Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Nowa ustawa o prawie farmaceutycznym. Jak zmieni życie pacjentów?

Leki według nowej ustawie farmaceutycznej będzie można kupić głównie w aptece
Leki według nowej ustawie farmaceutycznej będzie można kupić głównie w aptece (123RF)

Nie kupimy już kosmetyków w aptece, a z kiosków mogą zniknąć leki przeciwbólowe. To jednak nie wszystkie zmiany jakie szykuje nam Ministerstwo Zdrowia, które pracuje nad nowelizacją ustawy o prawie farmaceutycznym.

Związek Pracodawców Aptecznych uważa, że ucierpieć mogą na tym pacjenci, jeżeli część postulatów, które proponuje ministerstwo i Naczelna Izba Aptekarska zostanie wprowadzonych.

1. Apteka dla aptekarza, a co z pacjentem? ****

Najwięcej kontrowersji budzi postulat samorządu aptekarskiego, zgodnie z którym aptekę powinien prowadzić wyłącznie farmaceuta. Dokładnie 51 proc. udziałów ma należeć do magistra farmacji.

-W Polsce1/3 aptek to tzw. sieciówki, należą do polskich przedsiębiorców, nie będących farmaceutami. Wprowadzenie pomysłu samorządu, że apteka ma być dla aptekarz oznacza wywłaszczenie lub likwidację 5 tys. aptek, które nie należą do farmaceutów - wyjaśnia Marcin Piskorski, prezes Związku Pracodawców Aptecznych.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Dlaczego warto robić screening?"

Co to oznacza dla pacjenta? - Droższe leki - twierdzi Piskorski. **I dodaje: _To w sieciówkach pacjenci szukają tanich leków. W przypadku osób przewlekle chorych, seniorów czy rodzin wielodzietnych wydatki na leki, to bardzo duże obciążenie domowego budżetu._ **

Apteki sieciowe, którym może grozić likwidacja mają od kilkunastu do kilkudziesięciu procent tańsze leki i o 25 proc. szerszy asortyment.

Według danych, polski pacjent w porównaniu z klientami aptek Europy Zachodniej dopłaca do leków najwięcej.

- Aż ok. 70 proc. chory musi wyłożyć z własnej kieszeni na leki na receptę zarówno te refundowane, jak i nierefundowane i na leki OTC, czyli bez recepty – tłumaczy Piskorski.

Nie tylko z tego powodu leki mogą być droższe.- Jeżeli zniknie z rynku kilka tysięcy aptek, będzie mniejsza konkurencja, więc hurtownie mogą podnieść ceny -twierdzi Piskorski.

2. Szamponu w aptece już nie kupimy?

Sporo kontrowersji budzi także postulat ministra dotyczący zakazu sprzedaży kosmetyków w aptekach. __Środowisko aptekarskie jest temu przeciwne.

- Wiele z nich zawiera w swoim składzie substancje lecznicze (np. szampony przeciwłupieżowe). Ponadto, produkowane są też całe serie kosmetyków dedykowanych pacjentom z problemami dermatologicznymi, dlatego w naszej opinii te produkty powinny pozostać w aptekach - tłumaczy Tomasz Leleno, kierownik biura prasowego Naczelnej Izby Aptekarskiej.

Jest jeszcze wiele innych kontrargumentów przeciw. Apteki w wielu małych miejscowościach to często jedyne miejsce, w których mieszkańcy mogą kupić lecznicze kosmetyki.

3. Leki tylko w aptece

Naczelna Izba Aptekarska domaga się także uregulowania sprzedaży leków poza apteką. Według nich ten rynek nie jest kontrolowany, a leki tak przechowywane stanowią zagrożenie dla pacjenta, szczególnie dzieci. ****

Obecnie na rynku pozaaptecznym sprzedawanych jest 3 tys. preparatów w sklepach spożywczych, supermarketach, stacjach benzynowych, a nawet urzędach pocztowych.

Zdaniem aptekarzy leki w tych miejscach są źle przechowywane. Wystawione są w sąsiedztwie napojów wysokoprocentowych, środków chemicznych, czy słodyczy dla dzieci i dostępne bez dodatkowych zabezpieczeń przed małymi pacjentami.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze