Zakończenie VI edycji kampanii "Breast Friends - Przyjaciele od Piersi"

spis treści
rozwiń

VI edycja kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” dobiegła końca. Jej organizatorzy to: Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum oraz firma Roche Polska. Honorowy patronat nad akcją objęła Polska Unia Onkologii. Tegoroczna edycja kampanii miała postać konkursu fotograficznego zatytułowanego „Celujemy w piersi”. Konkurs miał na celu propagowanie wiedzy na temat roli wczesnej diagnostyki raka piersi w zwiększaniu szans pacjentek na wyleczenie.

1. Konkurs „Celujemy w piersi”

Diagnostyka raka piersi - wyniki konkursu
Diagnostyka raka piersi - wyniki konkursu [4 zdjęcia]

Pierwsze miejsce zajęła Józefa Grygiel.

zobacz galerię

Aby wziąć udział w konkursie, należało wykonać zdjęcie pomnika z różowo-pomarańczowym symbolem akcji w taki sposób, by przedstawić ideę kampanii. Kluczowe znaczenie miało promowanie wiedzy na temat roli bliskich w walce z chorobą i konieczności wykonywania badań mających na celu oznaczanie typu nowotworu. Do fotografii uczestnicy konkursu mieli dołączyć odpowiedź na pytanie: „Dlaczego należy oznaczać

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Czy warto wykonywać badania profilaktyczne?"

typ nowotworu piersi ?”. Zdjęcia oraz odpowiedzi umieszczono na portalu społecznościowym Facebook – tam oceniali je użytkownicy serwisu.

Ich zdaniem na nagrody zasłużyli następujący uczestnicy konkursu:
Józefa Grygiel (Jarocin) – I miejsce
Marcin Banaszkiewicz (Warszawa) – II miejsce
Karolina Lipowicz (Jarocin) – II miejsce
Agata Nosek (Wojnicz) – III miejsce
Krzysztof Szewczyk (Pilzno) – III miejsce
Joanna Kanikowska (Środa Śląska) – III miejsce

Książka Anny Mazurkiewicz pt.: „Jak uszczypnie będzie znak” jako nagroda pamiątkowa trafiła do: Krystyny Lubińskiej-Palickiej z Gniezna, Grzegorza Florka z Zabrza, Agaty Skrzypek z Wrocławia oraz Macieja Dratwińskiego z Bydgoszczy.

2. Kampania „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”

Akcja ma za zadanie szerzenie świadomości społecznej na temat roli, jaką odgrywa bliska osoba w czasie leczenia raka piersi. Wsparcie przyjaciela jest ważne na każdym etapie walki z chorobą – już od momentu jej wykrycia. Kampania propaguje również wiedzę na temat raka piersi. Różne typy tej choroby mają bowiem odmienny przebieg, leczenie i rokowanie. Dzięki właściwemu rozpoznaniu można zastosować odpowiednie leczenie i poprawić szanse kobiety na powrót do zdrowia. Różowo-pomarańczowa wstążeczka, czyli wizytówka kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” symbolizuje różnorodność typów raka piersi (kolor pomarańczowy) oraz przyjaciela (kolor różowy).

3. Rak piersi i jego typy

Co roku w Polsce rak piersi jest diagnozowany u około 15 tysięcy kobiet. W diagnostyce choroby kluczowe znaczenie ma badanie histopatologiczne wycinka guza. Badanie to służy oznaczeniu typu nowotworu. Na postawie statusu receptorów progesteronowych (PgR), estrogenowych (ER) oraz HER2 diagnozuje się różne typy raka piersi, np. HER2-ujemny, HER2 dodatni. HER2 dodatni rak piersi jest rozpoznawany u około 15-20% chorych kobiet. Ten typ nowotworu charakteryzuje się gwałtownym przebiegiem, ale można go leczyć za pomocą nowoczesnej terapii celowanej. Występowanie receptorów dla hormonów płciowych jest oznaką raka piersi hormonozależnego, który w wielu przypadkach dobrze reaguje na leczenie hormonalne. Rak piersi „potrójnie ujemny” to taki, który na swojej powierzchni nie posiada żadnego z receptorów.

Stowarzyszenie „Amazonki – Warszawa-Centrum”, czyli główny organizator kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”, od lat działa na rzecz chorych na raka piersi i inne nowotwory. O działalności Stowarzyszenia możesz przeczytać na stronie internetowej Amazonki. Współorganizatorem kampanii jest firma Roche – największa firma biotechnologiczna świata.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!