęcie z niższej półki.

Najważniejsze, by rower stacjonarny był stabilny, wygodny i łatwy w użyciu. Wymyślne akcesoria to lepszy wybór, gdy traktujemy jazdę na rowerze stacjonarnym bardzo poważnie. W przeciwnym razie nie warto wpędzać się w niepotrzebne koszty.

Większość osób decyduje się na tradycyjne rowery stacjonarne, które wyglądem przypominają zwykły sprzęt. Warto jednak rozważyć kupno roweru stacjonarnego poziomego, na którym ćwiczący zajmuje pozycję półleżącą. Może się wydawać, że w taki sposób łatwiej jest jechać, ale to tylko pozory. Kiedy siedzimy na tradycyjnym rowerku stacjonarnym, na nasze nogi działa siła grawitacji, natomiast gdy leżymy, musimy włożyć więcej wysiłku w pedałowanie.

Najmodniejsze rodzaje aktywności fizycznej
Najmodniejsze rodzaje aktywności fizycznej [10 zdjęć]

To dyscyplina łącząca w sobie cechy baletu i fitnessu. Doskonale wpływa na mięśnie kręgosłupa i postawę...

zobacz galerię

2. Rower stacjonarny - porady do ćwiczeń

Jeśli chcesz zachować motywację do jazdy na rowerze stacjonarnym, postaraj się wyrobić w sobie nawyk ćwiczeń, na przykład podczas oglądania ulubionego serialu lub czytania czasopisma. Nawet jeżeli intensywność treningu na rowerze stacjonarnym będzie mniejsza niż wtedy, gdy koncentrujesz się tylko na ćwiczeniach, na pewno uda ci się jechać dłużej i spalić więcej kalorii.

Pomocne może też być ćwiczenie w parze z partnerem lub przyjaciółką. Twoja motywacja wzrośnie, jeśli zaczniesz zapisywać swoje treningi na rowerze stacjonarnym.

Notatki o przejechanym dystansie i spalonych kaloriach zmobilizują cię do wysiłku, gdy zdarzy ci się chwila słabości. Warto także zmieniać intensywność ćwiczeń. Jednego dnia ustaw większe obciążenie, drugiego mniejsze. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po pewnym czasie, mimo najlepszych chęci, twoja motywacja do jazdy na rowerku treningowym zmaleje do zera. Wówczas poszukaj innych form aktywności fizycznej. Odpocznij od roweru i daj sobie trochę czasu. Niewykluczone, że wkrótce sama za nim zatęsknisz.

Koniecznie przeczytaj

Rower stacjonarny może pomóc ci w zwiększeniu aktywności fizycznej bez wychodzenia z domu. Jednak zanim kupisz ten sprzęt, dobrze się zastanów, czego od niego oczekujesz. Nie spodziewaj się, że obecność roweru stacjonarnego dostarczy ci silnej motywacji do ćwiczeń. Niewykluczone, że będziesz trenować chętniej niż zwykle, ale nie licz na cud.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy