Twister do ćwiczeń

spis treści
rozwiń

Twister do ćwiczeń to jeden z bardzo popularnych sprzętów fitness. Szczególnie lubią go panie. Ćwiczenia na twisterze to dobre ćwiczenia rzeźbiące sylwetkę, poprawiają bowiem wygląd talii, ud, pośladków i brzucha. Obroty na twisterze to bardzo dobre wzmacniające ćwiczenia na brzuch. Pomocne są w spaleniu zbędnej tkanki tłuszczowej w tej okolicy. Ćwiczenia na twisterze zalecane są u osób z nadwagą i otyłością.

1. Co to jest twister do ćwiczeń?

Twister to przyrząd do ćwiczeń mięśni brzucha, talii, ćwiczeń ud i pośladków. Składa się z obrotowego talerza. Twister obraca się pod wpływem ruchu naszych mięśni. Na rynku dostępne są także twistery, które mają wbudowany mechanizm obracający talerzem. W tym przypadku, aby zacząć ćwiczenia, należy włączyć odpowiedni guziczek na twisterze.

Taki sprzęt do ćwiczeń, jakim jest twister, posiada specjalne wypustki, które dodatkowo sprawiają, iż twister ma działanie masujące. Wypustki masujące pomocne są w niwelowaniu bólów głowy, bólów kości i stawów, przeciwdziałają osteoporozie, wypadaniu włosów oraz zapobiegają pojawieniu się objawów artretyzmu i reumatyzmu. Taki masaż stóp stymuluje również przemianę materii, zwalcza niektóre choroby układu pokarmowego, a przede wszystkim zwalcza stres. Tak więc trening na twisterze nie tylko sprawia, iż cieszymy się piękną sylwetką, ale także wpływa na nasze zdrowie i poprawia samopoczucie.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

Twister do ćwiczeń możemy znaleźć praktycznie w każdej siłowni. Można także zakupić go na własny użytek do domu w sklepach sportowych. Jest to niewielkie urządzenie, więc spokojnie zmieści się w szafie.

2. Ćwiczenia na twisterze

Ćwiczenia na twisterze nie są trudne. Należy stanąć na talerzu twistera, lekko ugiąć nogi w kolanach, po czym wykonywać skręty bioder na boki. Ze względu na prostotę ćwiczeń na twisterze, w trakcie takiego treningu można np. oglądać telewizję. Bowiem największym wrogiem ćwiczenia na tym sprzęcie jest monotonia. Dlatego też nie warto się zniechęcać, lecz umilić sobie czas ćwiczeń oglądaniem ulubionego filmu czy słuchaniem ulubionej muzyki.

Ćwiczenia na twisterze na brzuch i talię wykonujemy z pomocą szafy lub ściany. Należy ustawić twister na ok. 30 cm od szafy lub ściany i oprzeć się o nią dłońmi. Następnie należy stanąć gołymi stopami na twisterze i wykonywać pełne skręty talii. Nie wykonujemy skrętów całego ciała. Takie ćwiczenie na talię powinno trwać ok. 7-10 minut. Czasami twistery mają wbudowane specjalne linki do trzymania się podczas ćwiczenia. Powoduje to, iż możemy taki trening wykonać praktycznie w dowolnym miejscu.

Twister może stanowić także przyrząd do ćwiczenia rąk. W tym przypadku na twisterze należy położyć płasko gołe stopy i chwycić linki twistera w taki sposób, aby kciuk był położony niżej niż inne palce. Następnie łokcie powinny być lekko zgięte i przysunięte do ciała. Podczas wykonywania ćwiczenia najlepiej, aby były one nieruchome. Dłońmi należy podciągać do góry linki twistera, a następnie opuszczać. Inne ćwiczenie na ręce to podnoszenie ich powyżej głowy, tak aby były wyprostowane w ramionach. Zaleca się wykonywanie takiego ćwiczenia również przez 7-10 minut lub po 15 powtórzeń w 3 seriach ćwiczeń.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!