Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Milczał przez kilkanaście lat. Gdy odzyskał głos, zadzwonił do żony, by powiedzieć jedno słowo

 Karolina Rozmus
27.04.2022 11:17
Następnego dnia po operacji pan Stanisław zadzwonił do żony
Następnego dnia po operacji pan Stanisław zadzwonił do żony (Getty Images/Facebook)

W Szpitalu Śląskim w Cieszynie odbył się innowacyjny zabieg wtórnego wszczepienia protezy głosowej. Co to znaczy? Że pacjent, który niegdyś przeszedł całkowite usunięcie krtani, dziś może mówić. Choć cieszy się na nowo darem mowy, to lekarze przyznają, że przed pacjentem długa droga i wiele pracy z logopedą.

spis treści

1. W wyniku wypadku stracił głos

Pan Stanisław to 58-latek, który 12 lat temu doznał poparzenia chemicznego kwasem solnym. Skala obrażeń była tak duża, że lekarze musieli całkowicie usunąć krtań. Wraz z nią pan Stanisław stracił głos.

Później wielokrotnie poddawany był zabiegom poszerzania przełyku na przestrzeni lat. Ostatni z nich miał miejsce w 2019 roku. Nie przyniosły żadnego efektu, a co więcej – okazały się wyzwaniem dla lekarzy podczas nowatorskiego zabiegu w cieszyńskim szpitalu.

2. Niezwykle rzadki zabieg i nie w sali operacyjnej

Mimo to zabieg się udał, o czym szpital poinformował z dumą w mediach społecznościowych, udostępniając zdjęcia z tego wydarzenia, a także dzieląc się na stronie internetowej opisem zabiegu.

Zobacz film: "Objawy raka krtani"

Wtórne wszczepienie protezy głosowej jest dość rzadkie w porównaniu z pierwotnym, którego dokonuje się u pacjentów z nowotworem krtani. O ile w przypadku pacjentów onkologicznych proteza umieszczana jest w trakcie laryngektomii (usunięcia krtani), o tyle pan Stanisław czekał na taki zabieg kilkanaście lat – do 29 marca 2022 r.

Zabieg trwał 30 minut
Zabieg trwał 30 minut (Facebook)

- Podczas zabiegu u pacjenta został utworzony niewielki otwór między tchawicą a przełykiem – przetoka, w którą została wszczepiona proteza głosowa. Była to o tyle skomplikowana procedura, gdyż pacjent aż 12 lat temu przeszedł operację usunięcia krtani, a następnie kolejne zabiegi poszerzania przełyku, co wiązało się z licznymi zrostami i bliznami. Z pełnym sukcesem jednak wszczepiliśmy protezę i uruchomiliśmy ją – pacjent zaczął samodzielnie mówić – powiedział lek. Rafał Jękot, specjalista laryngolog i lek. anestezjologii i intensywnej opieki medycznej, ordynator Oddziału Otolaryngologicznego Szpitala Śląskiego w Cieszynie.

- Utrata głosu w wyniku usunięcia krtani jest dla naszych pacjentów bardzo trudnym, pod względem emocjonalnym, doświadczeniem. Tracą oni możliwość werbalnej komunikacji – nie mogą załatwić codziennych spraw czy po prostu porozmawiać z bliskimi. Powrót naszych pacjentów do zdrowia i sprawności jest dla nas największą satysfakcją – podkreśla ordynator Oddziału Otolaryngologicznego.

Placówka informuje, że zabieg miał miejsce w Pracowni Endoskopii i trwał zaledwie 30 minut. Na efekty nie trzeba było długo czekać.

3. Zadzwonił do żony i powiedział jedno słowo

Już następnego dnia po zabiegu pacjent zadzwonił do żony, by powiedzieć jej pierwsze: "cześć". Placówka relacjonuje, że pan Stanisław wita każdą pielęgniarkę słowami "dzień dobry", a także żartuje, że za dużo przeklina.

Choć wydaje się, że po latach milczenia pan Stanisław powinien mówić nieustannie, to pracownicy placówki tłumaczą, że pacjent niejako na nowo musi opanować umiejętność mowy. Czeka go sporo pracy z lekarzami, a także z logopedą.

Karolina Rozmus, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze