Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Czy ludzie, którzy robią dużo selfie, naprawdę są narcyzami?

Avatar placeholder
13.01.2017 12:36
Czy ludzie, którzy robią dużo selfie, naprawdę są narcyzami?
Czy ludzie, którzy robią dużo selfie, naprawdę są narcyzami?

Dlaczego ludzie robią selfie? Tu nie zawsze chodzi o narcyzm, mówi nowe badanie z Uniwersytetu Brigham. Na podstawie odpowiedzi ankietowych oraz wywiadów z grupą użytkowników mediów społecznych, naukowcy zidentyfikowali trzy kategorie osób, robiących sobie zdjęcia i dzielących się cyfrowymi autoportretami: Komunikatorzy, Autobiografowie i Autopublikatorzy.

1. Różne cele selfie

Komunikatorzy są naprawdę zainteresowani dwukierunkowym dialogiem. Według autorów badania, za pomocą selfie chcą przede wszystkim zaangażować znajomych lub rodzinę. Naukowcy cytują aktorkę Anne Hathaway i jej niedawne selfie "Głosowałem" jako przykład posta - "komunikatora", gdyż wywołał ożywioną dyskusję na temat wyborów i praw obywatelskich.

Dla drugiej grupy, Autobiografów, selfie to narzędzie do uwieczniania ważnych wydarzeń w ich życiu. Oni nadal chcą, by inni zobaczyli ich zdjęcia, ale są bardziej zainteresowani zachowaniem tych chwil niż zaangażowaniem społecznym i sprzężeniem zwrotne. Kosmonauta Scott Kelley, który uwieczniał za pomocą selfie w skafandrze astronauty kronikę swojego rocznego pobytu w przestrzeni, jest dobrym przykładem.

I wreszcie, są osoby pracujące na własny wizerunek. Są to ludzie, którzy kochają dokumentować całe swoje życie i mają nadzieję zaprezentować się w pozytywnym świetle. To są osoby z rysem narcystycznym. Klasyczny przykład? Zgadłeś: rodzina Kardashian.

Zobacz film: "Ile zrobisz pompek? Prosty test pozwala określić ryzyko chorób serca"
Ludzie, robiąc sobie selfie, mają bardzo konkretne cele
Ludzie, robiąc sobie selfie, mają bardzo konkretne cele (Shutterstock)

Aby znaleźć te typy osobowości, studenci z Wydziału Komunikacji prowadzili rozmowy z 46 uczestnikami, w wieku od 18 do 45, którzy zrobili wiele selfie w przeszłości. Uczestnicy zostali poproszeni o posortowanie 48 różnych motywów robienia selfie - np. "aby pokazać moje spojrzenie na świat" albo "do odkrywania nowych stron siebie" - do jednej z trzech kategorii: zgadzam się, zgadzam się lub nie jestem pewien.

Uczestnicy byli poproszeni o uszeregowanie swoich motywacji i odpowiedzi na pytania otwarte dotyczące wyborów. Wyniki badań zostały opublikowane w czasopiśmie „Visual Communication Quarterly”.

2. Typ osobowości nie jest widoczny na pierwszy rzut oka

Pomimo przykładów podanych powyżej gwiazd, główny autor Steven Holiday powiedział, że idealnym rozwiązaniem jest własny, zdefiniowany typ motywacji do robienia selfie.

"Mówimy o własnej motywacji, więc nie mogę po prostu popatrzeć na czyjś Instagram i powiedzieć, że jego autor jest np. Komunikatorem"- mówi Holiday, który teraz jest doktorantem na Uniwersytecie Technicznym w Texasie.

Zobacz także

I choć nie wszyscy pasują do jednego z tych trzech pól, Holiday mówi, że rozważając to, co motywuje cię do robienia selfie, możesz dowiedzieć się czegoś nowego o sobie.

"Dobrze jest wiedzieć, że nie każdy, kto fotografuje siebie, jest narcyzem. To było interesujące zidentyfikować tę dziwną i skomplikowaną mieszankę ludzi, którzy chcieli zrobić sobie zdjęcie, ale także chcieli się w ten sposób komunikować lub uzyskać informacje zwrotne" - mówi Holiday.

Wyniki mogą być wykorzystane do " zbadania skutków społecznych, gospodarczych i psychologicznych selfie i tego, jak mają się one do utrzymania platform społecznościowych, interakcji człowieka i tożsamości osobistej" - napisali w artykule badacze.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze