Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Wielka Brytania uznała nagie piersi za "obraźliwe". Reklama Adidasa została zakazana

 Katarzyna Grzęda-Łozicka
01.06.2022 11:03
Reklama staników na cenzurowanym. Brytyjscy urzędnicy unali, że pokazywanie nagich biustów jest niestosowne
Reklama staników na cenzurowanym. Brytyjscy urzędnicy unali, że pokazywanie nagich biustów jest niestosowne (Getty Images)

Opublikowana w lutym reklama ze zdjęciem nagich piersi firmy Adidas od początku budziła spore kontrowersje. Kapania promowała nową linię sportowych staników, ale jak przekonywali jej twórcy miała też wymiar edukacyjny - miała podkreślić, jak ważne dla zdrowia kobiet jest odpowiednie dopasowanie stanika. Po licznych skargach - Wielka Brytania zakazała reklamy.

spis treści

1. Nagie piersi są "obraźliwe"?

Do brytyjskiego Urzędu ds. Standardów Reklamy wpłynęło kilkadziesiąt skarg na reklamę z nagimi biustami. Krytycy zarzucali jej seksualizowanie kobiet i to, że reklama naraża małe dzieci na kontakt z nieodpowiednimi treściami.

Reklama firmy Adidas wzbudziła duże kontrowersje
Reklama firmy Adidas wzbudziła duże kontrowersje (Getty Images)

Wielka Brytania właśnie uznała, że zarzuty są uzasadnione i zakazała tej reklamy.

Zobacz film: "Jakie choroby może sugerować ból w klatce piersiowej?"

"Zauważyliśmy, że głównym tematem reklam były piersi, a mniejszy nacisk położono na same biustonosze, o których była mowa tylko w tekście towarzyszącym" – stwierdził w uzasadnieniu swojej decyzji Urząd ds. Standardów Reklamy. "Ponieważ reklamy zawierały wyraźną nagość, uznaliśmy, że mogły obrażać tych, którzy je oglądają" - wyjaśniają urzędnicy.

2. Firma broni swojej kampanii

Firma Adidas odpiera zarzuty. Twórcy kampanii podkreślają, że reklama nie jest wulgarna ani nie ma zabarwienia seksualnego. Prezentowane zdjęcia mają być "odzwierciedleniem różnych kształtów i rozmiarów piersi oraz zilustrowaniem różnorodności". Dodatkowo przypominają, że reklama nie była prezentowana na billboardach w pobliżu szkół i miejsc kultu religijnego.

3. Jakie znacznie ma dobrze dobrany rozmiar stanika?

Badania pokazują, że kobiety zazwyczaj noszą miseczkę o jedną do nawet trzech rozmiarów mniejszą niż powinny. Do tego notorycznie mają za luźne obwody stanika. Biustonosz, który nie podtrzymuje odpowiednio piersi, powoduje, że ciężar "utrzymywania" biustu spoczywa na kręgosłupie. W konsekwencji mogą się pojawić bóle pleców i głowy, których większość pań nie łączy ze źle dobranych stanikiem.

Katarzyna Grzęda-Łozicka, dziennikarka Wirtualnej Polski.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze