Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Otyłość drogo kosztuje pracodawców

 Agnieszka Gotówka
09.12.2016 20:15
Otyłość jako problem ekonomiczny i gospodarczy
Otyłość jako problem ekonomiczny i gospodarczy (123RF)

Leczenie otyłości i chorób z nią związanych rocznie pochłania blisko 14 miliardów złotych z polskiego budżetu ochrony zdrowia, co stanowi 1/5 jego całości.

Już ponad połowa Polaków zmaga się z nadwagą, a odsetek otyłych w naszym kraju wynosi 25 proc. (dane Economist Intelligence Unit). To na tle innych krajów europejskich daje nam niechlubne piąte miejsce.

Z powodu otyłości i dolegliwości z nią związanych w zeszłym roku hospitalizowanych było 1,5 miliona Polaków.

To właśnie otyłość jest największym zagrożeniem dla zdrowia publicznego. Nadmiar kilogramów sprzyja rozwojowi cukrzycy typu 2, nowotworów złośliwych, chorób układu krążenia, problemów z układem kostno-stawowym. Każda z tych dolegliwości w znacznym stopniu utrudnia człowiekowi funkcjonowanie na wielu płaszczyznach życia.

Zobacz film: "Jak pozbyć się uczucia ciężkich nóg?"

Prognozy specjalistów również nie napawają optymizmem. Fundacja Osób Chorych na Otyłość OD-WAGA wskazuje, że w 2050 roku w Polsce nie będzie ludzi z prawidłowym BMI, a według Światowej Organizacji Zdrowia w połowie XXI wieku średnia długość życia spadnie o 5 lat.

Sytuacja na świecie nie jest lepsza. Nieustannie rosnący wzrost wagi jest bardzo niepokojącym trendem o zasięgu globalnym. Szacuje się, że na całym świecie jest blisko 2 miliardy osób otyłych.

Otyłość jednak to również problem gospodarczy i ekonomiczny, który uderza w pracodawców. Osoby otyłe rocznie opuszczają od 10 do 50 dni pracy, by leczyć dolegliwości wynikające z nadmiaru kilogramów. Nieprawidłowa dieta sprzyja również dekoncentracji i znacznie obniża efektywność pracownika.

  • Jesteśmy tym, co jemy. Odpowiednio zbilansowana dieta ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również samopoczucie i sposób, w jaki funkcjonujemy. Przekłada się to na wszystkie obszary naszego życia, także na sferę zawodową – wskazuje mgr Justyna Jessa, dietetyk z fundacji Wiemy, Co Jemy.
123RF: Spotkania z dietetykiem
123RF: Spotkania z dietetykiem

1. Pracodawca stawia na profilaktykę

Coraz większa grupa pracodawców zaczyna podejmować działania profilaktyczne, które pozwolą skutecznie zmobilizować zespół do utrzymania prawidłowej wagi ciała.

By zaś wspomóc osoby z nadwagą, oferuje się im choćby specjalistyczną opiekę medyczną, m.in. możliwość konsultacji z dietetykiem. Istnieją ponadto firmy, gdzie menu w stołówkach pracowniczych układa wykwalifikowany dietetyk. Wszystko po to, by dieta była zbilansowana i wartościowa.

  • Nasza sieć poradni uczestniczy w pracach monitorujących i nadzorujących stan zdrowia pracowników wielu firm, dlatego doskonale wiemy, jak korzystne wyniki to przynosi. Dzisiaj każda perspektywiczna firma zdaje sobie sprawę, że zdrowy i sprawny pracownik zagwarantuje lepsze wyniki finansowe – twierdzi dr Dariusz Szukała, pomysłodawca i założyciel największych w Polsce sieci placówek poradnictwa dietetycznego.

To jednak nie jest jedyny sposób inwestycji w zdrowie i wydajność zespołu. Coraz więcej firm wprowadza dla swoich pracowników systemy motywacyjne z zakresu sportu i rekreacji.

Pracownicze karty do obiektów sportowo-rekreacyjnych traktowane są przez wielu pracodawców nie tylko jako atrakcyjna forma motywacji, ale również skuteczne narzędzie profilaktyki zdrowotnej. Dzięki nim pracownicy mogą bezpłatnie korzystać z różnego rodzaju aktywności: basenu, siłowni, fitnessu czy tańca. Dbanie o zdrowie podwładnych coraz częściej postrzegane jest w kategorii inwestycji, a nie kosztu – podkreśla Joanna Skoczeń, Prezes Zarządu VanityStyle, firmy, która pod markami FitProfit i FitSport oferuje pozapłacowe programy motywacyjne z obszaru sportu i rekreacji.

Do uprawiania sportu zachęcać może samo miejsce pracy. Siłownie i kluby fitness powstają w wielu biurowcach, co spotyka się z dużym entuzjazmem samych pracowników. Mogą oni ćwiczyć w towarzystwie kolegów przed lub po pracy.

Ciekawą propozycją aktywizacji pracowników jest ich motywowanie do korzystania z jednośladów w czasie dojazdu do pracy. Szwedzka sieć meblowa IKEA dla swojego zespołu w Polsce kupiła 2 tysiące rowerów.

Dobry przykład w tym zakresie dał również  krakowski deweloper gier Ganymede, której to firmy pracownicy otrzymywali wynagrodzenie za przyjazd do pracy rowerem.

Profity za aktywność fizyczną przyznaje także firma Humana, która daje punkty za ćwiczenia, dające wymienić się na wycieczki lub wizyty w SPA. Premię za trening na siłowni oferuje z kolei marka 3M.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze