Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Test Szondiego ujawni skryte pragnienia. Wybierz najbardziej przerażający portret

 Patrycja Pupiec
24.12.2023 09:50
Test Szondiego - którą twarz wybierasz?
Test Szondiego - którą twarz wybierasz? (Facebook)

Różnego rodzaju analizy psychologiczne cieszą się dużą popularnością. Test Szondiego to narzędzie, które ma już ponad 80 lat. Zdaniem autora prosty test ma ujawniać stłumione cechy osobowości danej osoby. Jego wyniki mogą zaskakiwać.

spis treści

1. Test Szondiego ma ujawniać nieświadome pragnienia

Léopold Szondi był węgierskim psychiatrą, który w XX wieku opracował nietypowy test. Lekarz sądził, że stworzył narzędzie, które pozwoli odkryć nieświadome myśli i pragnienia konkretnej osoby. Jego założenie było proste - ludzi ciągnie do osób im podobnych.

Naukowiec przygotował projekcyjny psychologiczny test osobowości, nazwany od jego nazwiska, testem Szondiego. Test opierał się na pokazaniu osobie badanej fotografii ludzi cierpiących na różne zaburzenia psychiczne.

Zadaniem osoby badanej było wybranie najbardziej odpychającego ze zdjęć. Potem wybory badanego zostały analizowane, a zdaniem psychiatry - mógł on zajrzeć w jej osobowość.

Zobacz film: "Rehabilitacja kardiologiczna"
Test Szondiego
Test Szondiego (The Minds Journal)

2. Zdjęcie ujawni, kim naprawdę jesteś

Opracowany w latach 30 XX w. test miał ujawnić stłumione cechy osobowości. Wybór fotografii wiązał się z konkretną charakterystyką, której opis znajduje się poniżej.

  1. Sadysta. Według Szondiego wybór sugeruje, że osoba była ofiarą złego traktowania ze strony swoich autorytetów. W efekcie wzbudziło to w niej silne pragnienie kontroli, które pomimo szczęśliwej fasady, kryje tęsknotę za cierpieniem innych.
  2. Epileptyk. Psychiatra uważał, że wyboru drugiego zdjęcia musiała dokonać osoba postrzegana jako miła i słodka, która nie chce denerwować innych. W rzeczywistości jest jednak niczym uśpiony wulkan, który czeka na erupcję.
  3. Katatonia. Wybór trzeciego zdjęcia naukowiec wiązał z natrętnymi myślami i skłonnościami do uciekania w świat marzeń. To człowiek inteligentny, który ma nadaktywny umysł, ale prawdopodobnie kieruje się w życiu zasadami, by sobie z tym poradzić.
  4. Schizofrenik. Szondi sądził, że jeśli ktoś wybiera obraz nr 3, jest osobą otwartą, która wydaje się towarzyska, ale w głębi duszy tłumi apatię wobec innych. Czerpie przyjemności z interakcji społecznych, ale w głębi duszy czuję się samotny i odizolowany.
  5. Histeryk. W opinii psychiatry wybór ten sugeruje potrzebę uwagi. Osoba, która wybrała to zdjęcie rzeczywiście ją lubi, choć jej wygląd świadczyć może o skromności. Naukowiec podejrzewał, że skrupulatna fasada może być sposobem na szukanie uwagi.
  6. Depresja. Wybór tej fotografii węgierski badacz nie łączył z chorobą, ale z walką z wewnętrznym poczuciem winy i niedogodności. Skupianie się na innych sprawach może być unikiem od pracy nad własnymi emocjami.
  7. Maniak. Wbrew nazwie maniak symbolizuje dojrzałość oraz równowagę. Osoba, która wybrała to zdjęcie to człowiek, który nie przepada za hałasem i chaosem. W głębi siebie jest człowiekiem pełnym energii, ale podszepty innych sprawiły, że trzyma wszystko w sobie.
  8. Rozdwojenie jaźni. Zdaniem psychiatry wybór obrazu może wskazywać na traumę, która wymusza na człowieku trzymanie się stereotypów charakterystycznych dla płci. Osoba może kurczowo trzymać się tradycyjnego podziału ról, krytykując innych, którzy mają odmienne zdanie, a pragnienie akceptacji skłania ją do podążania za tłumem wbrew swojej indywidualności.

Wraz z rozwojem nauki i medycyny eksperci odrzucili test Szondiego. Argumentowali to faktem, że wygląd osoby nie jest dobrym wskaźnikiem zdrowia psychicznego. Choć nie jest powszechnie stosowany, nadal budzi ciekawość wielu osób.

Patrycja Pupiec, dziennikarka Wirtualnej Polski

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Treści w naszych serwisach służą celom informacyjno-edukacyjnym i nie zastępują konsultacji lekarskiej. Przed podjęciem decyzji zdrowotnych skonsultuj się ze specjalistą.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze