Trwa ładowanie...

Jak utrzymać formę podczas kwarantanny? Oto 6 prostych sposobów na zrzucenie zbędnej wagi

Raczej niewiele osób może się pochwalić tym, że epidemia koronawirusa, zupełnie nie wpłynęła na jego wagę. Wybicie z dotychczasowego rytmu, mniejsza ilość ruchu oraz bliskość domowej lodówki zrobiły swoje. Jak zrzucić zbędne kilogramy i nie przytyć ponownie? Oto kilka prostych sposobów, które pomogą utrzymać formę.

1. Jak schudnąć na kwarantannie?

Wbrew temu, co myśli wiele osób, kwarantanna może być doskonałym momentem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Z jednej strony mniej się ruszamy, ale z drugiej strony więcej czasu spędzamy w domu, a zatem wreszcie możemy zadbać o to, co jemy. Izolacja jest wręcz doskonałym czasem, żeby nauczyć odżywiać się zdrowo, a przy okazji schudnąć.

Zobacz film: "Na czym dokładnie polega kwarantanna w przypadku koronawirusa? Ekpert wyjaśnia [WIDEO]"

Wielu trenerów zwraca uwagę na to, że nawet przy intensywnych treningach nie osiągniemy pożądanej wagi, jeśli nie zadbamy o swoją dietę. Jak to zrobić? Oto kilka prostych porad, które okażą się pomocne.

Jak podczas kwarantanny zrzucić wagę?
Jak podczas kwarantanny zrzucić wagę? (Getty Images)
  1. Wyeliminuj z diety cukry

To najtrudniejszy, a zarazem najważniejszy krok, jaki muszą podjąć wszystkie osoby chcące schudnąć. Jak pokazują badania, Polacy lubią słodycze i spożywają co najmniej dwa razy więcej cukru niż rekomenduje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO).

Chodzi o odstawienie nie tylko ciastek i batoników, ale i słodkich napojów. Odstawiając słodycze, odniesiemy podwójną korzyść. Oprócz tego, że chudniemy, to też dostarczamy organizmowi zdecydowanie mniej szkodliwych dla zdrowia konserwantów, jakie często są zawarte w słodyczach. Dietetycy radzą, aby w momentach, kiedy dopada nas chętka na słodycze, sięgać po owoce. Zamiast cukru, używać naturalnego miodu.

Przeczytaj także: Dlaczego cukier uzależnia?

  1. Jedz węglowodany

Wiele osób ma wątpliwości czy jeść węglowodany czy jednak nie? Eksperci odpowiadają jednoznacznie: jeść, bo zdrowa dieta, to zbilansowana dieta. Węglowodany, obok tłuszczów, dostarczają nam przede wszystkim energii i mają zasadnicze znacznie dla funkcjonowania mózgu. Minimalna ilość węglowodanów, którą należy dziennie spożywać to 130 g. Warto jednak uwzględnimy w diecie węglowodany nieprzetworzone, zawierające błonnik. Są to owoce, warzywa, rośliny strączkowe, ziemianki, kasze, ryże.

  1. Jedz dużo warzyw

Warzywa są jednym z najbardziej sprzyjających odchudzaniu produktów. Są niskokaloryczne i bogate w błonnik, co oznacza, że możesz dużo jeść, czuć się najedzonym i nie zwiększać poziomu cukru we krwi. Szczególnie warto zwrócić uwagę na liściaste warzywa. Są one pełne witamin i minerałów.

  1. Ogranicz tłuszcze nasycone

Nasycone tłuszcze są najczęściej spotykane w przetworzonej żywności, w tym w wędlinach i kiełbasach, serach i pieczywie. Osoby, które chcą zrzucić zbędną wagę, powinny unikać takich produktów. Eksperci jednak podkreślają, że nie wszystkie tłuszcze są złe. Zdrowych tłuszczy warto stykać w rybach, nasionach i orzechach.

  1. Planuj posiłki z wyprzedzeniem

"Home office" jest idealnym czasem, żeby zacząć gotować w domu zdrowe posiłki. Eksperci radzą, żeby podjeść do tego maksymalnie poważnie. Najlepiej sporządzić sobie jadłospis i gotować posiłki z wyprzedzeniem. Wykluczy to spontaniczne sięganie po kanapki czy inne niezdrowe przekąski.

  1. Więcej ruchu

Nawet jeśli twój basen albo siłownia są zamknięte, nie warto zarzucać aktywności fizycznej. W internecie znajdziesz wiele filmów z treningami, dostosowanych do każdego poziomu zaawansowania. Jeśli nie lubisz ćwiczyć w domu, zacznij chodzić na długie spacery.

  1. Pij wodę

Utrzymanie nawodnienia jest zawsze ważne, szczególnie gdy próbujesz schudnąć. Badanie opublikowane w Annals of Family Medicine faktycznie wykazało, że osoby o wyższym BMI były najmniej nawodnione.

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.