Ćwiczenia na płaski brzuch – zasady, błędy, plan treningowy

Płaski brzuch to marzenie każdej kobiety i mężczyzny. Choć teoretycznie przepis na płaski brzuch jest bardzo prosty, wymaga od nas dyscypliny, zaangażowania i odpowiedniej motywacji. Wydaje się oczywiste, że sama dieta nie wystarczy, jednak w połączeniu z odpowiednimi ćwiczeniami na płaski brzuch może ona dać świetne efekty w dość krótkim czasie. W czasie ćwiczeń na płaski brzuch łatwo jednak o błędy, dlatego warto wcześniej poznać podstawowe zasady wykonywania ćwiczeń na płaski brzuch.

Zobacz film: "Ćwiczenia na idealny brzuch"

spis treści

1. Ćwiczenia na płaski brzuch – zasady

Pierwszą ważną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę wykonując ćwiczenia na płaski brzuch, jest blokowanie nóg, które może pomagać mięśniom brzucha. Zablokowane nogi sprawiają, że w ruchu pomagają mięśnie biodrowo-lędźwiowe, co może doprowadzić do napięcia w obrębie kręgosłupa, które mogą doprowadzić do zmian zwyrodnieniowych i bólu kręgosłupa.

W ćwiczeniach na płaski brzuch dużą rolę odgrywa prawidłowy oddech. Należy pamiętać, aby w czasie ćwiczeń na płaski brzuch robić wydech ustami razem ze skurczem mięśni, a gdy opuszczamy tułów na podłogę, wykonywać wdech.

Patrzenie w górę w czasie ćwiczeń na płaski brzuch pozwala na prawidłowe ułożenie kręgosłupa zwłaszcza odcinka szyjnego, który wraz z głową stanowi przedłużenie kręgosłupa. Patrząc cały czas w sufit, możemy uniknąć urazów kręgosłupa.

Warto również pamiętać o tym, że choć w czasie wykonywania innych ćwiczeń, należy zachować wyprostowaną postawę, to akurat w przypadku ćwiczeń na płaski brzuch, takich jak brzuszki warto się zgarbić.

Sposoby na płaski brzuch (prezentacja edukacyjna)
Sposoby na płaski brzuch (prezentacja edukacyjna) [9 zdjęć]

Sposoby na płaski brzuch Oponka, wałeczek miłości, mięsień piwny. Dla niektórych wystający brzuszek...

zobacz galerię

2. Ćwiczenia na płaski brzuch – błędy

Teoretycznie każdy z nas wie, jak uzyskać płaski brzuch. Jednak mimo wszystko wiele osób popełnia nadal wiele podstawowych błędów w czasie ćwiczeń na płaski brzuch.

Dużo osób nadal uważa, że sekretem płaskiego brzucha jest wykonywanie brzuszków i tzw. siadów. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że ciągłe wykonywanie tych samych ćwiczeń, sprawia, że mięśnie przyzwyczajają się do wykonywanego ruchu i przestają się wzmacniać. Warto więc pomyśleć o urozmaicaniu sobie ćwiczeń na płaski brzuch raz na kilka tygodni.

Kolejnym powszechnym błędem jest codzienne wykonywanie ćwiczeń na płaski brzuch. Każdy z nas zna powiedzenie: im więcej, tym lepiej, niestety nie sprawdza się ono w przypadku ćwiczeń na płaski brzuch. Mięśnie brzucha tak jak każde inne potrzebują bowiem odpoczynku i regeneracji.

Popularnym błędem, jest również rezygnacja z treningu cardio, a przecież wyćwiczone mięśnie brzucha nie staną się nagle widoczne, jeśli nie spalimy tkanki tłuszczowej, która je pokrywa.

10 sposobów na szczupłe ciało (galeria)
10 sposobów na szczupłe ciało (galeria) [10 zdjęć]

10 sposobów na piękne ciało Brak czasu, brak motywacji, brak pieniędzy… O nie! Jest dużo wymówek,...

zobacz galerię

Jeśli wykonujemy ćwiczenia na płaski brzuch to musimy też pamiętać o innych mięśniach, ponieważ wszystkie one są ze sobą połączone.

Dieta jest bardzo często najsłabszym punktem walki o płaski brzuch. Niestety bez odpowiedniej diety nawet najlepiej przygotowany i wykonywany trening nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, bo dieta jest kluczowa w przypadku płaskiego brzucha. Jednak z drugiej strony, trzymanie samej diety na płaski brzuch pozwoli jedynie na spadek wagi, ale nie wzmocni mięśni brzucha, a niestety redukcja wagi oznacza również spadek masy mięśniowej.

3. Ćwiczenia na płaski brzuch – plan treningowy

W walce o płaski brzuch podstawa to motywacja i determinacja w dążeniu do celu. Niestety nie ma tu drogi na skróty. Podstawową planu treningowego na płaski brzuch jest odpowiednia ilość powtórzeń (obwodów). Po każdym obwodzie należy zrobić 60 sekund przerwy. Ten przykładowy plan treningowy obejmuje 3 proste ćwiczenia na płaski brzuch, każde z nich należy powtórzyć 12 razy.

Zobacz także:

Ćwiczeń na płaski brzuch nie powinniśmy wykonywać codziennie
Ćwiczeń na płaski brzuch nie powinniśmy wykonywać codziennie (123rf.com)

Pierwsze ćwiczenie na płaski brzuch polega na unoszeniu miednicy do góry w leżeniu na plecach. W czasie ćwiczenia nasze stopy i kolana znajdują się nad ziemią. Przyciągamy kolana do klatki piersiowej unosząc jednocześnie pośladki od podłoża. Pamiętamy o wykonywaniu wydechu, gdy spinamy mięśnie i wracamy.

Kolejne ćwiczenie na płaski brzuch to skłony tułowia. Ręce trzymamy przy skroni, łokcie odciągamy do tyłu, a nogi do góry. Robimy wdech i powoli podnosimy barki, a w momencie największego spięcia robimy wydech i wracamy do początku, ale nie dotykamy placami podłoża.

Ostatnim ćwiczeniem na płaski brzuch jest unoszenie miednicy w leżeniu na boku. Opieramy się na przedramieniu, całe ciało trzymamy w linii prostej, unosimy miednicę do góry, a stopy trzymamy oparte na podłodze. Mocno wypychamy pośladki do góry i w momencie największego spięcia robimy wydech i wracamy do początku.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy