Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Kupujesz okulary poza punktem optycznym? Nie ryzykuj!

Avatar placeholder
20.05.2021 16:49
Jak wybrać okulary?
Jak wybrać okulary? (123rf)

Według najnowszych badań aż 70 proc. dorosłych Polaków nie poddało się w ubiegłym roku badaniu ostrości wzroku. Jednocześnie, niemal tyle samo osób (69 proc. ) przyznało, że na skutek zwiększonej liczby godzin spędzanych przed ekranami urządzeń cyfrowych, jakość ich widzenia uległa pogorszeniu. Pandemiczna rzeczywistość i obawy przed zakażeniem SARS-CoV-2 sprawiły jednak, że wiele osób, zamiast skorzystać z usługi badania wzroku i doboru korekcji u optyka, ratowało się tanimi, słabej jakości okularami z drogerii, apteki lub marketu. Takie rozwiązanie niesie ze sobą więcej szkody niż pożytku.

spis treści

1. Okulary korekcyjne

Bezbarwne okulary korekcyjne, kupione poza punktem optycznym, szczególną popularnością cieszą się wśród osób po 40-tce, natomiast z tanich okularów przeciwsłonecznych korzysta niemal każda grupa wiekowa (także dzieci!). Sęk w tym, że ludzie tzw. gotowce bardzo często użytkują w sposób nieprawidłowy. A stąd – pierwszy krok do tego, aby poważnie zaszkodzić oczom. Dlaczego?

Tzw. gotowce, czyli tanie okulary korekcyjne lub tanie okulary przeciwsłoneczne, kuszą niską ceną. Są ponadto powszechnie dostępne – bez problemu można je kupić w hipermarkecie, na bazarze, w drogerii oraz aptece. Niestety, niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że jest to rozwiązanie awaryjne, czyli takie, z którego możemy skorzystać wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, np. kiedy oczekujemy na odbiór okularów od optyka lub gdy po prostu zapomnimy wziąć z domu swoją parę. Nie powinno się jednak go traktować w kategoriach regularnej korekcji wzroku, a tym bardziej – użytkować bez uprzedniej konsultacji z okulistą lub optometrystą.

2. Gotowe okulary szyte NIE na miarę

Prawidłowo wykonane okulary korekcyjne bezwzględnie powinny być dopasowane do potrzeb użytkownika. W przypadku tzw. gotowców, niestety nie ma stuprocentowej pewności, że deklarowana przez producenta moc soczewek rzeczywiście im odpowiada.

Zobacz film: "Koszmary senne mogą być objawem choroby"

Co więcej, właściwie dobrana indywidualna korekcja okularowa jest odmienna dla każdego pacjenta i obejmuje nie tylko same moce szkieł, ale także inne, ważne parametry, jak rozstaw źrenic czy kąt pantoskopowy. To właśnie te składowe decydują o wyraźnym i komfortowym widzeniu. Należy pamiętać także o tym, że gotowe okulary z drogerii czy apteki nie uwzględniają korekcji w przypadku różnowzroczności (odmienna moc soczewki dla oka lewego i prawego) oraz astygmatyzmu. Dodatkowo, nie wolno z nich korzystać w trakcie prowadzenia pojazdów. Tanie okulary nie są również wzbogacone w powłoki antyrefleksyjne i często nie zapewniają odpowiedniej ochrony wzroku przed szkodliwym działaniem promieniowania UV.

Gotowe okulary z marketu czy apteki nie są drogie, co jest ich niewątpliwym atutem i często powodem, dla którego decydujemy się na zakup. Warto przy okazji jednak zadać sobie pytanie, skąd tak niewielki koszt. Niska cena okularów z sieciówek wynika ze słabej jakości materiałów, z których są wykonane. Znajdziemy w nich często stopy cynku, miedzi czy niklu, które po kontakcie z wrażliwą skórą, mogą przyczynić się do wystąpienia przykrych i uciążliwych reakcji alergicznych. Wątpliwa jakość tzw. gotowców powoduje dodatkowo, że nie są one trwałe, szybko się psują i w krótkim czasie pojawia się konieczność zakupu kolejnych par. W ten sposób każdego roku na wysypiska śmieci trafia ogromna ich liczba, coraz bardziej zanieczyszczając naszą planetę.

3. Wzrok oddaj w ręce specjalistów

Użytkując tanie okulary w sposób nieprawidłowy, ryzykujemy nieprawidłową korekcją wzroku i pogorszeniem widzenia (utrata ostrości widzenia, problemy z prawidłową oceną odległości) oraz samopoczucia (bóle i zawroty głowy, nudności, zmęczenie oczu). Dlatego tak ważne jest, by okulary – zarówno korekcyjne, jak i przeciwsłoneczne – kupować w profesjonalnych salonach optycznych, zgodnie z receptą specjalisty. To jedyna gwarancja dopasowania ich indywidualnie do potrzeb każdego z nas.

4. Pomóż swoim oczom i swojej planecie

Nieprawidłowe użytkowanie tanich, gotowych okularów oraz kwestia ograniczania liczby odpadów z właściwym odzyskiwaniem surowców to dwa, kluczowe obszary, z którymi – we współpracy z partnerskimi salonami optycznymi – mierzą się w tym roku organizatorzy kampanii Czas Na Wzrok. Głównym jej celem jest podnoszenie świadomości Polaków na temat zagrożeń płynących z użytkowania gotowych, „uniwersalnych” okularów – nie tylko dla wzroku, ale także dla środowiska. W salonach optycznych w całej Polsce, pod hasłem #SuperMocOkularów, prowadzone są zbiórki nieużywanych, starych, zniszczonych oraz tanich, gotowych okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych.

W zamian – każdy klient otrzyma specjalną ofertę na kupno nowej, profesjonalnie wykonanej pary okularów wraz z badaniem wzroku w cenie okularów (w tych salonach, w których prowadzone są badania wzroku). Zebrane „nieużytki” organizatorzy przekażą do bezpiecznej utylizacji, odzyskując z nich energię, która zasili nasze domy. Salony optyczne, biorące udział w akcji #SuperMocOkularów (w lokalizatorze oznaczone specjalną eko ikoną zielonego trójkąta z okularami), można wyszukać w lokalizatorze na stronie internetowej kampanii czas na wzrok.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze