Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki - zalety, technika, wzmacnianie, spalanie

Każdy moment jest dobry, aby zacząć ćwiczyć i dbać o linię. To wspaniałe uczucie, gdy latem mamy super formę i do tego sportową sylwetkę. Dlatego okres jesienno-zimowy jest doskonałym momentem, aby postanowić o zmianach, jeśli twoja figura pozostawia wiele do życzenia.

Zobacz film: "Najlepsze treningi na płaski brzuch"

1. Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki - zalety

Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki pozwolą ci nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale także wyrzeźbić te partie twojego ciała i nadać im przyjemny dla oka wygląd. Kiedy będziesz miał sześciopak na brzuchu, wtedy śmiało można wyjść na plażę, opalać się i cieszyć wypoczynkiem.

Poza tym systematyczne ćwiczenia na płaski brzuch i boczki pozwolą ci poprawić kondycję i organizm będzie zdrowszy i bardziej odporny na infekcje i choroby.

Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki można podzielić na dwie kategorie: ćwiczenia na wzmocnienie mięśnie i ćwiczenia spalajace tkankę tłuszczową. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie można wykonywać nawet codziennie, po ok. 10-20 minut. Natomiast trening spalający tkankę tłuszczową 4-5 razy w  tygodniu po ok. 45 - 60 minut.

Ćwiczenie na mięśnie brzucha z wykorzystaniem przyrządu
Ćwiczenie na mięśnie brzucha z wykorzystaniem przyrządu

Jednym ze sposobów na szczupłą sylwetkę jest systematyczne ćwiczenie mięśni brzucha. Warto wiedzieć,...

zobacz galerię

2. Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki - technika

Jeśli chcemy, aby ćwiczenia na płaski brzuch i boczki przyniosły zamierzone efekty należy pamiętać o kilku zasadach, które pomogą uniknąć kontuzji, a przede wszystkim sprawią, że trening będzie efektywniejszy. Kiedy będziesz wykonywać ćwiczenia na płaski brzuch i boczki, mięśnie muszą być sprawne, żeby dobrze wykonały swoją pracę. Będą spinane i napinane, więc muszą być właściwie przygotowane do tego zadania.

Przede wszystkim należy odpowiednio rozgrzać mięśnie. Dobrze jest wykonać trucht w miejscu, podskoki, a także skrętoskłony tułowia i pajacyki. Nie zapominajmy też o rozgrzaniu mięśni rąk i nóg, bo one też będą pomagać nam podczas treningu.

Ważne jest, aby przy wykonywaniu ćwiczenia na płaski brzuch i boczki nie nadwerężać mięśni szyi. Unosząc głowę w leżeniu trzeba napinać brzuch, a nie ciągnąć do góry głowę. Ręce położone na karku mają stabilizować pozycję. Ważne jest, żeby przy napinaniu mięśni brzucha, czyli robieniu unoszeń, wydychać powietrze, a następnie wdychać. Tylko w ten sposób następuje właściwe stymulowanie i wzmacnianie mięśni. W innym przypadku ćwiczenia na płaski brzuch i boczki nie przyniosą efektów.

To musisz wiedzieć

3. Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki - wzmacnianie

Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki należy powtarzać systematycznie. Na skośne mięśnie dobrze jest wykonywać unoszenia leżąc, gdy nogi są ugięte w kolanach, a stopy oparte na podłożu. Na przemian należy unosić tułów w skręcie raz do jednego kolana, a następnie po powrocie do leżenia, do drugiego. Jesli chcesz wzmocnić mięsień prosty, ten sam typ ćwiczenia na brzuch i boczki można wykonać unosząc się bez skręcania na boki.

Świetne ćwiczenia na płaski brzuch i boczki to tzw. deski lub inaczej planka. Całe ciało jest wyprostowane skierowane przodem ku podłożu. Wykonując te ćwiczenia na płaski brzuch i boczki opieramy się na palcach stóp i przedramionach lub też całych dłoniach, gdy ręce są wyprostowane.

Można też wykonać inne ćwiczenia na płaski brzuch i boczki - tzw. deskę boczną, czyli opierać się na jednym przedramieniu, gdy twarz i cały tułów są skierowane w jedną stronę. Teraz unosząc biodra ku górze pracujemy nad boczkami. Później należy zmienić stronę. Dobre ćwiczenia na płaski brzuch i boczki dla zaawansowanych to również tzw. szóstka Weidera.

Zobacz też:

4. Ćwiczenia na płaski brzuch i boczki - spalanie

Należy pamiętać, że ćwiczenia na płaski brzuch i boczki to nie tylko wzmacnianie mięśni, ale także spalanie tłuszczu. Na to najlepszym rozwiązaniem jest wykonywanie treningów cardio oraz aerobowych.

Dlatego oprócz ćwiczenia na płaski brzuch i boczki warto wykonywać skoki na skakance, biegi lub marsze, a także jeździć na rowerze, czy też rolkach. Można także biegać na nartach i pływać na basenie.

Świetne ćwiczenia na płaski brzuch i boczki spalające tkankę tłuszczową to także taniec, skoki na batucie oraz trening obwodowy. Ćwiczenia pliometryczne, czyli różnego rodzaju skoki na podwyższenie, czy też na schodki również będą doskonałym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów, by odsłonić mięśnie brzucha.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.