Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Farmaceuci apelują: "nie jesteśmy tylko sprzedawcami!"

 Aleksandra Miłosz
29.11.2018 13:36
Farmaceuci apelują: "nie jesteśmy tylko sprzedawcami!"
Farmaceuci apelują: "nie jesteśmy tylko sprzedawcami!"

Jeśli wydaje ci się, że farmaceuci to jedynie pracownicy "sklepu", w którym kupisz leki na przeziębienie czy problemy z żołądkiem, to bardzo się mylisz. To ludzie, którzy – tak jak lekarze – mogą uratować ci życie. Kilka dni temu przekonał się o tym klient jednej z aptek. Gdyby nie czujność farmaceuty zamiast leku przeciwbólowego, kupiłby lek stosowany w zaburzeniach psychicznych.

1. Ketrel? Nie! Ketonal!

Cała sytuacja została opisana na jednej z facebookowych grup. "Będąc Młodym Farmaceutą" to fanpage, którego użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z pracy w aptece. Najczęściej zamieszczają zdjęcia recept z ręcznie wypisanymi przez lekarzy nazwami leków. Sedno tkwi w tym, że pozostali piszą w komentarzach, jaki lek, ich zdaniem, miał na myśli lekarz. Często to, co znajduje na kartce, nijak ma się do rzeczywistej nazwy farmaceutyku.

Tak było i tym razem. Sytuacja była jednak bardziej niebezpieczna, ponieważ zamiast dziwnych szlaczków, które zazwyczaj widnieją na receptach, dosyć wyraźne widać nazwę leku Ketrel 100 mg. Jest to preparat, który stosowany jest u pacjentów z chorobą dwubiegunową lub schizofrenią. Farmaceutę zainteresowała jednak karteczka z dawkowaniem leku, którą pacjent dostał od lekarza. Widniało na niej: "Ketrel 1x1 do ustania bólu".

W wielu przypadkach czujność farmaceuty może okazać się bardzo ważna
W wielu przypadkach czujność farmaceuty może okazać się bardzo ważna (Facebook.com)
Zobacz film: "Apteki dla aptekarzy, leki tylko dla bogatych? Kontrowersyjny pomysł PiS"

Skonsternowany farmaceuta postanowił zadzwonić więc do lekarza, chcąc zasięgnąć wiedzy u źródła. Okazało się, że lekarz wcale nie miał na myśli leku Ketrel, a... Ketonal, czyli silny lek przeciwbólowy.

Zobacz także:

Właśnie takie sytuacje pokazują, jak duża odpowiedzialność spoczywa na barkach każdego farmaceuty. Jego zadanie to nie tylko wydawanie leków, ale też kontrola tego, czy rzeczywiście środek, którego nazwa widnieje na recepcie, powinien trafić do konkretnego pacjenta. Dlatego apelują: "nie jesteśmy tylko sprzedawcami!". I mają rację!

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze