Pozimowa regeneracja

Zima to trudny okres dla naszego organizmu. Brak świeżych produktów w diecie, słońca i ruchu to główne czynniki powodujące zachwianie równowagi. Przez cały rok powinniśmy zwracać szczególną uwagę na odpowiedni poziom witaminy D w organizmie. Jej najlepszym źródłem jest synteza ze słońca, z którym zimą mamy zdecydowanie mniejszą styczność, dlatego powinniśmy wspomagać się odpowiednią suplementacją.

Wiosną, kiedy przyroda budzi się do życia, mamy większą możliwość i chęci, by zadbać nie tylko o własne samopoczucie, ale również zdrowie. Taką pozimową regenerację przeprowadźmy z wykorzystaniem witaminy D.

1. Witamina D a kondycja organizmu

Codzienne dostarczanie do organizmu odpowiedniej dawki witaminy D jest bardzo ważne. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy z tego, za jak ważne aspekty ona odpowiada.

Zobacz film: "Refundacja leków na łuszczycę"

Wiosna to świetna pora na to, by wreszcie po długich zimowych wieczorach wyjść z domu i podjąć wysiłek fizyczny – zacząć więcej spacerować, biegać, jeździć na rowerze. Powinniśmy też pamiętać, iż właśnie witamina D wspomaga prawidłowe funkcjonowanie mięśni. Jest to istotna informacja zwłaszcza dla tych, którzy w czasie zimy mieli przerwę w uprawianiu sportów, jak również dla osób które dopiero zaczynają dbać o swoją kondycję i po zimowych wieczorach spędzonych pod kocem postanowili rozruszać swój organizm.

Jednocześnie wiosna to okres dość trudny dla naszego układu odpornościowego. Czasami wystarczy chwila nieuwagi – brak szalika, przegrzanie czy w ogóle niedostosowanie ubioru do pogody, która w tym czasie bywa szczególnie kapryśna – by złapać wirusa. Regularne suplementowanie witaminy D w odpowiednich dawkach wspomaga działanie układu odpornościowego.

Warto także wspomnieć o innych równie ważnych właściwościach witaminy D. Wspomaga ona wchłanianie do organizmu fosforu i wapnia, co ma bezpośredni wpływ także na wzmocnienie zębów i kości.

2. Wysiłek fizyczny a odporność

Systematyczny wysiłek fizyczny w korzystny sposób oddziałuje na układ odpornościowy. Według WHO najbardziej korzystne są 30-minutowe ćwiczenia i umiarkowane treningi przeprowadzane 5 razy w tygodniu. Oczywiście najlepiej, by aktywności prowadzone były na świeżym powietrzu.

Nie można jednak przetrenować organizmu. Zbyt intensywne ćwiczenia mogą zadziałać wręcz przeciwnie. Nasza odporność spadnie i staniemy się bardziej podatni na działanie bakterii i wirusów nawet przez kilka dni po takiej aktywności.

Zachowanie umiaru pomoże nam nie tylko wzmocnić mięśnie i kości, ale również zadbać o odporność.

3. Regeneruj witaminą D!

Odpowiednia suplementacja witaminy D jest zalecana wszystkim. Niezwykle trudno uzupełnić dzienne zapotrzebowanie organizmu na nią, polegając jedynie na diecie i słońcu. Niestety w naszym klimacie przez bardzo krótki okres świeci ono na tyle intensywnie, by móc wzbudzić pod naszą skórą proces wytwarzania się witaminy D.

Z uwagi na to, jak ważna jest witamina D dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, powinniśmy zadbać o jej odpowiednią podaż.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.