Bezpłatnie zbadają serca Bydgoszczan
Bydgoszcz to kolejny przystanek ogólnopolskiej kampanii bezpłatnych badań i konsultacji, prowadzonej już od 10 lat pod hasłem „Zadbaj o swoje serce”. Już 28 sierpnia w Centrum Handlowym Focus Mall stanie wyjątkowe miasteczko medyczne, w ramach którego każda osoba odwiedzająca w tym dniu Centrum będzie mogła skorzystać za darmo i bez konieczności posiadania skierowania z szeregu badań profilaktycznych oraz konsultacji ze specjalistami – lekarzami, dietetykiem oraz trenerem personalnym.
Choroby układu krążenia są nadal pierwszą przyczyną zgonów nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Rokrocznie ponad 45 proc. osób w naszym kraju umiera „na serce”. Wiele z nich nie wie, że znajduje się w grupie ryzyka wystąpienia choroby niedokrwiennej serca. Dlatego od blisko 10 lata specjaliści skupieni wokół kampanii „Zadbaj o swoje serce” zachęcają do skorzystania z darmowych badań profilaktycznych. Nie trzeba się zapisywać, a na wszystko poświęcimy około 30 minut przy okazji robienia zakupów w Centrum Handlowym.
- Co roku kampania Zadbaj o swoje serce gości w 35 centrach handlowych zlokalizowanych w różnych miastach Polski. Dlaczego właśnie tam? Odpowiedź jest banalna – chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób, które przy okazji zwykłych zakupów przystaną i sprawdzą stan swojego zdrowia. Nie muszą się zapisywać na odległy termin, nie muszą nigdzie jechać, nie muszą płacić za badanie wykonane „od ręki” – informuje Kamila Krzak, Manager Projektu.
W najbliższą niedzielę, 28 sierpnia, akcja zawita do Bydgoszczy, gdzie przez 8 godzin „zadbajowi” specjaliści będą badali serca mieszkańców miasta i okolic. Wśród dostępnych badania znajdują się między innymi pomiary ciśnienia, cholesterolu i glukozy, badanie EKG czy analiza składu ciała. Otrzymane wyniki konsultowane są przez lekarzy przyjmujących w dwóch niezależnych gabinetach lekarskich, dietetyka oraz trenera sportu.
- Dla zdrowia naszego serca ważne są odpowiednia dieta, dostosowana do naszego wieku oraz możliwości aktywność fizyczna oraz regularne poddawanie się badaniom profilaktycznym Dlatego w tym roku zaprosiliśmy do współpracy najlepszych specjalistów w każdej z tych dziedzin. Głównym partnerem akcji jest firma Valeant, odpowiedzialna za promocję leku Cardiopirin. W zakresie konsultacji dietetycznych wspierają nas dietetycy Natur House, a o dobrą formę uczestników dbają trenerzy Technogym. Połączenie wiedzy i doświadczenia poszczególnych podmiotów dało nam pewność, że prowadzone w ramach kampanii akcji będą stały na najwyższym poziomie oraz przyczynią się do wzrostu świadomości w zakresie profilaktyki kardiologicznej – dodaje Kamila Krzak.
Do zakończenia tegorocznego projektu pozostało jeszcze 15 akcji. Harmonogram kampanii znajdziecie na stronie www.zadbajoswojeserce.pl.
Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.