Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Jak opinie innych ludzi mogą wpływać na podejmowane przez nas decyzje?

Avatar placeholder
23.07.2024 17:59
Jak opinie innych ludzi mogą wpływać na podejmowane przez nas decyzje?
Jak opinie innych ludzi mogą wpływać na podejmowane przez nas decyzje?

Bardzo często mierzymy się z podejmowaniem trudnych decyzji. Czasem wybory te są trafione lub nie. Często wpływ na nasze decyzje mają różne czynniki. Z najnowszych wyników badan wynika, że niektórzy ludzie mogą wkraczać w to, jakie decyzje podejmujemy, a dzieje się to poza naszą świadomością.

Jak dowodzą naukowcy, mózgi ludzkie mają obszar, który odpowiada za to, że bierzemy na poważnie opinie i słowa innych ludzi, co może przyczyniać się do zmian naszych przekonań i wyborów.

Badania, opublikowane w czasopiśmie „Journal of Neuroscience” i prowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Sussex w Anglii głównie przez psychologa dr Daniela Campbell-Meiklejohn, wskazały rejon mózgu, który reaguje na opinie pewnych siebie innych ludzi przy podejmowaniu naszych decyzji.

Jak dowodzą wyniki badań, na nasze decyzje często mają wpływ opinie innych osób
Jak dowodzą wyniki badań, na nasze decyzje często mają wpływ opinie innych osób (123rf)
Zobacz film: "Rehabilitacja kardiologiczna"

Naukowcy zbadali mózgi 23 zdrowych ochotników i stwierdzili, że osiągnięcie sukcesu może być uzależnione od trzech kluczowych elementów: osobistych doświadczeń, uczenia się, w co większość ludzi wierzy, a co najważniejsze, duży wpływ ma to, w co inni  ludzie wierzą.

Pierwsze dwa czynniki, o których mowa miały daleko idące skutki układu nagrody w mózgu, który mówi, jak zadowoleni będziemy, kiedy wybierzemy coś. Opinie ludzi jednak miały dodatkowy wpływ na ten system nagradzania  i tylko w tej części mózgu, która ukazała się pod koniec naszej ewolucji.

"Bardzo prawdopodobne jest to, że ten dodatkowy efekt wydaje się być mechanizmem, w którym zaufanie innych może dać nam pewność w naszych działaniach. Nasze odkrycia sugerują, że przekonania i preferencje społeczeństwa mogą mieć wpływ na nasze decyzje” – powiedział dr Campbell-Meiklejohn podczas omawiania badań.

ZOBACZ TAKŻE

5 sposobów na podejmowanie trafnych decyzji

Naukowcy zaobserwowali, że ta dodatkowa aktywność występuje obok obszaru mózgu, który pomaga nam w zastanawianiu się nad tym, co myślą inni. Jest to ważne odkrycie w celu następnego kroku badań, jakim jest wiedza na temat tego, co rzeczywiście dzieje się w mózgu, kiedy obserwujemy pewnych ludzi.

"Teraz możemy uznać, że ta część mózgu może odpowiadać za wyciąganie prawidłowych bądź nieprawidłowych wniosków na temat jakości i wagi informacji usłyszanych od danej osoby w celu podjęcia decyzji, czy można pozwolić sobie, aby ta osoba zmieniła nasze przekonania” -  dodaje dr Campbell-Meiklejohn.

"W dzisiejszej sytuacji politycznej w szczególności powinniśmy mieć świadomość, że gdy fakty nie są jasne, możemy być nieco manipulowani przez to, że niektórzy ludzie mogą próbować mieć wpływ na nasze przekonania” - podsumowuje naukowiec

Badanie zostało przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Aarhus w Danii, Uniwersytetu w Londynie i Uniwersytetu Princeton w Stanach Zjednoczonych.

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze