Ćwiczenia na brzuch i boczki - technika, wzmacnianie, spalanie

Każdy moment jest dobry, aby zacząć ćwiczyć i dbać o linię. To wspaniałe uczucie, gdy latem mamy super formę i do tego sportową sylwetkę. Dlatego okres jesienno-zimowy jest doskonałym momentem, aby postanowić o zmianach, jeśli twoja figura pozostawia wiele do życzenia. Ćwiczenia na brzuch i boczki pozwolą ci nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale także wyrzeźbić te partie twojego ciała i nadać im przyjemny dla oka wygląd. Kiedy będziesz miał sześciopak na brzuchu, wtedy śmiało można wyjść na plażę, opalać się i cieszyć wypoczynkiem. Poza tym po systematycznych ćwiczeniach na brzuch i boczki poprawi się kondycja i organizm będzie zdrowszy i bardziej odporny na infekcje i choroby.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie można wykonywać nawet codziennie, po ok. 10-20 minut. Natomiast trening spalający tkankę tłuszczową 4-5 razy w  tygodniu po ok. 45 - 60 minut.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

1. Ćwiczenia na brzuch i boczki - technika

Jeśli chcemy, aby ćwiczenia na brzuch i boczki przyniosły zamierzone efekty należy pamiętać o kilku zasadach, które pomogą uniknąć kontuzji, a przede wszystkim sprawią, że trening będzie efektywniejszy. Podczas wykonywania ćwiczeń na brzuch i boczki mięśnie muszą być sprawne, żeby dobrze wykonały swoją pracę. Będą spinane i napinane, więc muszą być właściwie przygotowane do tego zadania. Przede wszystkim należy je odpowiednio rozgrzać. Dobrze jest wykonać trucht w miejscu, podskoki, a także skrętoskłony tułowia i pajacyki. Nie zapominajmy też o rozgrzaniu mięśni rąk i nóg, bo one też będą pomagać nam podczas treningu.

Ważne jest, aby przy wykonywaniu ćwiczeń na brzuch i boczki nie nadwyrężać mięśni szyi. Unosząc głowę w leżeniu trzeba napinać brzuch, a nie ciągnąć do góry głowę. Ręce położone na karku mają stabilizować pozycję. Ważne jest, żeby przy napinaniu mięśni brzucha, czyli robieniu unoszeń, wydychać powietrze, a następnie wdychać. Tylko w ten sposób następuje właściwe stymulowanie i wzmacnianie mięśni. W innym przypadku ćwiczenia na brzuch i boczki nie przyniosą efektów.

To musisz wiedzieć

2. Ćwiczenia na brzuch i boczki - wzmacnianie

Ćwiczenia na brzuch i boczki należy powtarzać systematycznie. Na skośne mięśnie dobrze jest wykonywać unoszenia leżąc, gdy nogi są ugięte w kolanach, a stopy oparte na podłożu. Na przemian należy unosić tułów w skręcie raz do jednego kolana, a następnie po powrocie do leżenia, do drugiego. Na wzmocnienie mięśnia prostego, to samo ćwiczenie na brzuch i boczki można wykonać unosząc się bez skręcania na boki.

Świetnym treningiem również na mięśnie brzucha jest wykonywanie tzw. deski lub inaczej planka. Całe ciało jest wyprostowane skierowane przodem ku podłożu. Opieramy się na palcach stóp i przedramionach lub też całych dłoniach, gdy ręce są wyprostowane. Można też wykonać tzw. deskę boczną, czyli opierać się na jednym przedramieniu, gdy twarz i cały tułów są skierowane w jedną stronę. Teraz unosząc biodra ku górze pracujemy nad boczkami. Później należy zmienić stronę. Dobre ćwiczenia na brzuch i boczki dla zaawansowanych to również tzw. szóstka Weidera.

Ćwiczenia na brzuch i boczki należy wykonywać systematycznie
Ćwiczenia na brzuch i boczki należy wykonywać systematycznie

3. Ćwiczenia na brzuch i boczki - spalanie

Należy pamiętać, że ćwiczenia na brzuch i boczki, to nie tylko wzmacnianie mięśni, ale także spalanie tłuszczu. Na to najlepszym rozwiązaniem jest wykonywanie treningów cardio oraz aerobowych. Dlatego oprócz ćwiczeń na brzuch i boczki warto wykonywać skoki na skakance, biegi lub marsze, a także jeździć na rowerze, czy też rolkach. Można także biegać na nartach i pływać na basenie.

Ćwiczenie na mięśnie brzucha z wykorzystaniem przyrządu
Ćwiczenie na mięśnie brzucha z wykorzystaniem przyrządu

Jednym ze sposobów na szczupłą sylwetkę jest systematyczne ćwiczenie mięśni brzucha. Warto wiedzieć,...

zobacz galerię

Świetny na spalanie tkanki tłuszczowej jest także taniec, skoki na batucie oraz trening obwodowy. Ćwiczenia pliometryczne, czyli różnego rodzaju skoki na podwyższenie, czy też na schodki również będą doskonałym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów, by odsłonić mięsnie brzucha.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!