Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Zgódź się na życie – uszanuj decyzję bliskiego

Avatar placeholder
06.04.2023 15:55
Zgódź się na życie – uszanuj decyzję bliskiego
Zgódź się na życie – uszanuj decyzję bliskiego (Zdjęcie lekarzy / Shutterstock)

Jak wynika z badań  przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Zdrowia, większość mieszkańców naszego kraju deklaruje swoją gotowość na pośmiertne oddanie narządów. Tak przynajmniej jest w teorii, bo transplantolodzy w dalszym ciągu alarmują o deficycie organów. Co jest tego przyczyną? 75 proc. Polaków nie zna opinii swoich najbliższych w tej sprawie. Problem może rozwiązać wypełnienie oświadczenia woli.

21-letnia Iwona jest wulkanem energii. To prawdziwie artystyczna dusza – ma mnóstwo pasji, uwielbia spędzać czas z ludźmi, żyje tak, by niczego nie żałować. Nie interesują jej konwenanse i utarte schematy, przez co niektórzy przypięli jej łatkę lekkoducha.

Nie wiedzą jednak, że decyzję o pośmiertnym oddaniu narządów Iwona podjęła jeszcze jako nastolatka. – Ciało jest tylko i jednocześnie aż ciałem. Przekazując jego fragment, dajemy komuś szansę na nowe życie, kiedy nas już nie będzie. Co lepszego możemy zrobić tu, na ziemi? – mówi z przekonaniem.

28-letni Krzysztof, jest jej kompletnym przeciwieństwem. Wyważony, obowiązkowy, słowem – uosobienie spokoju. Z Iwoną łączy go jednak więcej niż może się wydawać – oświadczenie woli nosi w portfelu od lat.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Czym jest ból?"

– Wierzę, że każdy człowiek ma duszę i to ona po śmierci jest najważniejsza, natomiast ciało ma tylko wartość doczesną. Jeśli możemy się podzielić cząstką siebie z innymi ludźmi, a tym samym dać radość nie tylko im, ale też ich bliskim, to dlaczego tego nie zrobić? Nam to nie zrobi już różnicy, a im pozwoli cieszyć się życiem. Miło żyć w przeświadczeniu, że dzięki moim organom ktoś będzie mógł znowu widzieć, ktoś będzie mógł biegać dzięki nowym płucom, kto wie, może kiedyś moje serce zbije w piersi jakiegoś noblisty – stwierdza.

W Polsce nie brakuje osób zdecydowanych na pośmiertne oddanie narządów, komórek i tkanek. Taką gotowość deklaruje niemal połowa mieszkańców naszego kraju. Dlaczego zatem transplantolodzy w dalszym ciągu mają tak wielki problem ze znalezieniem dawcy na czas? Otóż okazuje się, że tylko jeden na pięciu ewentualnych dawców rozmawiał na ten temat z bliskimi.

W praktyce oznacza to, że około 30 milionów Polaków nie byłoby w stanie odpowiedzieć lekarzowi na pytanie o to, czy zmarły krewny chciał oddać organy. W konsekwencji, jego szlachetna postawa za życia bardzo często nie przekłada się na konkretne czyny.

Owszem, zgodnie z polskim prawem narządy mogą zostać pobrane od każdej z osób, która przed śmiercią nie zgłosiła swojego sprzeciwu. Wystarczy jednak pisemne oświadczenie złożone przez dwóch członków rodziny zmarłego, z którego będzie wynikać, że w ich obecności nie zgodził się na takie działania, by do operacji nie doszło. Bardzo często dzieje się tak, nawet jeśli krewni nie znają jego faktycznego stanowiska.

Znajomość woli potencjalnego dawcy narządów jest zatem kwestią niezwykle ważną. Jednym z celów trwającej właśnie kampanii „Zgoda na życie” organizowanej przez Ministerstwo Zdrowia jest zatem zachęcenie Polaków do upublicznienia swojej decyzji. Akcja ma także przekonać ich bliskich, by uszanowali jego decyzję.

Ważne jest także szerzenie świadomości na temat samej procedury transplantacyjnej. Okazuje się bowiem, że poziom naszej wiedzy na ten temat jest daleki od zadowalającego. Wiele osób wychodzi z założenia, że zgon następuje w momencie, kiedy zatrzymaniu ulega praca serca, nie wiedząc, że decydująca jest śmierć mózgu. Niewiedza utrudnia i tak już skomplikowane rozmowy na temat zostania pośmiertnym dawcą.

W ramach kampanii powstała aplikacja, dzięki której osoby pragnące dokonać deklaracji oddania narządów, komórek i tkanek, będą mogły zrobić to za pośrednictwem popularnych portali społecznościowych.

Źródło: zgodanazycie.pl
Źródło: zgodanazycie.pl

Charakterystycznym znakiem rozpoznawczym inicjatywy jest „ptaszek” symbolizujący zgodę. Niezwykłe jest to, że tworzą go ludzie – osoby, które przeszły przeszczep, a także te, które zdecydowały się oddać chorym własne narządy.

Akcja będzie trwała do końca przyszłego roku.

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze