Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Naukowcy odkryli, dlaczego czasem ciężko się pozbyć z głowy raz usłyszanej melodii

Avatar placeholder
06.11.2016 18:49
Naukowcy odkryli, dlaczego czasem ciężko się pozbyć z głowy raz usłyszanej melodii
Naukowcy odkryli, dlaczego czasem ciężko się pozbyć z głowy raz usłyszanej melodii

To zdarza się niemal wszystkim. Słyszysz kawałek piosenki pop w drodze do pracy i siedzi ci ona w głowie przez cały dzień.

Brytyjscy naukowcy twierdzą, że ustalili, dlaczego efekt „grania w głowie” jest bardziej prawdopodobny w przypadku niektórych piosenek.

"Niezależnie od sukcesu piosenki na listach przebojów, istnieją pewne cechy melodii, które sprawiają, że jest bardziej prawdopodobne, że utknie w głowach ludzi" - wyjaśnia autor badań dr Kelly Jakubowski z wydziału muzyki na Uniwersytecie w Durham w Anglii.

"Te muzycznie "lepkie" piosenki wydają się mieć dość szybkie tempo oraz dodatkowo znany format melodii, zaskakujące przerwy i powtórzenia, takie jak we wstępie do "Smoke On The Water" Deep Purple, czy w chórze "Bad Romance" Lady Gagi" – powiedziała Jakubowski.

Zobacz film: ""Wasze Zdrowie" - odc. 1"
Naukowcy odkryli, dlaczego niektóre melodie tkwią nam w głowie przez cały dzień
Naukowcy odkryli, dlaczego niektóre melodie tkwią nam w głowie przez cały dzień (Shutterstock)

Jedną cechą wspólną tych melodii, jest wzrost, a następnie spadek tonacji pomiędzy frazami. Na przykład, widać to w rymowankach dla dzieci "Mrugaj gwiazdko" ("Twinkle twinkle little star") jak również w przeboju Maroon 5 **"Moves Like Jagger**".

Według badania, 90 proc. ludzi męczy się z piosenką tkwiącą w ich głowie, co najmniej raz w tygodniu, zwykle wtedy, gdy mózg jest stosunkowo pusty tak jak podczas spaceru lub robienia porządków.

Aby dowiedzieć się, dlaczego piosenki wpadają w ucho, zespół przeanalizował dane od ponad 3 000 osób badanych w latach 2010 i 2013. Osoby te miały notować utwory, które najbardziej wpadają im do głowy. Następnie naukowcy porównali melodie tych piosenek do tych, które nie zostały wskazane jako takie, których nie można się pozbyć z głowy, ****ale osiągnęły podobną popularność na listach muzycznych z Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ TAKŻE:

Utwory zawarte w opracowaniu zostały ograniczone do gatunków takich jak rock, rap, pop i rhythm&blues.

Badanie wykazało istotne różnice. Naukowcy wskazali, że melodie, których nie można się było pozbyć z głowy, zwykle miały szybsze tempo i dość pospolitą i łatwą do zapamiętania melodię.

Poza aktualnymi i często granymi w radio piosenkami melodia może nam również utkwić w głowie z powodu utrwalenie w naszej pamięci słów, obrazów lub innych skojarzeń z utworem.

"Nasze wyniki pokazują, że można do pewnego stopnia przewidzieć, jakie utwory będą wpadać ludziom do głowy na podstawie zawartości melodyjnego utworu. To może pomóc początkującym kompozytorom lub reklamodawcom napisać dżingiel, który ludzie będą pamiętać przez kilka dni lub miesięcy" - powiedziała Jakubowski w informacji prasowej uniwersytetu.

Korzyści płynące z muzyki
Korzyści płynące z muzyki [8 zdjęć]

Jak podają brytyjscy naukowcy, śpiewanie poprawia samopoczucie. Dotyczy to w szczególności śpiewania

zobacz galerię

Niezwykła struktura przerw, niespodziewane przejścia lub powtarzające się dźwięki, mogą również dać chwytliwą melodię. Wybitne przykłady, według autorów badania, to riff w "My Sharona" zespołu The Knack, czy "In the Mood" Glenn Miller.

W obecnym badaniu najczęstszymi melodiami, których nie można się było pozbyć z głowy wg badanych osób były: "Bad Romance" Lady Gaga; "Can not Get You Out Of My Head" Kylie Minogue; "Do not Stop Believing" Journey; "Somebody That I Used To Know" Gotye; "Moves Like Jagger" Maroon 5; "California Gurls" Katy Perry; "Bohemian Rhapsody" Queen; "Alejandro" Lady Gaga i "Poker Face" Lady Gaga.

Odkrycia zostały opublikowane 3 listopada w czasopiśmie "Psychology of Aesthetics, Creativity and the Arts".

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze