Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Lek. Iwona Radziejewska-Choma

Zabiegi medycyny estetycznej

Zabiegi medycyny estetycznej
Zabiegi medycyny estetycznej

Medycyna estetyczna różni się od innych dziedzin medycyny tym, że działania lekarzy podejmowane w jej ramach mają na celu nie tyle ratowanie życia pacjentów i leczenie chorób, co poprawianie jakości tego życia. Najpopularniejsze zabiegi medycyny estetycznej to: usuwanie zmarszczek, redukcja cellulitu, usuwanie blizn, korekta oraz lifting wybranych części ciała. Do niedawna korekcja zmarszczek utrzymywana była w głębokiej tajemnicy, dziś operacje plastyczne stają się codziennością, której nikt nie ukrywa.

spis treści
Zabiegi odmładzające - galeria
Zabiegi odmładzające - galeria [5 zdjęć]

Medycyna estetyczna nie polega na ratowaniu życia pacjentów ani leczeniu chorób, lecz poprawianiu komfortu

zobacz galerię

1. Medycyna estetyczna w Polsce i na świecie

Medycyna estetyczna jest jedną z najmłodszych dziedzin medycyny. Za jej ojca uważa się Jeana Jacquesa Legranda – endokrynologa, który w 1973 roku założył Francuskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej. To właśnie w latach 70. XX wieku ta gałąź medycyny zaczęła funkcjonować na świecie. W Polsce pojawiła się dopiero w latach 90. Pierwszą polską organizacją poświęconą medycynie estetycznej była utworzona przy Polskim Towarzystwie Lekarskim Sekcja Medycyny Estetycznej. Jej zadaniem było popularyzowanie tej dziedziny w środowiskach lekarskich i poza nimi. Decyzją Prezydium Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Lekarskiego 3 września 2002 r. powołano do życia dwuletnią Podyplomową Szkołę Medycyny Estetycznej PTL. Swoją działalność rozpoczęła ona 6 grudnia 2002 r. Obecnie zarówno w Polsce, jak i na całym świecie medycyna estetyczna cieszy się ogromną i wciąż rosnącą popularnością.

2. Najpopularniejsze zabiegi medycyny estetycznej

Specyfika zabiegów estetycznych skierowane są przede wszystkim na poprawę sylwetki i wyglądu skóry.

Zobacz film: "10 urodowych trików, które musisz znać"

Wśród nich można wyróżnić:

W ramach medycyny estetycznej pielęgnuje się zdrową skórę, a także diagnozuje i leczy skórę chorą, w tym trądzikową. Ważne miejsce zajmują tu zabiegi mające na celu złagodzenie i usunięcie objawów procesu starzenia się. Obejmują one zarówno eliminowanie zmarszczek, jak i poprawianie jędrności i objętości skóry oraz ust. Medycyna estetyczna to również korygowanie wszelkich mankamentów urody, które niekiedy bardzo obniżają jakość życia pacjenta. Dzięki zabiegom możliwe jest poprawienie sylwetki i wymodelowanie ciała poprzez zredukowanie nadmiaru tkanki tłuszczowej oraz cellulitu.

3. Przygotowanie do zabiegu

Lekarz zajmujący się medycyną estetyczną na pierwszej wizycie pacjentki ocenia jej ogólny stan zdrowia. Ważną rolę odgrywa tu wywiad. Pacjent odpowiada na pytania dotyczące sposobu odżywiania się, metod pielęgnacji skóry, a także pracy, stylu życia, uprawianych sportów. Lekarz pyta o przebyte choroby, również te, które występowały w rodzinie. Padają także pytania o wagę przy urodzeniu, w szkole podstawowej, przed ciążą i w ciąży, o stosowane środki antykoncepcyjne i o miesiączki. Lekarz obserwuje i ocenia sylwetkę oraz postawę ciała pacjentki. Następnym krokiem są różnego rodzaju badania, na przykład badanie morfoantropometryczne – pozwala ono ocenić ilość tkanki tłuszczowej i mięśniowej, a także pomaga wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne. Ocenia się również poziom nawilżenia, natłuszczenia i pH skóry oraz jej fototyp i wrażliwość. Pacjentka jest mierzona i ważona. Oprócz tego dokonuje się dokładnych pomiarów szkieletu. W walce z drobnymi defektami skóry pomaga odkrycie ich przyczyn. Dopiero po tym można zdecydować o konieczności danego zabiegu.

Medycyna estetyczna, w przeciwieństwie do chirurgii plastycznej, nie posługuje się skalpelem. Często do poprawy wyglądu wystarczy zmiana stylu życia zgodnie z zaleceniami lekarza, wprowadzenie zdrowej diety i aktywności fizycznej.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze