Trwa ładowanie...

Białkowe śniadanie pomoże schudnąć

Tosty lub płatki z mlekiem na śniadanie? Odstaw je na rzecz pełnowartościowego białkowego śniadania i obserwuj, jak twoje ciało się zmienia, a z obwodu brzucha znikają centymetry. Zmiana śniadaniowych nawyków żywieniowych to same korzyści!

Zobacz film: "Jak nazywają się rocznice ślubu?"

1. Białko na śniadanie

Jeśli białko kojarzy ci się z budową masy mięśniowej i ciałem kulturysty to masz trochę racji, jednak produkty z wysoką zawartością białka są dla każdego. Jak pokazują badania, najlepiej jest je spożywać na śniadanie. Badania opisane w "American Journal of Clinical Nutrition" wykazały, że osoby z nadwagą, które jadły na śniadanie potrawy wysokobiałkowe zawierające ok. 350 kalorii i 35 gramów białka (tyle ma 5 jajek), dostarczały o 26 proc. mniej kalorii podczas obiadu niż osoby jedzące śniadania o tej samej wartości kalorycznej, ale z mniejszą ilością białka.

Białko spowalnia wchłanianie węglowodanów dzięki czemu poziom cukru we krwi utrzymuje się na stałym poziomie. Przez to zmniejsza się uczucie głodu i zapobiega gromadzeniu się tłuszczu.

Badania są obiecujące, dlatego warto spróbować.

2. Wysokobiałkowe śniadanie

Co wyczarujemy w kuchni, zależy tylko od naszej wyobraźni. Najpopularniejszym śniadaniem z wysoką zawartością białka wśród sportowców jest omlet z czarną fasolą. Wystarczy rozbić i wymieszać dwa całe jajka i jedno białko. Smażyć na patelni i dodać fasolę. Do omletu możesz dodać garść szpinaku lub ulubione przyprawy i warzywa.

Sportowcy jedzący omlety na śniadanie przygotowują je na kilka sposób. Często dodają białka smakowe np. czekoladowe do jajek. Śniadanie od razu robi się słodsze!

Dla zabieganych dobrym śniadaniem będzie koktajle białkowe. Dostępne są w różnych smakach i można je zabrać ze sobą wszędzie. Innym rozwiązaniem jest twaróg.

Jajka zawierają świetnie przyswajalne białko, które szybko zaspokoi apetyt. Zawarta w nich leucyna zwiększa syntezę białek, a cholina sprowokuje organizm do spalania tłuszczu. Jajka są bardzo uniwersalnym śniadaniem. Możesz z nich zrobić jajecznicę, omlet, ugotować na twardo lub miękko, przygotować w koszulkach.

Wegan na pewno ucieszy fakt, że płatki owsiane są bogatym źródłem białka. Należy wybierać te najmniej przetworzone, ponieważ mają więcej witamin i mikroelementów niż płatki błyskawiczne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.