Trwa ładowanie...

Prawdziwe bomby witaminowe. Superżywność już dawno masz na talerzu

Zdrowe odżywianie nie musi oznaczać mnóstwa wyrzeczeń i radykalnej zmiany nawyków. Warto postawić na suplementowanie produktów bogatych w witaminy i mikroelementy, tzw. superfoods. Część nazw brzmi egzotycznie, a część z nich doskonale znasz.

Artykuł powstał przy współpracy z Allegro

Choć mogłoby się wydawać, że superżywność to coś nowego, w rzeczywistości już dawno mieliśmy z nią do czynienia. Obok jagód goji, owoców acai czy alg znajdziesz doskonale znane produkty jak choćby kakao, siemię lniane czy brokuł. Wiele rodzajów superżywności znajdziesz w osiedlowym warzywniaku, te bardziej egzotyczne zamówisz w sieci. Jeśli dotychczas nie było okazji, by zrobić zakupy w sieci, Zacznij z Allegro.

1. Czym jest superfoods?

Superżywność to termin tyczący się do grupy produktów, które pozytywnie wpływają na kondycję i funkcjonowanie naszego ciała. Żywność bogata w witaminy i minerały to jedno, do superfoods należą również produkty bogate w przeciwutleniacze i błonnik, które wpływają nie tylko na samopoczucie, ale również to jak organizm radzi sobie z trudnościami czy chorobami. Warto wzbogacić dietę o przemyślane i odpowiednio dozowane produkty, które potrafią zdziałać cuda.

2. Bakalie zabiją głód

Orzechy włoskie to nie tylko doskonała przekąska, ale również źródło pełnowartościowego białka i kwasu omega-3. Co prawda orzechy są wysokokaloryczne, ale za to dają poczucie sytości przez długi czas. Dodatkowo są świetnym źródłem antyoksydantów. Z kolei nerkowce są w stanie zapobiegać rozwojowi cukrzycy typu drugiego. Mają również niski indeks glikemiczny, można więc śmiało włączyć je do diety. Pamiętaj, że łuskane orzechy szybko schną i jełczeją, dlatego należy trzymać je szczelnie opakowane, albo zdecydować się na świeże orzechy w skorupkach, które będziesz tłuc na bieżąco przed jedzeniem.

3. Dopraw swoje soki

Mało zróżnicowane posiłki sprawiają, że zwiększa się zapotrzebowanie organizmu na substancje odżywcze. Dlatego warto urozmaicić jadłospis o dodatkowe porcje warzyw i owoców. Jednym z najprostszych sposobów na dostarczenie sobie lub bliskiej osobie pożywnej dawki witamin będzie szklanka soku lub koktajl. Czarna porzeczka, śliwka czy borówki to doskonałe źródła witamin i mikroelementów, więc warto jeść ich jak najwięcej.

(Shutterstock)

Pamiętaj, że równie dobrze możesz wzbogacić swoje soki i koktajle dodając do nich inne produkty o bogatym składzie. Siemie lniane, młody jęczmień czy spirulina odpowiadają za obniżenie ciśnienia krwi, odkwaszenie organizmu i ochronę układu pokarmowego. Warto dodać jeden ze składników do gotowego lub świeżo wyciśniętego soku, by poprawić jego działanie na organizm.

4. Zielona witamina

Wiele produktów superfoods znajdziemy w lokalnych sklepach. Natka pietruszki, sałata, koper czy brokuł stanowią źródło antyoksydantów, których zadaniem jest zwalczanie wolnych rodników. Jeżeli między rodnikami, a antyoksydantami zachodzi równowaga, nie ma się czym martwić. W przeciwnym wypadku może dojść do poważnych schorzeń. Ostatnimi czasy dużą popularnością cieszy się również jarmuż, który nie tylko oczyszcza organizm dzięki chlorofilowi, ale również wzmacnia układ sercowy i zapobiega powstawaniu nowotworów.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.