Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jeśli chcesz schudnąć, musisz ustawić sobie ambitniejsze cele niż te, które chcesz osiągnąć

Avatar placeholder
04.10.2023 10:43
Jeśli chcesz schudnąć, musisz ustawić sobie ambitniejsze cele niż te, które chcesz osiągnąć
Jeśli chcesz schudnąć, musisz ustawić sobie ambitniejsze cele niż te, które chcesz osiągnąć

Z najnowszych badań wynika, że osoby odchudzające się, które obierają ambitne cele, stracą dwa razy tyle kilogramów, co osoby, które starają się obierać realistyczne cele.

Badanie ponad 24 000 osób na diecie wykazało, że osoby, które określają najtrudniejsze cele, zrzucają niemal jednej piątą ich masy ciała – prawie dwa razy tyle, co osoby, które obniżyły poprzeczkę. Odkrycia powinny skłonić do myślenia osoby, zastanawiające nad dietetycznymi postanowieniami noworocznymi.

A eksperci badający otyłość domagają się zmian w wytycznych dla zdrowia publicznego, które sugerują, że osoby chcące schudnąć, powinny wyznaczyć sobie realistyczny cel utraty około 5-10 proc. ich masy początkowej.

Chcą oni, aby pacjenci dążyli do ich "wagi marzeń" na podstawie wyników ich ekscytującego eksperymentu trwającego 12 miesięcy opublikowanego w "Journal of Human Nutrition and Dietetics".

Zobacz film: "Rehabilitacja kardiologiczna"
Odchudzając się warto ustawiać sobie ambitniejsze cele
Odchudzając się warto ustawiać sobie ambitniejsze cele (Shutterstock)

Uczestnicy byli członkami "Slimming World" z BMI (wskaźnik masy ciała) co najmniej 30, co stawia ich w kategorii otyłych. Wszyscy oni brali udział w cotygodniowych sesjach grupy wsparcia.

Ci, których celem było stracić mniej niż 10 proc. ich masy ciała, zazwyczaj osiągali swój cel i zrzucali średnio 11 proc. masy ciała. Jest to 11,3 kg dla kogoś, kto waży około 100 kg.

Jednak ci, którzy ustawiali sobie najbardziej ambitne cele, tracili w sumie prawie dwa razy tyle kilogramów - średnio 19 proc. w roku lub 19,5 kg dla kogoś, kto waży około 100 kg.

Na podstawie danych zgromadzonych przez Instytut Żywienia i Żywności określono, w Polsce otyłych (co oznacza, że ich waga zagraża ich zdrowiu) jest ok. 15,7 proc. mężczyzn i 19,9 proc. kobiet.

Tradycyjne podejście zalecane przez NHS Choices opiera się na myśleniu, że ambitne cele są mniej prawdopodobne do osiągnięcia, co może doprowadzić do rozczarowania, zmniejszenia wysiłku i rezygnacji z postanowień.

Ale nowe badania sugerują, że zamiast próbować uchronić ich przed rozczarowaniem, eksperci powinni raczej zachęcać osoby chcące schudnąć do obierania bardzo ambitnych celów i dać im wsparcie, aby je zrealizowali.

Profesor Amanda Avery, specjalistka do spraw odżywiania w Uniwersytecie Nottingham, powiedziała, że styczeń jest najpopularniejszym czasem w roku, dla rozpoczęcia programu zdrowego odchudzania i tak naprawdę ludzie mają najważniejsze informacje, których potrzebują, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

Wiemy, że obecnie NHS i NICE (instytucja zajmująca się m.in. promowaniem zdrowego stylu życia w Wielkiej Brytanii) zalecają realistyczne cele przeznaczone do ochrony osób odchudzających się przed rozczarowaniem.

"Jednakże sugerowanie, że ludzie powinni ograniczać swoje cele w odchudzaniu może powstrzymać ich przed dostrzeżeniem swoich możliwości. To ważne, że ludzie mają aspiracje i są w stanie wyobrazić sobie osiągnięcie sukcesu" – mówią naukowcy.

Ustanawianie sobie celu jest naprawdę dopiero początkiem, ponieważ jest też ważne, aby ludzie uzyskali regularne wsparcie w czasie dokonywania zdrowych zmian w nawykach żywieniowych i aktywności oraz aby pomóc im się skupić i zaangażować.

To wspaniałe, że NHS i NICE już zachęca ludzi, którzy chcą schudnąć, aby ustawiać cele, ponieważ nasze badania wykazały, że jest 10 razy bardziej prawdopodobne, że ludzie, którzy ustalają własne osobiste cele, tak jak w naszym badaniu, odniosą sukces.

Kolejnym etapem jest przyjrzenie się bliżej, jak zachęcanie pacjentów, aby dążyli do ich wymarzonej wagi, może zwiększyć ich szanse na sukces, tak długo, jak uzyskują oni wsparcie na tej drodze.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze