Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

O potrzebie nowej jakości w relacji lekarz-pacjent. Debata „Humanizacja Medycyny”

Avatar placeholder
20.12.2018 11:51
O potrzebie nowej jakości w relacji lekarz-pacjent. Debata „Humanizacja Medycyny”
O potrzebie nowej jakości w relacji lekarz-pacjent. Debata „Humanizacja Medycyny” (Zdjęcie stetoskopu / Shutterstock)

Relacja pomiędzy lekarzem i pacjentem nie powinna ograniczać się jedynie do postawienia odpowiedniej diagnozy i wyboru właściwej metody leczenia. W momencie, w którym zgłaszamy się do specjalisty z określonym problemem, rodzi się między nami specyficzna więź, która nie pozostaje obojętna wobec przebiegu terapii. Problem charakteru takiego kontaktu został podjęty 16 lipca w Warszawie podczas debaty „Humanizacja Medycyny”, której uczestnicy rozmawiali właśnie na temat potrzeby wytworzenia nowej jakości w stosunkach pomiędzy lekarzem i osobą leczoną.

spis treści
Najbardziej irytujące zachowania pacjentów - okiem lekarza
Najbardziej irytujące zachowania pacjentów - okiem lekarza [10 zdjęć]

Palenie papierosów to jedno z najbardziej irytujących zachowań pacjentów, które przynosi szereg negatywnych

zobacz galerię

1. W służbie człowiekowi

Istotą wszelkich zabiegów medycznych jest przyniesienie pacjentowi ulgi w cierpieniu i poprawa jakości jego życia. Proces ten jest jednak wieloaspektowy. Wbrew pozorom nie dotyczy jedynie tego, co fizyczne. Spotkania z lekarzem wpływają także na sferę duchową chorego, o czym specjalista nie powinien zapominać. Samopoczucie leczonego – jego nastawienie do kuracji, a także poziom zaufania człowiekowi, w którego ręce powierza własne zdrowie i życie, w ogromnym stopniu wpływają na efektywność działań lekarza.

W czasie debaty, w której udział wzięli wybitni przedstawiciele środowiska medycznego, tacy jak m.in. prof. Paweł Łuków, prof. Krystyna de Walden-Gałuszko czy też Wiceminister Zdrowia Beata Małecka-Liber, toczono rozmowy na temat potrzeby humanizacji medycyny, której powodzenie uzależnione jest od kompetencji lekarskich, także tych wychodzących poza umiejętności doprowadzania chorego do zdrowia.

2. Komunikacja – szacunek – odpowiedzialność

Zobacz film: "Dlaczego warto wykonywać badania profilaktyczne?"
(Źródło: materiały prasowe)

Zachodzący w bardzo szybkim tempie rozwój medycznych technologii i coraz to nowych sposobów leczenia nie może wyprzeć komponentu czysto ludzkiego, który powinien stanowić fundament relacji pomiędzy lekarzem i leczonym. Zalety dynamicznego postępu na tym polu są oczywiście niezaprzeczalne, jednak często cierpi na tym podmiotowość osoby leczonej, która w dzisiejszych realiach niejednokrotnie czuje się jak kolejny przypadek medyczny. Tymczasem leczenie to nie tylko wyuczone rzemiosło, a sztuka, której centralnym punktem jest człowiek.

Stąd też nacisk na wykształcenie niezbędnych kompetencji ułatwiających obydwu stronom współpracę, za jakie uznano przede wszystkim umiejętność komunikowania się z osobą chorą, która świadoma własnego stanu może wziąć aktywny udział w procesie leczenia; okazanie szacunku cierpiącemu, co dowartościowuje chorego i daje mu poczucie bezpieczeństwa, oraz odpowiedzialność za podjęte działania. Dzięki temu terapia nabiera charakteru kompleksowego, natomiast specjalista staje się empatycznym profesjonalistą, który nie tylko pomaga pacjentowi zwalczyć chorobę, ale także ułatwia mu odzyskanie równowagi psychicznej.

Wobec wskazanych potrzeb paneliści doszli do wniosku, iż pomocne może okazać się poszerzenie procesu kształcenia lekarzy wszystkich specjalności o narzędzia pozwalające opanować umiejętność efektywnej komunikacji. Podkreślono także konieczność nawiązania szerszej współpracy z przedstawicielami innych gałęzi systemu opieki zdrowotnej, jak choćby pielęgniarkami czy fizjoterapeutami. Pozwoli to otoczyć pacjenta fachową opieką i zapewnić mu przyjazne warunki leczenia.

Debacie patronował prof. Kazimierz Imieliński, światowej sławy propagator idei humanizacji medycyny, który za życia był aktywnie zaangażowany w organizację sympozjów i warsztatów poświęconych temu zagadnieniu.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze