Które suplementy diety na menopauzę wybierać?

Menopauza jest naturalnym procesem w życiu każdej kobiety, w którym osłabia się aktywność jajników, co powoduje z kolei zmiany hormonalne. W tym czasie rośnie zapotrzebowanie organizmu na określone substancje mineralne, dlatego warto przyjmować odpowiednie suplementy diety, które pomogą zachować dobrą formę i samopoczucie.

spis treści

1. Zmiany w organizmie podczas menopauzy

Podczas menopauzy zmniejsza się produkcja estrogenu, który odpowiada za pracę różnych narządów oraz wpływa na kształtowanie kobiecego wyglądu i zachowanie dobrej pamięci. W tym czasie ciało kobiety ulega gwałtownym zmianom. Mogą się pojawić liczne objawy menopauzy, takie jak częste zmiany nastroju, problemy z koncentracją, pogorszenie samopoczucia czy uderzenia gorąca. Zmienia się również metabolizm i spowalnia tempo przetwarzania różnych składników odżywczych. Kobieta powinna zatem szczególnie zadbać o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne, sięgając po odpowiednie preparaty na menopauzę.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Czym jest ból?"

To musisz wiedzieć

2. Fitoestrogeny zamiast estrogenów

W czasie przekwitania niezmiernie ważna jest suplementacja. Przede wszystkich trzeba sięgać po suplementy z zawartością fitoestrogenów, które pozwoliłyby uzupełnić braki estrogenu. Są to związki chemiczne, które naturalnie występują w roślinach. Wykazują podobne działanie do hormonów wytwarzanych przez jajniki. Można je znaleźć w produktach sojowych, czerwonym winie, jabłkach oraz w niektórych warzywach, np. czosnku lub marchwi.

Przyjmowanie preparatów zawierających fitoestrogeny pomaga złagodzić wiele nieprzyjemnych dolegliwości pojawiających się w czasie menopauzy. Mimo że są dostępne w aptekach bez recepty i nie stanowią zagrożenia dla zdrowia, ich stosowanie warto konsultować ze specjalistą. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że konkretny preparat najlepiej odpowiada naszym potrzebom.

Środki na menopauzę
Środki na menopauzę

W aptekach możemy zakupić coraz więcej suplementów diety na różnorodne przypadłości i dolegliwości. Kobiety,...

zobacz galerię

3. Pamiętaj o witaminach i minerałach!

W okresie menopauzy nie możemy zapomnieć o utrzymaniu prawidłowego poziomu witamin i minerałów. W tym czasie organizm kobiety jest o wiele bardziej narażony na dolegliwości ze strony układów krwionośnego i kostnego. W związku z tym bardzo ważne jest przyjmowanie odpowiedniej dawki wapnia i witaminy D, które zapobiegają rozwojowi osteoporozy i regulują pracę naczyń krwionośnych. Warto także uzupełnić dietę o żelazo i kwasy tłuszczowe omega-3. Na naszym talerzu nie może zabraknąć również posiłków bogatych w witaminy B6 i B12 oraz kwas foliowy. W przypadku problemów ze snem dobrym pomysłem będzie stosowanie preparatów ziołowych na bazie melisy, które wykazują działanie uspokajające. Pozytywny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego ma przyjmowanie magnezu. Jego niedobór może powodować skurcze mięśni oraz zaburzenia rytmu serca.

Odpowiednia suplementacja w okresie menopauzy może znacznie poprawić samopoczucie, jednak jest ona tylko uzupełnieniem diety i nie zastąpi przyjmowania pełnowartościowych posiłków. W tym czasie nie można rezygnować ze spożywania świeżych warzyw i owoców, pełnoziarnistych produktów oraz chudego nabiału. Tylko zbilansowana dieta w połączeniu z suplementacją pozwoli nam utrzymać prawidłowy stan zdrowia.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy