Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Tylko nieliczni widzą słonia. Czy zaliczasz się do 1 proc. ludzi?

Avatar placeholder
13.10.2023 12:57
Trudna zagadka. Tylko 1 proc. ludzi widzi słonia
Trudna zagadka. Tylko 1 proc. ludzi widzi słonia (TikTok)

Złudzenia optyczne potrafią wywołać spore zamieszanie w naszej percepcji. W internecie jest ich mnóstwo - niektóre są zabawne, inne mogą doprowadzić do frustracji. Przyjrzyjmy się teraz iluzji z udziałem słonia.

spis treści

1. Sprytne złudzenie

Nie brakuje osób, które uwielbiają obrazki bawiące się naszą percepcją. Dla niektórych mogą być one bardzo irytujące, ponieważ z powodu nietypowych wrażeń wzrokowych zaczynają wątpić w swoje zmysły. Niemniej jednak trudno odmówić sobie przeglądania ich.

Ostatnio na TikToku pojawił się niezwykły rysunek, który na pierwszy rzut oka wydaje się zupełnie niewinny. Hectic Nick pokazał grafikę, na której powinniśmy znaleźć słonia. To zadanie jednak nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać.

Jesteś w stanie znaleźć słonia?
Jesteś w stanie znaleźć słonia? (TikTok)
Zobacz film: ""Wasze Zdrowie" - odc. 1"

Bez względu na to, jak bardzo się starasz, słoń sprytnie ukrywa się na obrazku, a - jak podaje autor - jedynie 1 proc. ludzi potrafi go zlokalizować. Wielu podjęło to wyzwanie, a pod filmikiem pojawiło się wiele sfrustrowanych komentarzy.

2. W poszukiwaniu słonia

Okazuje się, że odnalezienie słonia jest niezwykle proste, wymaga jedynie od nas myślenia poza schematami i nieco kreatywności. Wystarczy obrócić obrazek do góry nogami, a znalezienie zwierzęcia staje się dużo łatwiejsze.

Pomimo podpowiedzi, jak odnaleźć słonia, nie każdemu udaje się to zadanie. Część osób nadal jest zdezorientowana szczegółami obrazka i wpatrywanie się w niego nie przynosi oczekiwanych rezultatów, ponieważ zwierzęcia nie da się dostrzec.

Po obróceniu grafiki warto skoncentrować się na dwóch dużych drzewach, które są nogami słonia. Mniejsze drzewo jest jego trąbą. Jeśli nadal masz problemy ze zidentyfikowaniem zwierzęcia, poniżej prezentujemy rozwiązanie zagadki.

99 proc. nadal nie jest w stanie dostrzec słonia
99 proc. nadal nie jest w stanie dostrzec słonia (TikTok)

Złudzenia optyczne i różnego rodzaju iluzje to doskonała okazja, by pobudzić umysł. Obrazkowe testy, które polegają na pierwszym skojarzeniu, mogą wiele o nas zdradzić. Taka aktywność dodatkowo pomaga rozwijać spostrzegawczość, samokontrolę i cierpliwość.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze