Szumy w uszach. Dziennikarka nigdy nie zazna ciszy (WIDEO)
Susanna Reid, prezenterka ”Good Morning Britain” wrzuciła po jednym z porannych programów post na Twiterze. Przyznała się, że od ponad dekady cierpi przez szumy uszne. Dolegliwości są uporczywe, a tego dnia szum był wyjątkowo głośny.
Tym wpisem dziennikarka wywołała dyskusję wśród widzów programu. Fani dziennikarki napisali jej wiele słów wsparcia. Część z nich identyfikowała się z tym schorzeniem. Na jej stronie odezwało się ponad tysiąc osób, które również twierdziły, że od dłuższego czasu borykają się z podobnym problemem.
Dziennikarka była bardzo wdzięczna za wszystkie te komentarze i wypowiedzi. Mnóstwo ludzi powoływało się na nią i oznaczało ją na swoich profilach społecznościowych. Kobieta wspomniała, że szumy faktycznie są uporczywe i męczące, ale coraz lepiej sobie z nimi radzi i powoli uczy się z nimi żyć.
Susan opisała wszystkie swoje dolegliwości. O odczuwanym szumie mówi jako o bardzo wysokim dźwięku i ciągłym piszczeniu w uszach. Objawy pojawiły się niedługo po urodzeniu drugiego dziecka, wtedy też postawiono diagnozę.
Na początku dziennikarka była przekonana, że za pojawienie się szumów odpowiada jej praca w mediach. Kiedy usłyszała diagnozę, była przerażona, że już nigdy w życiu nie usłyszy ciszy. Po latach jednak przyzwyczaiła się do szumów, a dolegliwości przestały być tak męczące, jak na początku.
Stara się skupiać na wykonywaniu obowiązków, zamiast na dolegliwościach.
Naukowcy są zdania, że szumy w uszach nie są chorobą ani jej objawem, ale są generowane w systemie słuchowym. Jest to dolegliwość akustyczna, której nie powodują dźwięki z otoczenia.
Statystyki podają, że na szum w uszach cierpi prawie 20% Polaków. Czasem zdarza się, że hałas jest tak głośny, że utrudnia codzienne funkcjonowanie, może nawet wywoływać depresję.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.