Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Szczepienia na COVID-19. Dlaczego akcja szczepień idzie tak wolno?

 Ewa Rycerz
06.01.2021 08:31
Akcja szczepień ruszyła w Polsce pod koniec grudnia 2020 r.
Akcja szczepień ruszyła w Polsce pod koniec grudnia 2020 r. (East West)

Dużo chętnych, chaos w liczbie dawek i zawieszający się system. Tak wygląda akcja szczepień przeciwko COVID-19. Ale są też dobre strony: szczepionki docierają do szpitali węzłowych na czas.

spis treści

1. Problemy ze szczepieniami

Akcja szczepień przeciwko SARS-CoV-2 ruszyła jeszcze pod koniec grudnia 2020 r. W pierwszej kolejności miały zostać zaszczepione osoby pracujące w branży medycznej: lekarze, pielęgniarki, farmaceuci, ratownicy medyczni, diagności laboratoryjni, ale także personel administracyjny. - Na papierze wszystko wygląda ładnie, ale rzeczywistość jest nieco inna - podkreśla osoba pracująca w punkcie szczepień, która woli pozostać anonimowa.

Ministerstwo Zdrowia podaje, że pierwszą dawkę szczepionki przeciwko COVID-19 przyjęło do tej pory ponad 136 tys. osób. To dość niewiele, jeśli popatrzymy na liczbę osób z grupy 0. A tych, według statystyk, jest ponad 600 tys., przy czym punktów medycznych, w których można się zaszczepić funkcjonuje w Polsce trochę ponad 600. Pielęgniarki wyliczają, że na każdy z takich punktów przypada wykonanie kilkudziesięciu szczepień dziennie. I do razu zaznaczają, że to wręcz niemożliwe.

- Kłopotem nie jest fakt, że jest mnóstwo chętnych, ale brak czasu. Każdą osobę trzeba przecież zbadać i ocenić, czy jej stan zdrowia pozwala na podanie szczepionki. O ile w przypadku osób młodych idzie to w miarę sprawnie, o tyle starszy personel jest bardziej obciążony różnymi chorobami wynikającymi właśnie z wieku. I tutaj musimy być bardzo ostrożni - mówi anonimowo dla WP abcZdrowie pielęgniarz z Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych. Zaznacza, że wolne tempo wyszczepiania personelu wynika między innymi właśnie z tej kwestii.

Zobacz film: "Czy suche dłonie mogą być objawem COVID-19?"

Akcję spowalnia także niesprzyjający moment w kalendarzu, duża liczba wolnych od pracy dni. - Minister zdrowia zaznacza, że wolne tempo wynika z urlopów i świąt, a ja jestem zdania, że jeśli organizujemy coś tak poważnego, to powinniśmy zrobić to nawet kosztem tych wolnych dni. Zaszczepienie się nie trwa długo, a zespoły medyczne przecież i tak pracują dyżurami. Dzięki takiemu rozwiązaniu proces wyszczepiania szedłby dużo szybciej. Przecież walczymy z pandemią - zaznacza pielęgniarz.

2. Kłopot z "zimnym łańcuchem"

Utrudnieniem jest także fakt, że szczepionka musi bezwzględnie przebywać w specjalnych warunkach. W przypadku preparatu Pfizer-BioNTech jest to temperatura poniżej 80 stopni Celsjusza. Taki sprzęt dostępny jest jedynie w wyspecjalizowanych placówkach medycznych. Większość szpitali dysponuje jedynie lodówkami, w których temperatura wynosi maksymalnie ok. -20 stopni Celsjusza.

Właśnie dlatego szczepionka, która do nich trafi, musi zostać szybko rozdysponowana, w tego typu chłodniach może leżeć jedynie 5 dni. Nierzadko więc placówki decydują się na zamawianie mniejszej ilości fiolek. Chodzi o to, by "zimny łańcuch" nie został przerwany i preparat nie trafił do utylizacji. - Kolejne partie domawiane są wtedy, gdy poprzednie zostaną zużyte, a to trwa - podkreśla w anonimowej rozmowie pielęgniarka koordynująca jeden z punktów szczepień w województwie mazowieckim.

3. System "muli"

Nie bez wpływu na akcję szczepień pozostaje także technologia. Jak się okazuje, system informatyczny, do którego trafiają dane każdej zaszczepionej osoby, nie zawsze działa tak, jak powinien.

- Największym problemem, z którym musimy sobie radzić jest system informatyczny. Niestety, serwery nie dają rady, sieć jest mocno obciążona i w efekcie zaszczepienie fizyczne pacjenta trwa dużo krócej niż wpisanie go do systemu - przyznaje dr Witold Skręt z Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 2 im. Świętej Jadwigi Królowej.

Dodaje też, że akcja szczepień w KSW nr 2 w Rzeszowie idzie dość sprawnie. - Otrzymaliśmy dotychczas 345 dawek szczepionek i duża część jest już podana. Aktualnie szczepimy 70-90 osób dziennie, choć deklarowaliśmy szczepienie 180 tygodniowo, tj. ok. 36 dziennie. Są to medyczni i niemedyczni pracownicy naszego szpitala oraz okolicznych placówek. Mamy jedno stanowisko do szczepień, ale już planujemy uruchomienie dwóch kolejnych - podsumowuje lekarz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także:

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze