Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Leczyć czy umierać, czyli ile w Polsce czekamy na wizytę u specjalisty?

 Katarzyna Krupka
26.11.2018 10:53
Oczekiwanie na wizytę u specjalisty w Polsce często znacznie się wydłuża
Oczekiwanie na wizytę u specjalisty w Polsce często znacznie się wydłuża

Dostępność do gwarantowanych świadczeń zdrowotnych w Polsce wciąż pozostawia wiele do życzenia. Kolejki do lekarzy specjalistów są coraz dłuższe. Jak wynika z danych zgromadzonych w lutym i marcu 2016 r. przez Fundację Watch Health Care, średni czas oczekiwania na świadczenia zdrowotne systematycznie się wydłuża, a tym samym stan opieki zdrowotnej w Polsce ulega pogorszeniu.

spis treści

1. Raport bez cienia złudzeń

Raport Fundacji Watch Health Care został opracowany na podstawie ostatniej analizy danych zbieranych w lutym i marcu 2016 r. Głównym jej celem było sprawdzenie zachodzących zmian w zakresie dostępu do gwarantowanych świadczeń zdrowotnych w Polsce. Okazuje się, że średni czas oczekiwania na pojedyncze gwarantowane świadczenia wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim – niezadowalającym – poziomie.

Bez względu na charakter świadczenia wynosi on średnio trzy miesiące. Innym równie niepokojącym raportem jest opublikowany w styczniu 2016 r. ranking EHCI – Europejskiego Konsumenckiego Indeksu Zdrowia. Wynika z niego, że w kategorii dostępu do leczenia, Polska otrzymała 100 pkt., natomiast Holandia, która jest w tej kwestii liderem, ma aż o 125 pkt. więcej.

2. W kolejkach bez zmian

Zobacz film: "Polacy żyją aż 7 lat krócej niż Szwedzi"

Pomimo wysiłków Ministerstwa Zdrowia i wprowadzenia pakietu kolejkowego czas oczekiwania na wizytę u specjalisty nie zmniejsza się. Na świadczenia w dziedzinie ortopedii i traumatologii narządu ruchu pacjenci muszą czekać średnio 17,3 miesiąca. Najdłużej – na endoprotezoplastykę stawu kolanowego i endoprotezoplastykę stawu biodrowego.

Najbardziej zauważalny jest wzrost średniego czasu oczekiwania na świadczenia z dziedziny geriatrii. Znaczne wydłużenie kolejek nastąpiło w przypadku takich świadczeń zdrowotnych jak: rezonans magnetyczny, pobyt w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, wszczepienie stymulatora głębokiej stymulacji mózgu DBS oraz pobyt w zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym.

To jednak nie wszystko. Jedną z najbardziej dotkliwych zmian jest długość oczekiwania na wizytę u geriatry – pacjent musi czekać około 5 miesięcy. W przypadku osób w podeszłym wieku tylko lekarz geriatra może prawidłowo zdiagnozować objawy i zapewnić optymalne leczenie, jednak w obliczu tak odległego terminu wizyty wielu seniorów po prostu rezygnuje z konsultacji.

Do specjalistów, do których dostęp jest najbardziej ograniczony, zalicza się również kardiologów (5,8 miesiąca). Na EKG metodą Holtera pacjent musi czekać 2,6 miesiąca, a na badanie echokardiograficzne serca – 3,4 miesiąca. Konsultacja z kardiochirurgiem to kolejne 4 tygodnie, koronarografia – 1,4 miesiąca. Czas oczekiwania na operację wymiany zastawki to 1,7 miesiąca. Nie zwiększył się również dostęp do świadczeń z zakresu rehabilitacji medycznej.

3. Bez skierowania

Narastające problemy z dostępem do publicznej służby zdrowia sprawiają, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się usługi prywatnej opieki medycznej. Wybierając ofertę, warto skupić się na kilku kryteriach, takich jak: czas oczekiwania na realizację usługi, cena poszczególnych abonamentów lub pakietów, szczegółowy zakres bezpłatnych świadczeń w ramach produktu, jakość usług czy możliwość wyboru placówki medycznej. Ogólnopolskie Centrum Medyczne różnicuje swoją ofertę, by zaspokoić potrzeby różnych pacjentów. Największym zainteresowaniem cieszą się produkty dla seniorów. To nie dziwi ze względu na fakt, że jest to grupa wiekowa najbardziej potrzebująca usług zdrowotnych i narażona na współistnienie kilku schorzeń. Dla tej grupy pacjentów przygotowaliśmy abonament z koordynacją leczenia przez specjalistę geriatrę oraz bardzo szerokim dostępem do badań profilaktycznych bez skierowania. Szybciej wykryta choroba jest tańsza w leczeniu i daje większe szanse na wyleczenie - mówi Łukasz Majewski, dyrektor ds. rozwoju Ogólnopolskiego Centrum Medycznego.

Niestety, nic nie wskazuje na to, że tendencje, które zostały przedstawione w raportach w ciągu kolejnych miesięcy czy lat ulegną zmianie. Nasze społeczeństwo nieuchronnie się starzeje, a to wymaga zapewnienia seniorom jak najlepszej opieki zdrowotnej. W przypadku osób starszych dłuższy czas oczekiwania na świadczenia medyczne zmniejsza szanse nie tylko na całkowite wyleczenie, ale w wielu przypadkach nawet na uratowanie życia.

Partnerem artykułu jest Ogólnopolskie Centrum Medyczne

Skorzystaj z usług medycznych bez kolejek. Umów wizytę u specjalisty z e-receptą i e-zwolnieniem lub badanie na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze