Przejdź na WP

Cyklaminian sodu - szkodliwość i występowanie (WIDEO)

Cukry, a właściwie węglowodany, są naturalnie występującymi w naturze składnikami pokarmowymi. Mówi się, że chcąc zachować szczupłą sylwetkę, powinniśmy unikać cukru – to mit.

Najzdrowszy cukier to ten w formie węglowodanów złożonych, występujący przede wszystkim w owocach. Szkodliwy dla zdrowia jest cukier prosty, czyli wszelkie przetworzone substancje słodzące, w tym cukier biały czy syrop glukozowo-fruktozowy.

Do prawidłowej pracy mózgu potrzebna jest odpowiednia ilość cukrów. Trzeba jednak wiedzieć, jaki rodzaj cukru wybrać. Bez wystarczającej ilości węglowodanów organizm człowieka nie może prawidłowo funkcjonować.

Spożywanie zbyt dużych ilości cukrów prostych może prowadzić do: otyłości i nadwagi, próchnicy zębów, choroby niedokrwiennej serca czy podrażnienia przewodu pokarmowego.

Jedzenie zbyt wielu cukrów może również przyczynić się do zaburzeń trawienia, w tym biegunki i bólu brzucha, wzrostu apetytu na słodycze czy wzrostu wydzielania przez trzustkę insuliny.

Szacuje się, że dziś ponad 60 proc. Polek i Polaków ma nadwagę lub otyłość. To ostatni moment na zmianę nawyków żywieniowych i uświadomienie, jak duże znaczenie dla naszego zdrowia ma dieta. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz nasze WIDEO

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy