Błonnik na odchudzanie

To, że zdrowa dieta pozwala utrzymać smukłą sylwetkę jest powszechnie wiadome. Jak więc powinna wyglądać zdrowa dieta? Co powinniśmy jeść, żeby nie tyć? Błonnik sprawia, że szybko czujemy się najedzeni, przyspiesza przemianę materii , zmniejsza ryzyko cukrzycy i najważniejsze – pomaga w zdrowym odchudzaniu. Jak stracić na wadze, jedząc błonnik? Wystarczy trzymać się poniższych zaleceń.

1. Zalety błonnika Błonnik ma wiele cennych właściwości. Nasz organizm go nie wchłania, dlatego błonnik może „wymieść” wiele szkodliwych substancji. Jakie są

właściwości błonnika ?

Błonnik przyczynia się do:

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

błonnik pokarmowy , dzięki dostarczanej do organizmu wody, pęcznieje i powoduje uczucie sytości. Warto pamiętać, że zbyt duże spożycie błonnika (norma u dorosłych wynosi do 40 g) może doprowadzić do wzdęć , bólów brzucha , biegunki , a nawet do podrażnienia jelit i ich skrętu. Nadmiar błonnika bywa przyczyną niedożywienia i powstania niedoboru wapnia , żelaza i cynku w organizmie.

2. Źródło błonnika Co jeść, żeby schudnąć?

Krok 1. Zamień jasne pieczywo na chleb pełnoziarnisty, żytni lub placki pita. Zawierają one dużo większe ilości błonnika niż klasyczny biały chleb. Jest wśród nich duży wybór, na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Krok 2. Zamień zwykłe płatki na płatki zawierające błonnik:

  • otręby,
  • płatki owsiane,
  • musli. Krok 3. Błonnik czeka na ciebie we wszystkich

warzywach i owocach , i to w dużych ilościach. Szczególnie polecamy skórkę jabłka – zawiera wyjątkowo zdrowy błonnik zwany pektyną.

Krok 4. Błonnik w pysznej przekąsce? Czemu nie? Wszystkie orzechy, bez względu na rodzaj, są bogate w błonnik. Mimo że często zawierają też sporo kalorii, w sumie i tak pomogą ci zdrowo schudnąć. A to dzięki temu, że dostarczają nam:

  • białko,
  • błonnik,
  • zdrowe, nienasycone kwasy tłuszczowe. Krok 5. Błonnik znajdziesz też w produktach zawierających jęczmień. Ale nie tylko dlatego polecamy ten rodzaj zboża – jęczmień zawiera osiem aminokwasów niezbędnych dla rozwoju mięśni.

Błonnik to bez wątpienia sposób na bezpieczne odchudzanie, wymaga go też zdrowa dieta. Pamiętaj jednak, aby wprowadzać te wszystkie zmiany w diecie stopniowo. Jeśli gwałtownie i całkowicie zmienisz sposób odżywiania, zwiększysz ryzyko problemów żołądkowo-jelitowych, takich jak wzdęcia i gazy jelitowe. Dostarczanie dużej ilości błonnika w diecie polecane jest szczególnie przy takich chorobach jak: otyłość, cukrzyca, miażdżyca, kamica żółciowa. Istnieją przeciwwskazania do stosowania diety bogatej w błonnik. Są nimi: stany zapalne żołądka, trzustki, zapalenie dróg żółciowych i jelit, niedobór białka i składników mineralnych, wrzody żołądka i dwunastnicy, choroby zakaźne.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy