Uśmiechnij się! Jak pokonać jesienną chandrę?

Niestety jakiś czas temu pożegnaliśmy się z latem. Wraz z nim odeszły w niepamięć gorące dni pełne promieni słońca. Jest to okres, w którym nasze endorfiny się rozleniwiają, dlatego powinniśmy zadbać o ich ciągłą aktywność. Dla strapionych i przytłoczonych brzydką pogodą, na szczęście mamy znakomite rozwiązanie – dieta.

Jedzenie wpływa na poczucie szczęścia
Jedzenie wpływa na poczucie szczęścia

Badania dowodzą, że gdy przestajemy jeść węglowodany, nasz mózg przestaje regulować wytwarzanie hormonu...

zobacz galerię

1. Witaminy a jesienna depresja

Zachowując pełnię witamin w posiłkach, które spożywamy, możemy cieszyć się niemalże całą zimę przypływem pozytywnej energii. Skoro ostatnia nadzieja w ratowaniu naszego uśmiechu pozostaje w posiłkach, to dlaczego nie warto z niej skorzystać?

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Czym jest ból?"

Badania dowodzą, że depresja jest związana z niedoborem witamin i spożywaniem nieodpowiednich produktów spożywczych. Jeżeli jesienna chandra dopadła i ciebie, warto, żebyś zapoznał się z kilkoma cennymi radami, które należy wcielić w życie, przede wszystkim podczas pochmurnych i zimnych dni.

2. Słodycze a lepszy humor

Pamiętaj – gorzka czekolada, mimo że w nadmiarze może powodować otyłość, to jednak wysoka zawartość cynku, magnezu, żelaza oraz selenu pobudza organizm do wydzielania serotoniny (hormonu szczęścia) oraz endorfin.

3. Owoce morza na poprawę humoru

Jeżeli nie jesteśmy zwolennikami słodkości, może skusić nas konkretny posiłek. Ostatecznie nawet najbardziej wybredny smakosz z chęcią sięgnie po dobrze przygotowaną rybę czy wykwintne owoce morza, bogate w szczególnie istotny selen. Dostarczają organizmowi niezbędne witaminy A, C i E, które zwiększają odporność organizmu.

4. Cytrusy na chandrę

Również owoce proszą się usilnie, by zagościć na naszych stołach. Mają zbawienne działanie nie tylko na stan naszej skóry, która rozjaśnia się i staje się bardziej elastyczna. Dobrą opinią cieszą się dzięki wysokiej zawartości witaminy C. Dlatego w porze zwiększonych zachorowań powinniśmy chętniej sięgać po cytrusowe owoce, które zwiększą naszą odporność.

Nie strońmy też od chudego mięsa, które wspaniale będzie się komponowało na talerzu z zielonymi warzywami, np. brokułami, fasolką szparagową, szpinakiem, bogatymi w błonnik.

5. Sport na dobry humor

Nieodłączną zasadą dobrego humoru jest oczywiście sport. W zdrowym ciele, zdrowy duch –co oznacza, że powinniśmy postawić ruch ponad wszystko. Ćwiczenia nie tylko pomogą na rozładowanie stresu związanego z pracą i oderwanie się od problemów, ale pobudzą nasze krążenie, dotlenią organizm. Wiąże się z tym wiele korzyści: wzmocnienie mięśni, wysmuklenie sylwetki, podniesienie poczucia własnej wartości. Bez względu na pogodę warto więc zmusić się nawet na 30-minutowy spacer. Pozwoli on nam się odprężyć, a także ma pozytywny wpływ na spokojny sen w nocy. Jeśli pogoda pozbawi nas możliwości korzystania ze świeżego powietrza, można wykorzystać różne urządzenia dostępne na rynku.

Prostą i przyjemną formą wypoczynku jest m.in. orbitrek treningowy, rowerek magnetyczny czy bieżnia. Nie są to przyrządy specjalnie wymagające, w związku z tym może na nich ćwiczyć każdy. Stosując się do powyższych zasad, jesteśmy już bliscy osiągnięcia sukcesu – przetrwania zimy w dobrych nastrojach, by móc przywitać wiosnę szerokim uśmiechem.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!