Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Założyła suknię ślubną na szczepienie, bo przez pandemię musiała odwołać wesele

 Ewa Rycerz
22.04.2021 15:55
Sarah założyła suknię ślubną na szczepienie
Sarah założyła suknię ślubną na szczepienie (University of Maryland Medical Center)

Sarah Studley swój ślub planowała bardzo skrupulatnie. Kupiła cudowną suknię ślubną, buty i biżuterię. Chciała wyglądać jak księżniczka. Niestety - ten plan pokrzyżowała pandemia. Ślub kościelny został odwołany, a na ten cywilny nie założyła wymarzonej sukni. Strój leżał zapomniany w szafie. Do czasu szczepienia przeciwko koronawirusowi.

spis treści

1. Wymarzona suknia ślubna? Zawisła w szafie

Sarah i Brian zaręczyli się w listopadzie 2019 r. Para od razu zaczęła planować swoje wesele. Przyjęcie miało być huczne, na ponad 100 osób, ale przez pandemię nie mogło się odbyć. Ostatecznie narzeczeni wzięli ślub cywilny w biurze urzędnika hrabstwa San Diego w Kalifornii.

"Było jasne, że w tamtym czasie nie zorganizujemy wesela. To byłby zły pomysł. Ślub cywilny nie był tym, czego chcieliśmy, ale zauważamy w nim rzeczy wspaniałe" - mówi Sarah.

Podczas skromnej uroczystości para młoda miała na sobie oficjalne stroje, ale planowane wcześniej przyjęcie nie odbyło się. Para nie mogła więc pokazać się w prawdziwie ślubnych strojach.

Zobacz film: "Czy szczepionki na koronawirusa są skuteczne w przypadku nowych mutacji? Wirusolog odpowiada"

Pierwsza okazja ku temu nadarzyła się dopiero kilka miesięcy później. Przeglądając Twittera, Sarah zobaczyła zdjęcie kobiety w czarnej sukience i to zainspirowało ją, by założyć swoją suknię ślubną, idąc na szczepienie.

Sarah przyszła na szczepienie w sukni ślubnej
Sarah przyszła na szczepienie w sukni ślubnej (University of Maryland Medical Center)

"To był doskonały pomysł. Przemówił do mnie, ponieważ epidemia to dość trudny czas, a pomysł założenia jasnej sukni nieco go rozświetlił" - podkreśla Studley. "Nie traktuję tego, jak lekarstwo, to nie zakończy pandemii, ale z pewnością jest to dla mnie ważny punkt zwrotny. Zaszczepienie się oznacza możliwość przytulenia 81-letniego ojca bez obawy o zarażenie go. Pozwala też na pójście na zakupy bez obawy, że zarażę pracowników" - dodaje kobieta.

2. Panna młoda na szczepieniu

Obecność Sarah w sukni ślubnej w punkcie szczepień wzbudziła ogromne zainteresowanie innych osób, stojących w kolejce do przyjęcia swojej dawki preparatu. Ciekawe jej historii były także pielęgniarki.

I nic dziwnego, dziewczyna miała na sobie białą satynową suknię o kroju w literę A z tiulową nakładką w kropki oraz z odkrytymi plecami. Do tego czółenka oraz okulary przeciwsłoneczne. Wyglądała bardzo stylowo.

Jedną z osób, które zwróciły na nią uwagę była Julie Lefkowitz, pielęgniarka podająca szczepionkę.

"Nie przychodzi tutaj zbyt wiele osób w białych sukniach z falbankami, dlatego od razu ją zauważyłam i chciałam poznać jej historię. Do tego Sarah była bardzo sympatyczna i podekscytowana. Można powiedzieć, że starała się zrobić wszystko, co w jej mocy, by świat znowu stał się normalny" - opowiada Julie w wywiadzie dla "Washington Post".

Historia Sarah stała się popularna w mediach społecznościowych
Historia Sarah stała się popularna w mediach społecznościowych (University of Maryland Medical Center)

3. "Nie wiem, jak się ubiorę na drugą dawkę"

Historia Sarah szybko stała się viralem w mediach społecznościowych. Dziewczyna przyznaje, że nie spodziewała się takiego obrotu sprawy.

"Ja tylko skorzystałam z okazji, by pokazać swoją radość ze szczepienia i dać ją innym w tym ponurym czasie pandemii" - mówi dziewczyna, wyjaśniając, że popularność jej sposobu na pokonanie szarości dnia jest dla niej "pięknym bonusem".

Na pytanie, czy wie, w co się ubierze w dniu, gdy otrzyma drugą dawkę szczepionki, odpowiada jednak, że jeszcze podjęła decyzji.

"Powinnam była założyć suknię ślubną na drugą dawkę, bo teraz stoję przed niemożliwym" - podsumowuje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także:

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze