Ćwiczenia na brzuch i pośladki - dieta, pielęgnacja, ćwiczenia

Płaski brzuch i jędrne pośladki to wakacyjny cel dla wielu kobiet. Sposobów na jego osiągnięcie jest wiele. Konieczne jest jednak połączenie diety i odpowiednio dobranych ćwiczeń na brzuch i pośladki.

spis treści

Zobacz film: "Ćwiczenia na brzuch"

1. Ćwiczenia na brzuch i pośladki - dieta

Efekty ćwiczeń na brzuch i pośladki będą szybsze, jeśli połączymy je z odpowiednią dietą. Zdrowy styl życia sprawi, że ćwiczenia dadzą spektakularny efekt. Odpowiednia dieta sprawi, że zmniejszymy ilość kalorii w posiłkach, a dostarczymy dużo składników odżywczych. Poprawi wygląd skóry i sprawi, że będzie ona bardziej jędrna.

Gdy zaczynamy ćwiczenia na brzuch i pośladki, pamiętajmy o usunięciu z diety słodyczy, produktów przetworzonych i pełnych konserwantów. Kolejnym krokiem do przyspieszenia efektów ćwiczeń na brzuch i pośladki jest pięć regularnych posiłków. Powinny zawierać dużo warzyw i owoców, a mało cukru, soli i tłuszczu.

Wykonując ćwiczenia na brzuch i pośladki, lepiej więc wybierać białe mięso drobiowe, z królika czy cielęcinę. Pamiętajmy również, by odpowiednio komponować posiłki. Jeśli stanowi to dla nas duży problem lub obawiamy się, że popełnimy błędy, udajmy się do dietetyka.

Jak spalić tłuszcz na brzuchu?
Jak spalić tłuszcz na brzuchu? [6 zdjęć]

Szukasz sposobu, by pozbyć się uporczywie powracającej tkanki tłuszczowej na brzuchu? Nie działają ćwiczenia,...

zobacz galerię

2. Ćwiczenia na brzuch i pośladki - pielęgnacja

Jeśli wcześniej byliśmy mało aktywni i mamy sporą nadwagę, warto też pomyśleć o odpowiedniej pielęgnacji. Ćwiczenia na brzuch i pośladki warto uzupełnić również o kosmetyki i zabiegi, które pomogą ujędrnić skórę i poradzić sobie z problemem cellulitu.

Wystarczy dobrać odpowiednie kosmetyki. Pamiętajmy, że ważna jest regularność. Dzięki odrobinie systematyczności odpowiednia pielęgnacja wzmocni efekty ćwiczeń na brzuch i pośladki. Pamiętajmy więc o naprzemiennym prysznicu, masażach specjalnymi preparatami i owijaniu ciała ręcznikiem. Większość kosmetyków działa bowiem dużo lepiej w wyższej temperaturze.

3. Ćwiczenia na brzuch i pośladki - ćwiczenia

Ćwiczenia na brzuch i pośladki powinniśmy uzupełnić treningiem również innych partii ciała, tak, aby nasza sylwetka kształtowała się harmonijnie. Dodatkowo do ćwiczeń na brzuch i pośladki powinniśmy dołączyć trening cardio lub interwałowy, który przyspieszy efekty naszej pracy.

Ćwiczenia na brzuch i pośladki wykonuj 3 razy w tygodniu tak, aby zapewnić ciału czas na odpoczynek. Zanim przejdziemy do ćwiczeń na brzuch i pośladki pamiętajmy o rozgrzewce przed treningiem i rozciąganiu po jego zakończeniu.

Poniżej przedstawiamy 3 skuteczne ćwiczenia na brzuch i pośladki. Pamiętajmy, aby wykonywać po 2-3 serie każdego ćwiczenia i odpoczywać 45-60 sekund między ćwiczeniami.

Zobacz koniecznie:

Oprzyj się plecami o dużą piłkę przy ścianie, tak aby po zrobieniu przysiadu nogi tworzyły kąt porosty. Kolana nie mogą wyjść poza linię butów, a ciężar ciała oprzyj na piętach. Wykonujemy ok. 12-15 powtórzeń.

Połóż się na piłce z hantlami w rękach, nogi tworzą kąt prosty. Hantle przenieś za głowę i spinaj brzuch, przyciągając tułów do prawej nogi i przenosząc hantle do prawego kolana. Wracamy do pozycji wyjściowej, wykonujemy 6-8 powtórzeń i zmieniamy nogę.

Kładziemy się na macie na plecach, a nogi opieramy na piłce piętami. Ramiona wyciągamy w bok, a cały tułów podnosimy do góry, aby utworzył linię prostą. Nogi wciskamy w piłkę, kolana uginamy, biodra unosimy jeszcze wyżej i staramy się przyciągnąć piłkę bliżej. Powoli wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy 12-15 razy.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy