Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Skażone mięso drobiowe w Lidlu. Sieć odpiera zarzuty

 Aleksandra Zaborowska
24.06.2024 08:06
Bakterie w drobiu z Lidla: E.coli, listeria, salmonella i inne. Sieć odpiera zarzuty
Bakterie w drobiu z Lidla: E.coli, listeria, salmonella i inne. Sieć odpiera zarzuty (Getty Images)

Badania zostały przeprowadzone na drobiu z Lidla w Niemczech i czterech innych krajach europejskich. Choć w około połowie wszystkich próbek wykryto bakterie oporne na antybiotyki, przedstawiciele marki Lidl w Polsce zapewniają, że ich mięso jest bezpieczne.

spis treści

1. Badania drobiu sprzedawanego w Lidlu

Od grudnia do marca zbadano łącznie 142 różne produkty z mięsa kurczaka w 22 sklepach Lidl na terenie Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch i Polski. Badania zostały zlecone przez pięć europejskich organizacji działających na rzecz praw zwierząt, w tym dwóch polskich: fundację Alberta Schweitzera i Otwarte Klatki. Jego wyniki mogły zaniepokoić stałych bywalców niemieckiej sieci handlowej.

Zaledwie w dwóch próbkach nie znaleziono żadnych zarazków. Najbardziej niepokoi jednak to, że w prawie połowie z nich wykryto bakterie oporne na działanie antybiotyków.

W niektórych próbkach obecne były także zarazki kałowe (enterokoki czy E.coli), które wskazują, że mięso mogło mieć kontakt z odchodami zwierzęcymi. W próbkach laboratoryjnych wykryto także bakterie listerii, campylobacter i salmonelli.

2. Lidl podkreśla, że nie ma zagrożenia

Zobacz film: "Choroba legionistów i gorączka Pontiac. Prof. Simon wyjaśnia, kto jest narażony"

Przedstawiciele sieci odrzucają zarzuty Fundacji i podkreślają, że w standardowych warunkach przygotowywania posiłków, mięso drobiowe zakupione w Lidlu nie stanowi zagrożenia dla klientów. Choć drób sam w sobie jest podatny na skażenie bakteryjne, przy przestrzeganiu standardowych zasad higieny i prawidłowej obróbce cieplnej jest bezpieczny do spożycia. Firma zwraca także uwagę na to, że dokonuje rygorystycznej kontroli jakości na każdym etapie łańcucha dostaw.

Organizacje prozwierzęce nie udostępiły jednak sieci całości badań, tłumacząc się ochroną laboratoriów przed atakami ze strony korporacji.

- Niestety, ponieważ obecnie nie mamy konkretnych wyników badania Fundacji Alberta Schweitzera, nie możemy zrewidować tych rezultatów. Obecnie nie mamy żadnych ograniczeń dotyczących zbytu naszego mięsa drobiowego pod względem mikrobiologicznym - podkreśliła Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska w portalspozywczy.pl.

Fundacje podkreślają jednak, że do skażenia mięsa przyczynia się rodzaj hodowli tzw. szybko rosnących kurczaków, o której zaprzestanie apelują od lat.

- Bakterie zidentyfikowane przez Fundację Alberta Schweitzera niekoniecznie wynikają z rodzaju hodowli, ale raczej występują we wszystkich typach ferm drobiu. Potwierdza to również test świeżego drobiu Stiftung Warentest (przeprowadzony 3 lata temu - przyp. red.). Stanowią raczej ogólne wyzwanie dla całej branży mięsa drobiowego - argumentowała w oświadczeniu Aleksandra Robaszkiewicz.

3. Krajowa Rada Drobiarstwa z mocnym sprzeciwem

Po publikacji tego tekstu, do naszej redakcji wpłynęło także oświaddczenie Krajowej Rady Drobiarstwa, w którym pojawiają się mocne zarzuty pod adresem fundacji "Otwarte Klatki", która, zdaniem KRD, po raz kolejny dokonuje ataku "na polski sektor spożywczy poprzez nierzetelne opracowania i publikacje".

- Organizacja po raz kolejny postanowiła się wcielić w rolę samozwańczych "inspektorów" jakości i bezpieczeństwa żywności - czytamy w oświadczeniu.

Krajowa Rada Drobiarstwa podkreśla, że jedynie instytucje państwowe posiadają właściwe narzędzia do badania produktów spożywczych.

- Prawdziwym celem Otwartych Klatek jest zniechęcanie konsumentów do jedzenia mięsa i emocjonalne szantażowanie społeczeństwa, a nade wszystko - likwidacja polskich hodowli oraz przemysłu mięsnego - dodają przedstawiciele KRD.

Aleksandra Zaborowska, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze