Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Psycholog Maria Rotkiel zabiera głos w sprawie udawanego ataku paniki Filipa Chajzera

Avatar placeholder
02.12.2019 20:16
Psycholog Maria Rotkiel zabiera głos w sprawie udawanego ataku paniki Filipa Chajzera
Psycholog Maria Rotkiel zabiera głos w sprawie udawanego ataku paniki Filipa Chajzera (Facebook)

W trakcie piątkowego odcinka "Dzień dobry TVN" jego prowadzący, Filip Chajzer, udawał atak paniki. To zachowanie nie spodobało się widzom programu. Głos w sprawie zabrała również psycholog Maria Rotkiel, która była wtedy w studiu.

1. Program DDTVN dotyczący ataków paniki

Jednym z tematów poruszanych w piątkowym wydaniu porannego programu były ataki paniki. Przybliżano widzom m.in. to, jak wygląda taki atak, jakie są jego przyczyny, a także jak można pomóc osobie, która go doświadcza.

Program, oprócz Chajzera, prowadziła psycholog Małgorzata Ohme. Kiedy prowadzący kończyli rozmowę z psycholog Marią Rotkiel, Filip Chajzer pozwolił sobie na żart w postaci udawanego ataku paniki. Jego zachowanie nie spodobało się widzom. W internetowej petycji wiele osób domaga się odsunięcia prowadzącego.

Zachowanie Filipa Chajzera nie spodobało się internautom
Zachowanie Filipa Chajzera nie spodobało się internautom (Dzień Dobry TVN)

2. "Filip nie miał złych intencji" - tłumaczy Maria Rotkiel

Zobacz film: "Mariah Carey otwarcie o swojej dwubiegunowości"

Wielu miało również pretensje do gościa programu - psycholog Marii Rotkiel - o brak odpowiedniej reakcji. W rozmowie z WP abcZdrowie ekspertka przyznaje, że mogła zareagować szybciej.

- Mam do siebie duży żal, że w porę nie zorientowałam się, co się dzieje. Jednak trudno mi było to zrobić po pierwsze ze względu na to, że tak nie wyglądają ataki paniki. Po drugie schodziliśmy z anteny, więc trochę tego czasu było mało. Faktycznie mam do siebie pretensje, że nie powiedziałam stop – mówi Rotkiel.

Psycholog wyraziła również zrozumienie dla osób dotkniętych zachowaniem powadzącego.

- Rozumiem osoby, które poczuły się urażone zachowaniem Filipa. Rozumiem też pretensje do mnie, że w porę nie zareagowałam – dodaje.

Przyznaje, że żart, choć niefortunny, to nie miał na celu wyśmiewania na wizji osób chorych.

- Znam Filipa i być może moją czujność uśpiło to, że wiem, nie ma złych intencji. Uważam, że to jest dobry człowiek, który czasami swoim poczuciem humoru przekracza granice i często nie do końca ma świadomość tego, że komuś może się to nie spodobać i kogoś może zranić. Nie uważam, żeby jego zachowanie było intencjonalne. W takim rozumieniu, że z premedytacją komuś chce sprawić przykrość - wyjaśnia psycholog.

Maria Rotkiel jest częstym gościem w programie
Maria Rotkiel jest częstym gościem w programie (Dzień Dobry TVN)

Maria Rotkiel podkreśliła również, że żałuje tego, że w internecie krąży jedynie kilkunastosekundowe nagranie, przez co niektórzy internauci nie są w stanie zrozumieć całego kontekstu rozmowy.

Psycholog podkreśla, że w programie udało się przekazać sporo merytorycznej wiedzy. A teraz wiele osób ogranicza materiał do tego krótkiego występu.

3. Jak pomóc osobie z atakiem paniki?

Program, w którego trakcie doszło do niefortunnego zachowania, przekazywał wiele cennych porad dotyczących tego, jak pomóc osobie, która doświadcza ataku paniki. Psycholog Maria Rotkiel przypomina najważniejsze informacje.

- Jeśli osoba znajduje się w dusznym i ciasnym pomieszczeniu, to można podać jej rękę i zaproponować pomoc w wyjściu na zewnątrz, na świeże powietrze. Pamiętajmy też, że jeśli ktoś mówi nam, że coś nie tak się z nim dzieje i widzimy, że słabnie, to musimy go zapewnić, że się nim zaopiekujemy i zaproponować wezwanie lekarza – podpowiada psycholog.

By skutecznie pomagać, ważne jest, by wiedzieć, co przeżywa dana osoba.

- W trakcie ataku paniki traci się poczucie bezpieczeństwa. Ma się przekonanie, że za chwilę się wydarzy (lub już się wydarza) coś niebezpiecznego. To jest lęk antycypacyjny, czyli taki lęk, którego podłożem jest przewidywanie wydarzenia czegoś, co nas przeraża. To jest lęk przed odczuwaniem lęku. Najważniejsze, że ten lęk wyolbrzymiamy, a realnie nam nic nie grozi. Można zadać pytanie, "czy boisz się, że coś się wydarzy?". "Czy coś się faktycznie dzieje?" – wyjaśnia Maria Rotkiel w rozmowie z WP abcZdrowie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze